آنچه که سهامداران از عرضه اولیه «فنر» باید بدانند

مدیرعامل شرکت پارس فنر از رشد ۱۰۰ درصدی فروش شرکت به دلیل طرح‌های توسعه‌ای متعدد خبر داد و گفت: این شرکت در سال‌های گذشته طرح‌های توسعه‌ای متعددی اجرا کرده که خرید فنر سازی خاور، کیمیا فولاد آریا و فولاد صنعت ساپرا که به منظور تکمیل زنجیره تولید بوده‌است، از جمله آن‌ها هستند.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر آنچه که سهامداران از عرضه اولیه «فنر» باید بدانند

به گزارش خبرنگاران گروه بازارسرمایه گزارش خبر، محمدرضا پیروزهاشمی مدیرعامل شرکت پارس فنر ضمن اشاره به مسیر طی شده شرکت و انواع طرح‌های توسعه انجام شده، مقدار، مبلغ و حاشیه سود مجموعه را رو به صعود خواند و گفت: پارس فنر در ابتدا توانایی تولید ۳۵۰۰ تن محصول در سال را داشت که ابتدا در سال ۱۳۸۳ به ۱۰ هزار تن و سپس در سال ۱۳۹۸ به ۱۵ هزار تن تولید سالیانه ارتقا پیدا کرد. همچنین به منظور حضور فعال در بازار و تکمیل زنجیره تولید که کمک شایانی به کاهش هزینه‌ها کرده است، ۵۴ درصد از شرکت فنرسازی خاور و ۹۸ درصد از سهام شرکت‌های ساپرا و کیمیا فولاد آریا را خریداری کردیم.

همان‌طور که در زیر نیز مشخص است این اقدامات باعث شده‌است تا علاوه بر تامین ۸۵ درصد از نیازهای داخلی، میزان فروش و حاشیه سود شرکت به طور فزاینده‌ای رشد یابد.

در بخش دیگر نشست معارفه شرکت پارس فنر، آزاده شکری مدیر خدمات مالی تامین سرمایه دماوند و ارزش گذار شرکت پارس فنر گفت: درآمد شرکت طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ به طور متوسط سالنه ۸۳ درصد رشد داشته است. از طرفی به واسطه اینکه پارس فنر شرکت مادر محسوب می‌شود، ابتدا به ارزش گذاری شرکت‌های زیر مجموعه پرداختیم. قاعدتا درآمد آن‌ها در قسمت درآمدهای غیر عملیاتی فنر منعکس خواهد شد. به عنوان مثال شرکت فنرسازی خاور رشد سالیانه ۱۱۰ درصدی را تجربه کرده است. پیش بینی صورت سود و زیان ۳ شرکت زیر مجموعه کمک می‌کند تا تخمین دقیق تری از روند آتی شرکت به دست آید.

با این ثبات در سودآوری، افزایش ظرفیت تولید محصولات و همچنین طرح‌های توسعه پیش‌رو، سرمایه گذاری در این نماد معقول به‌نظر می‌رسد. البته قیمت بازگشایی آن در مرحله دوم عامل بسیار مهمی است که باید در نظر گرفت. به همین دلیل تامین سرمایه دماوند از طریق رویکردهای یکپارچه ارزشگذاری سهام نظیر مدل تنزیل سود تقسیمی (DDM)، تنزیل جریان‌های نقدی آزاد سهامداران (FCFE) و حتی روش ضریب قیمت به سود، ارزش هر سهم را اینگونه بررسی کرده‌ است:

با این تفاسیر هرچه قیمت از برآورد ارزش هر سهم یعنی ۷۸۸ تومان فاصله داشته باشد، جذابیت خرید این عرضه اولیه نیز بیشتر خواهد شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها