وزیر بهداشت در مراسم افتتاح همزمان ۲۴ پروژه بهداشتی هرمزگان عنوان کرد؛

طرح رایگان شدن درمان کودکان کمتر از ۷ سال در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسمی ۲۴ پروژه بهداشتی در استان هرمزگان را از طریق ویدئو کنفرانس و به طور همزمان افتتاح کرد و از مصوبه هیات وزیران برای درمان کودکان کمتر از ۷ سال در بخش سرپایی و بستری خبر داد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر طرح رایگان شدن درمان کودکان کمتر از ۷ سال در کشور

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، دکتر بهرام عین اللهی با بیان این که در دولت مردمی از برنامه به کارنامه رسیده ایم، افزود: بنا داریم کمتر سخن بگوییم و بیشتر کار کنیم و در میدان حضور داشته باشیم و به مردم خدمت کنیم.

وی با اشاره به افتتاح دو هزار پروژه بهداشتی از ابتدای دولت مردمی تاکنون، خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۶ هزار تخت جدید بیمارستانی راه اندازی و ۲۸۰ دستگاه و تجهیزات پزشکی پیشرفته، سنگین و سرمایه ای با اولویت مناطق کمتر برخوردار، توزیع شده است و برای جوانی جمعیت گام های بزرگی برداشته ایم. در این دولت ۵ دهک اول درآمدی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و اخیرا با مصوبه هیات دولت، خدمات بستری و سرپایی کودکان کمتر از ۷ سال، رایگان شد.

وزیر بهداشت از تصویب راه اندازی دانشکده های علوم پزشکی میناب و بندرلنگه در این دولت خبر داد و گفت: تصویب دانشکده ها مورد نیاز این مناطق بود تا فرصت آموزش پزشکی و تربیت نیروی انسانی بومی در آنها فراهم شود. استان هرمزگان به دلیل مجاورت با دریا ، موقعیتی راهبردی دارد اما محرومیت ها و محدودیت هایی هم دارد و هدف اول، محرومیت زدایی از این استان و شهرستانهای محروم آن است.

دکتر عین اللهی با اشاره به افتتاح ۳۳ پروژه سلامت محور در این سفر، گفت: ۲۴ پروژه از این تعداد مربوط به حوزه بهداشت بود که در بندرعباس، میناب، رودان، بستک، پارسیان، بندرلنگه، جزیره هرمز و قشم افتتاح شد. همه بر اهمیت بهداشت و تقدم پیشگیری بر درمان اتفاق نظر دارند و علاوه بر تامین سخت افزارها، نیاز به برنامه داریم.

وی از برنامه ملی سلامت خانواده به عنوان مهمترین کلان برنامه وزارت بهداشت در دولت مردمی یاد کرد و گفت: تأمین سلامت افراد و جامعه از مسیر سلامت خانواده ممکن می شود. از مزیت خانواده در کشورمان که جامعه ای خانواده دوست و پایبند به ارزش های خانوادگی دارد ، باید بهره برد. هر ایرانی با کد ملی باید یک مراقب سلامت و نیز یک پرونده سلامت داشته باشد. منظور ما از پرونده سلامت، پرونده بیماری نیست؛ بلکه بستری برای بررسی عوامل خطرزا و زمینه ساز بیماریهاست.

وزیر بهداشت، مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی برنامه های سلامت را از مهمترین و ارزشمندترین پروژه های حوزه سلامت دانست و گفت: در این مراکز، بهورزان و مراقبان سلامت تربیت می شوند که در طول تاریخ انقلاب اسلامی ثابت کرده اند چقدر در تامین سلامت مردم، مهم و از نیروهای پایه و اصلی نظام‌ سلامتند.

دکتر عین اللهی از برگزاری کنگره بین المللی سلامت خانواده و نظام ارجاع در اسفندماه با حضور ۲۰ تن از وزرای بهداشت و مقامات سازمان جهانی بهداشت در تهران خبر داد و گفت: در این کنگره دستاوردهای بهداشتی کشور به ویژه برنامه ملی سلامت ارائه می شود.

وی موقعیت استان هرمزگان را بسیار راهبردی و با اهمیت خواند و گفت: با تقویت زیرساخت های نظام سلامت در این استان در حوزه بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش، اقدامات مهمی قابل انجام است. در حال حاضر ۱۳۹ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حال تحصیل هستند که البته اعتقاد داریم که ظرفیت و استعداد این استان، بیش از این است.

وزیر بهداشت همچنین در حاشیه این مراسم با بیان این که در استان هرمزگان با افتتاح ۳۳ پروژه در سطح کشور رکورد افتتاح پروژه های سلامت محور شکسته شده است، یادآور شد: بهداشت بر درمان اولویت دارد و در این سفر ۱۵ خانه بهداشت، ۶ مرکز جامع خدمات سلامت، دو پایگاه سلامت و یک مرکز آموزش بهورزی به طور همزمان افتتاح شدند.

دکتر عین اللهی از فعالیت ۶۶۷ خانه بهداشت، ۱۹۷ مرکز خدمات جامع سلامت ، ۲۰ پایگاه مراقبت مرزی، ۸۲۳ پزشک و سه هزار و ۲۰۰ پرستار در این استان خبر داد و گفت: از اقدامات ارزشمند انجام شده در ماه های اخیر، مجوز راه اندازی دانشکده علوم پزشکی میناب و بندرلنگه در شرق و غرب استان هرمزگان بوده است.

وی در پایان با اشاره به بازدید از پروژه بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی میناب تاکید کرد: میناب پذیرای بسیاری از بیماران شهرستان های همجوار و نیازمند تقویت زیرساخت ها بود. در شروع کار دولت، پیشرفت فیزیکی

این پروژه حدود ۲۵ درصد بود که با همت و فعالیت در همه سطوح، پیشرفت فیزیکی به حدود ۷۰ درصد رسیده و از مسئولان دانشگاه قول گرفتیم که تا هفته دولت سال آینده این بیمارستان ‎‎تکمیل و افتتاح شود البته در دو سفر رییس جمهور محترم، منابع مورد نیاز آن در نظر گرفته شده است.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها