وزیر بهداشت در ارتباط زنده با برنامه تلویزبونی «ثریا» تشریح کرد؛

جزئیات همکاری های سلامت ایران و آمریکای لاتین

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارتباط زنده تلویزنی با برنامه ثریا جزئیات توافقات و تفاهم‌نامه های همکاری در حوزه سلامت با کشورهای آمریکای لاتین را تشریح و تاکید کرد: ونزوئلا و نیکاراگوئه علاقه مند به خرید دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی از جمهوری اسلامی ایران هستند.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر جزئیات همکاری های سلامت ایران و آمریکای لاتین

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بامداد امروز پنجشنبه در ارتباط مستقیم با برنامه ثریا از شبکه یک سیما با اشاره به سفر آیت الله دکتر رئیسی، رئیس جمهوری کشورمان و هیات همراه به کشورهای آمریکای لاتین اظهار داشت: این سفر از بزرگترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت بوده است؛ چرا که در جریان آن تفاهم نامه‌های عملیاتی و اثربخشی با کشور ونزوئلا به امضا رسید.

وی افزود: رایزنی های بسیار خوبی با مسئولان کشور ونزوئلا صورت گرفت و نمایشگاه پررونقی از داروها و تجهیزات ایرانی در ونزوئلا برپا شد که مورد استقبال مردم و مسئولان کشور ونزوئلا قرار گرفت.

دکتر عین‌اللهی در ادامه این گفت و گو از توافق‌نامه انتقال دارو و تجهیزات پزشکی جمهوری اسلامی ایران به ونزوئلا خبر داد و گفت: شرکت های ما به تدریج دارو و تجهیزات پزشکی تولید شده توسط خود را به ونزوئلا صادر خواهند کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به علاقه مندی کشور ونزوئلا به حوزه تبادل استاد و دانشجوی علوم پزشکی با ایران تاکید کرد: همکاری های علمی بین دانشجویان علوم پزشکی کشورمان و کشور ونزوئلا انجام خواهد شد و توافق کردیم که همایش های مشترک علمی با دانشگاه های ونزوئلا برگزار شود.

وی با اشاره به برنامه همکاری مشترک جمهوری اسلامی ایران و کشور نیکاراگوئه افزود: مسئولان بهداشت و درمان نیکاراگوئه علاقه مند بودند در حوزه سلامت، همکاری بسیار وسیعی با جمهوری اسلامی داشته باشند.

دکتر عین‌اللهی گفت: بر همین اساس کار گروه مشترکی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور نیکاراگوئه با برنامه عملیاتی و زمان بندی مشخص تشکیل خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تولیدات کشور نیکاراگوئه در حوزه دارو اذعان کرد: میزان تولید دارو در کشور نیکاراگوئه ۲ تا ۳ درصد است در حالی که در جمهوری اسلامی ایران ۹۸ درصد از نیازهای دارویی در داخل کشور تولید می شود.

وی ادامه داد: مسئولان بهداشت و درمان کشور نیکاراگوئه از واردات داروها و تجهیزات پزشکی ایران استقبال کردند و در این خصوص توافق‌نامه ای برای صادرات محصولات سلامت محور به نیکاراگوئه تدوین شد.

دکتر عین‌اللهی یادآور شد که در زمان گسترش کووید ۱۹ جمهوری اسلامی ایران واکسن کرونای تولید مجموعه برکت را به کشور نیکاراگوئه ارسال کرد و آنها از این واکسن ابراز رضایت کرده، اظهار تمایل کردند که دیگر واکسن های ساخت ایران را نیز از جمهوری اسلامی خریداری کنند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از تشکیل کار گروه مشترک همکاری های حوزه سلامت بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا خبر داد که بناست در نشست‌های مشترک مسائل حوزه سلامت را مورد بررسی قرار دهد و با هماهنگی و محوریت این کارگروه دانشگاه های علوم پزشکی هر چهار کشور با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی از علاقه‌مندی کشور نیکاراگوئه به حوزه تبادل استاد و دانشجو سخن گفت و خاطرنشان کرد: در مورد مسائل بهداشتی نیز توافقاتی با کشور نیکاراگوئه صورت گرفت.

دکتر عین‌اللهی با بیان اینکه کشورهای نیکاراگوئه و ونزوئلا در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی دچار کمبود هستند، گفت: ما در وهله نخست نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی کشور خودمان را تامین می کنیم و پس از افزایش ذخایر راهبردی دارو در داخل، آمادگی داریم که محصولات خود را صادر کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان گفت: پس از امضای این تفاهم‌نامه‌ها گروه های عملیاتی در جمهوری اسلامی ایران و هر یک از این کشورها تشکیل می شود تا جزئیات نیازهای هر کشور مشخص شود و نظام سلامت جمهوری اسلامی برخی از این نیازها را در قالب صادرات محصولات سلامت محور پوشش دهد.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها