وزیر بهداشت در بیست و هشتمین اجلاس گروه پنج عنوان کرد؛

۹۹ خدمت سلامت رایگان به بانوان ایرانی ارائه می شود

وزیر بهداشت در بیست و هشتمین اجلاس گروه پنج با اعلام این‌که هدف ما ارتقای سلامت کشورهای منطقه است، گفت: سلامت مادر، رکن سلامت خانواده و سلامت خانواده، پایه سلامت جامعه است.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر ۹۹ خدمت سلامت رایگان به بانوان ایرانی ارائه می شود

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، دکتر بهرام عین اللهی با گرامیداشت تقارن برگزاری بیست و هشتمین اجلاس گروه پنج با چهل و پنجمین جشن انقلاب اسلامی در ایران، افزود: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران، استقلال بود زیرا وابستگی در دوران ستم‌شاهی هیج دستاوردی برای ایران نداشت و اکنون با استقلال و رهنمودهای روشنگرانه رهبری معظم انقلاب، شاهد پیشرفت های چشمگیر در همه حوزه ها، به ویژه در نظام سلامت کشور هستیم.

وی با بیان این که گروه پنج، اشتراکات فراوانی اعم از پیشینه تاریخی و فرهنگی با یکدیگر دارند و در حوزه سلامت نیز بیماری های منطقه ای و حوادث و بلایای این کشورها از یک سنخ یا نزدیک به هم است‌، اظهار داشت: تامین سلامت کشورهای منطقه با توجه به جاذبه‌های زیارتی و سیاحتی زیاد کشورهای عضو و تردد سالانه مردم در بین آنها بسیار مهم است و باید بتوانیم با گسترش همکاری مشترک، سلامت مردم منطقه را ارتقا دهیم.

وزیر بهداشت تشکیل گروه پنج را در اجلاس سال ۱۳۸۴ کشورهای منطقه امرو (منطقه مدیترانه شرقی) در مصر یادآور شد و گفت: تاکنون ۸ اجلاس گروه پنج در دولت سیزدهم برگزار شده و خوشبختانه شاهد تعمیق و توسعه همکاری ‌ها در حوزه سلامت منطقه هستیم.

دکتر عین اللهی خاطرنشان کرد: موضوع سلامت زنان، دختران و مادران اهمیت ویژه ای دارد و خوشبختانه همه کشورهای گروه پنج در جوامع خود اهمیت فراوانی برای خانواده قائل اند.

وی با اشاره به این‌که اعتلای جوامع از خانواده شروع می‌شود، ادامه داد: محور اصلی سلامت جوامع، سلامت خانواده است که موجب توسعه سلامت در کشورها شده و مادر ، نقش محوری را در خانواده داراست.

وزیر بهداشت کشورمان با بیان این که «مادر» می تواند در سبک زندگی سالم و سلامت تغذیه و روان خانواده نقش اساسی داشته باشد، گفت: برنامه سلامت خانواده با محوریت توجه به خانواده در کشور ما آغاز شده و ۱۵ اسفند نیز کنگره بین المللی سلامت خانواده در ایران آغاز می شود.‌

دکتر عین اللهی افزود: این اجلاس برای اهمیت دادن به سلامت زنان می کوشد؛ زیرا زنان نیمی از جمعیت کشورها را تشکیل داده و رفاه جسمی، روانی، فرهنگی، عاطفی و معنوی آنان نقش اساسی در مراقبت های سلامت دارد؛ به طوری که جامعه سالم از دل خانواده سالم و خانواده سالم به اتکای سلامت مادر ایجاد می شود.

وی افزود: در این اجلاس درباره راهکارهای مشترک در خصوص سلامت زنان و مادران بحث می شود و شاخص ها، دستاوردها، چالش ها و تهدیدات سلامت زنان و رویکردهای آینده در این باره در سه بعد سلامت جسمی، روانی و معنوی بررسی خواهد شد.

وی با بیان این که در ایران ۹۹ خدمت مراقبتی رایگان به زنان ارائه می شود، گفت: توجه به حفظ کرامت مادری، ارزشمندی فرزند آوری، رویکرد به ازدواج و فرزند آوری بهنگام، خدمات و پوشش کامل بیمه رایگان مادران و درمان ناباروری از جمله این خدمات است.

وزیر بهداشت با اشاره به این که در سایه انقلاب توانسته ایم مرگ مادران را در هر ۱۰۰ هزار تولد از ۲۴۵ به ۲۳.۷ تقلیل داده و امید به زندگی را از ۵۷.۴ سال به ۷۸.۵ سال برسانیم، اظهار داشت: پس از انقلاب مرگ نوزادان در هر هزار تولد از ۳۲ به ۸.۲۸ و مرگ کودکان زیر ۵ سال نیز از ۱۳۸ به ۱۴ مورد تنزل یافته است. همچنین مطابق مصوبه دولت، درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان شده است.

دکتر عین اللهی در پایان سخنانش ضمن دعوت از مدیران و کارشناسان سلامت کشورهای منطقه برای حضور در کنگره بین المللی سلامت خانواده در ایران، اظهار امیدواری کرد بیست و هشتمین اجلاس کشورهای گروه پنج به تمام اهداف از پیش تعیین شده خود برسد.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها