60 هزار میلیارد ریال زیان انباشته دستاورد فعالیت صاحبان سهام « ذوب»

دیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: این شرکت طبق صورت‌های مالی سال گذشته ۶ هزار میلیارد تومان زیان انباشت داشت.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر 60 هزار میلیارد ریال زیان انباشته دستاورد فعالیت صاحبان سهام « ذوب»

به گزارش خبرنگاران گروه بازارسرمایه گزارش خبر، مهدی کوهی در نشست خبری اظهار داشت: شرکت ذوب آهن بر اساس صورت‌های مالی که ۲۹ اسفند سال گذشته منتشر کردیم ۶ هزار میلیارد تومان زیان انباشته، بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان وام و ضمانت نامه سررسید شده داشت علاوه بر این، سه هزار میلیارد تومان بدهی بابت سود سهام دار اصلی است که جزو تعهدات ما بود.

وی ادامه داد: در این راستا یکی از برنامه‌های اساسی که مجمع تکلیف کرد و در هیأت مدیره تصویب شد اصلاح ساختار مالی شرکت بود که در حقیقت از طریق تجدید ارزیابی دارایی‌ها انجام دادیم و کارشناسان رسمی دادگستری ارزیابی کردند.

ارزش سرمایه‌گذاری جدید به ۷۱ همت رسید

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان افزود: با اصلاحات انجام شده، سی ام آذر ماه سال جاری، کارشناس ارزش سرمایه گذاری جدید و تجدید ارزیابی دارایی‌ها را ۷۱ هزار میلیارد تومان اعلام کرده که هم اینک در حال بررسی توسط کارشناس قانونی است و پس از آن توسط سهام دار و مجمع و در نهایت از طریق بورس و مقامات قانونی بازار سرمایه پذیرش می‌شود.

کوهی ابراز داشت: نتیجه این اقدام سبب می‌شود که ذوب آهن از ماده ۱۴۱ خارج شود و در ارتباط با صدور ضمانت نامه، گردش مالی و … دست شرکت باز خواهد شد.

تراز عملیاتی ذوب‌آهن در شش ماهه امسال مثبت شد

وی با بیان اینکه از دیگر برنامه‌ها در راستای اصلاح ساختار مالی شرکت افزایش سرمایه از محل آورده و مطالبات بوده که در دستور کار شرکت است و تلاش می‌کنیم اقدامات قانونی را در این زمینه انجام دهیم تا آثار اصلاح ساختار مالی را در صورت‌های مالی سال جاری شاهد باشیم و این امر به مثبت شدن تراز مالی شرکت کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه تراز عملیاتی این شرکت در ۶ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته مثبت بوده است، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت هزینه‌های شرکتی مانند ذوب آهن که حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات دارد بالا می‌رود و این در حالی است که امسال تاکنون یک ریال وام به وام‌های گذشته اضافه نکردیم، بلکه بخشی از بدهی را تسویه کردیم و تجدید آنها سود و زیان شرکت را برای بازار سرمایه تحت تأثیر قرار خواهد داد.

کوهی در ادامه با بیان اینکه تلاش می‌کنیم وارد پروژه‌های ارزش افزا شویم، اظهار داشت: برای مثال تولید ریل را در بودجه سال آینده تا ۷۰ هزار تن افزایش داده و هدف گذاری کردیم اما این‌ها باید به سفارش و قرارداد تبدیل شود که ظرفیت انجام این کار را برای سال‌ها آینده با طرح‌های توسعه وزارت راه و شهرسازی پیش‌بینی کرده‌ایم.

۱۶ پروژه زیست‌محیطی در ذوب‌آهن دست اجرا است

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان به پروژه‌های زیست محیطی این شرکت اشاره کرد و گفت: سند جامع زیست محیطی ذوب آهن با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست در ۲۲ سال گذشته به اجرا رسیده که بر اساس آن ۱۶ پروژه ما مورد تصویب سازمان محیط زیست استان قرار گرفته است و چهار پروژه مهم و سایر طرح‌های زیست محیطی نیز در دستور کار قرار دارد.

کوهی پروژه تصفیه خانه مرکزی فاضلاب ذوب آهن را یکی از پروژه‌های مهم در سال پیش رو عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه با مخاطرات کم آبی مواجه هستیم لازم است آب مورد نیاز ذوب آهن را از منابع دیگر تأمین کنیم که از جمله آن راه‌اندازی تصفیه خانه مرکزی است که از محل تصفیه پساب خود اصفهان و سایر شهرها آب مورد نیاز ذوب آهن با رعایت استانداردهای زیست محیطی تأمین شود.‌

وی با بیان اینکه سیستم مصرف آب ذوب آهن ۲ هزار مترمکعب بر ساعت است، خاطرنشان کرد: این تصفیه خانه با یکهزار متر مکعب آب ۷۵۰ تا ۸۵۰ مترمکعب پساب قابل استفاده تأمین خواهد کرد و با این طرح ۳۰ درصد از مصرف ذوب آهن از رودخانه زاینده رود کم می‌شود؛ همچنین سهم ذوب آهن از انتقال آب دریا ۲۰ درصد است و با اجرای آن نیز برداشت ذوب آهن از زاینده رود به صفر می‌رسد.

کوهی بر ضرورت اورهال (تعمیرات) سیستم‌های شرکت ذوب آهن تاکید و گفت: این مهم سرمایه گذاری بالایی نیاز دارد.

وی افزود: اقدام دیگری که سال آینده خواهیم داشت پروژه pci است که سال‌هاست به دلایلی متوقف شده در حالی که اگر این پروژه به مدار تولید برسد در هر تُن بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلوگرم از مصرف کُک کم خواهد کرد.

ذوب آهن به مسائل زیست محیطی اهتمام داشته است

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در پاسخ به خبرنگار مهر درخصوص اقدامات این شرکت برای کاهش آلایندگی واحدهای کُکسازی، اظهار داشت: این شرکت طی ۵۳ سال فعالیت خود همه استانداردها لازم را برای عدم آلودگی آب، خاک و هوا رعایت کرده است. برای مثال حجم فضای سبز این کارخانه ۱۰ برابر استاندارد مورد قبول سازمان محیط زیست است و از آن نگهداری می‌کنیم که زیست را برای همشهریان و همسایگان خود رعایت کنیم.

وی ادامه داد: ۱۶ پروژه از تعداد ۳۰ پروژه در سند جامع محیط‌زیست به تأیید سازمان محیط زیست رسیده است و تعدادی از آنها اجرا شده و این امر نشان می‌دهد ذوب آهن از گذشته به امور زیست محیطی اهتمام داشته است.

کوهی خاطرنشان کرد: مهمترین معضل الایندگی در کانورتورهاست که از سه هزار میلیگرم بر نرمال متر مکعب به ۲۳۰ میلیگرم بر نرمال رساندیم در حالی که استاندارد جهانی آن عدد ۲۰۰ میلیگرم بر نرمال متر مکعب است و این امر تاکنون ۹۲۰ میلیارد تومان برای ذوب آهن هزینه داشته است.

بهسازی ذوب‌آهن روی میز شورای عالی محیط‌زیست

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار مهر درخصوص نیاز اعتباری این شرکت برای استانداردسازی سیستم‌های کنترلی کارخانه، گفت: پیشنهاد بهسازی و استاندارد سازی سیستم‌ها را مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در شورای عالی محیط زیست مطرح کردند و این درخواست استان اصفهان با دستور معاون اول رئیس جمهوری در کمیسیون امور زیربنایی درحال بررسی بوده و امید است طی جلسات آتی در این باره خبرهای خوشحال کننده‌ای برای رسانه‌ها داشته باشیم.

کوهی افزود: این پیشنهاد مطرح و مکتوب آن برای استان نیز ارسال شده است و مدیران کل محیطزیست و مدیریت بحران استانداری و ما به صورت مشترک پیگیر آن هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در دوره تحریم‌ها بسیاری از شرکت‌ها و افرادی که رابطه تکنولوگی و تکنولوژی با ما داشتند، ارتباط خود را قطع کردند، ابراز داشت: نتیجه قطع روابط این شد که از مهندسان داخلی، مشاوران توانمند خود و شرکت‌های دانش بنیان در کشورمان ارتباط بسیار قوی برقرار کردیم و بنا داریم بقیه طرح‌های توسعه را با گروه‌های دانش بنیان انجام دهیم.

۸۵ درصد قطعات مکانیکی مورد نیاز ذوب آهن در خود شرکت ساخته می‌شود

کوهی با اشاره به اینکه طی ۲ ماه گذشته با معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری نشست‌های بسیاری داشتیم و اکنون در حال عقد قرارداد با آنان هستیم، تصریح کرد: ذوب آهن در زمینه کارهای دانش بنیان پیشران بوده است و امروز ۸۵ درصد قطعات مکانیکال مورد نیاز ذوب آهن در خود این شرکت ساخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه در افق ۱۴۰۴ می‌بایست تولید فولاد به ۵۰ میلیون تُن برسانیم در حالی که اکنون حدود ۳۴ میلیون تن انواع محصول را تولید می‌کنیم، اضافه کرد: با توجه به طرح‌های توسعه‌ای که در دستور کار داریم احتمالاً تا ۱۴۰۶ یا در نهایت تا سال ۱۴۰۸ تولید را به ۵۰ میلیون تن خواهیم رساند.

کوهی ظرفیت تولید اسمی کارخانه ذوب آهن را سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: با وجود این برای تولید، در مواد اولیه سنگ و زغال کمبودهایی داریم که همه را از بازار بورس و مزایده‌ها تأمین می‌کنیم.

منبع: مهر

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها