یادداشتی به قلم/ سید علی فروتن

آسیب شناسی مشارکت

انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در یازدهم اسفندماه 1402 یعنی همین چند روز قبل برگزار شد – انتخاباتی که پرشور بود ،در کمال امنیت و سلامت و با رقابت جناح های مختلف سیاسی و افراد مستقل و نیز با مشارکت 42 درصدی مردم علیرغم تبلیغات فراوان رسانه های بیگانه مبنی بر عدم مشارکت با علم کردن مسائل و مشکلات اقتصادی ، برگ زرین دیگری بر تارک تاریخ سراسر نور کشور ما شد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر آسیب شناسی مشارکت

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، سید علی فروتن در یادداشتی با عنوان" آسیب شناسی مشارکت" آورده است:

در این میان از برخی اتفاقات نباید به آسانی گذشت و غفلت کرد که مهم ترین آن میزان مشارکت مردم بود که البته با توجه به هجمه های سنگین رسانه های بیگانه در حد قابل قبول و شاید خوب بود اما هنوز تا میزان مورد انتظار فاصله زیادی وجود دارد. در کشور مشارکت بالای 70 درصد هم داشته ایم اما چرا اکنون چند دوره است که مشارکت به زیر 50 درصد رسیده و اگر به همین روال ادامه پیدا کند کمتر و کمتر خواهد شد.

در یک دوره ضد انقلاب و دشمنان این نظام ، مردم را از حضور در انتخابات منع می کردند و تمام تلاش خود را برای عدم مشارکت مردم به کار می گرفتند- گروه موسوم به اصلاح طلبان هم در برخی مواقع به بهانه عدم تایید صلاحیت کاندیداهای مورد نظر خود قائل به شرکت در انتخابات و بالابردن سطح مشارکت نبودند – گروه دیگر موسوم به اصولگرایان هم معمولا در انتخابات شرکت کرده و در جهت بالابردن مشارکت مردمی فعال هستند.

اما در انتخابات چند روز گذشته تمامی اصلاح طلبان و بزرگان این گروه مردم را به حضور و مشارکت حداکثری دعوت کردند و البته که می گفتند اگر ما لیست می دادیم مشارکت مردم هم بیشتر می شد ، براندازان و ضد انقلاب هم که می گویند همین 40 درصد مشارکت هم تقلب است و کسی شرکت نکرده است ، اصولگرایان هم که با توجیهات و ماله کشی های متعدد و با احتساب فلان و فلان می گویند مشارکت حدود 50 درصد هست و همه چیزبسیار خوب است.

این سه نوع نگاه که در بالا بدان اشاره شد هرکدام به نوعی از عوامل اصلی مشکلات مردم و کشور هستند ، براندازان و ضد انقلاب که کلا در توهم و خیال هستند و نمی دانند که نظام مقدس ما در بدترین حالت طرفدارانش از آن ها بیشتر است و آنها هیچ بدنه مردمی ندارند ، اصلاح طلبان هم باید بدانند که بساط عوامفریبی و اصلاح طلبی و زدن حرف های زیبا و بازی با کلمات تمام شده و باید عملکردشان را مورد بازبینی دوباره قرار دهند ، اصولگرایان هم باید به این نتیجه برسند که دیگر دوره توجیهات الکی و آبکی تمام شده و مردم کاملا می فهمند درصد قابل توجهی از عدم حضور مردم بخاطر نارضایتی آنان از عملکرد دولت و مجلس فعلی و طرفدارانش است و فقط دشمن و اصلاحات و ... مقصر نیستند ، شما هم به سهم خودتان مقصرید پس باید به فکر چاره اندیشی باشید مردم توجیهات را می فهمند همانگونه که مردم با براندازان و اصلاح طلبان همراه نیستند با شما اصولگرایان هم همدل نیستند و این پیام مدنی عدم مشارکت در انتخابات از سوی مردم است وقتی که آرای باطله با حجم گسترده و بالا وجود دارد یعنی اینکه ما پای نظام و ارزش ها و خون شهدا هستیم ولی از شما ناراضی هستیم و با رای سفید و باطله اعتراض می کنیم.

همانگونه که اکثر افرادی که مشارکت نکرده و رای ندادند ضد انقلاب و نظام نیستند اکثر آنهایی هم که رای دادند عاشق چشم و ابروی اصولگرا و اصلاح طلب نیستند و تنها به عشق ایران ، به عشق اسلام و به عشق رهبری و همصدا نشدن با دشمنان نظام است که رای داده اند.

حدود 16 ماه دیگرانتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا است لذا اگر از هم اکنون به فکر اقتصاد و معیشت و مشکلات مردم و حل آن نباشید ، باز هم شاهد مشارکت پایین هستیم ، پس ضروریست از هم اکنون به فکر بوده وآستین همت را بالا زده و درجهت حل مشکلات مردم گام بردارید به گونه ای که مردم لمس کنند خدمات شما را.

انتخابات و نتایج حاصل از آن حرف های ناگفتنی بسیاری دارد که بایستی رمز گشایی گردد ، لذا مسوولین باید با تامل و تعقل از آن رمز گشایی کنند و اجازه ندهند بیگانگان زبان رای مردم شوند.

سید علی فروتن

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها