سرمایه‌گذاری هدفمند گروه «ومعادن» در سیستان و بلوچستان

نمایشگاه معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته از ۱۷ تا ۲۰ بهمن ماه سال جاری در زاهدان برگزار می‌شود. هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) به همراه گروهی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر خود، در این رویداد حضوری پررنگ دارند.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر سرمایه‌گذاری هدفمند گروه «ومعادن» در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگاران گروه صنعت و تجارت گزارش خبر، محمدرضا مقیسه، مدیر روابط‌عمومی «ومعادن»، با اشاره به اهمیت حضور هلدینگ توسعه معادن و فلزات در این رویداد تخصصی، بیان کرد: با توجه به اینکه اخیراً مقام معظم رهبری و همچنین وزیر محترم صمت، تاکید ویژه‌ای بر پیگیری طرح‌های توسعه‌ای در استان سیستان و بلوچستان داشته‌اند و شرکت «ومعادن» نیز طرح‌های مهمی به‌ویژه پروژه مجتمع مس جانجا را در این استان در دست اجرا دارد، مجموعه مدیران مجموعه، تاکید خاصی برای حضور پررنگ و موثر در این رویداد دارند.

وی افزود: خوشبختانه با همراهی و هماهنگی سایر شرکت‌ها، گروه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در قالب حدود ده شرکت سرمایه‌پذیر خود، در این نمایشگاه حضور دارد که لازم می‌دانم از پی‌گیری سازمان ایمیدرو و همراهی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل‌گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، معدنی و صنعتی گهرزمین، تجلی توسعه معادن و فلزات، توسعه صنایع مس جانجا، مدیریت بین‌المللی همراه (جاده، ریل و دریا)، گسترش کاتالیست ایرانیان، معدنکار باختر و بازرگانی معادن و صنایع معدنی (ایمیکو) تشکر ویژه داشته باشم.

مدیر روابط‌عمومی «ومعادن» بیان کرد: طی سال‌های گذشته اقدامات اکتشافی خوبی از سوی بخش دولتی و خصوصی در استان سیستان و بلوچستان صورت گرفته و نتایج بسیار امیدوارکننده‌ای به‌دست آمده‌است. این استان از حیث ذخایر معدنی بسیار غنی است؛ بنابراین بسیار ضروری است این پتانسیل‌ها هم به مردم استان و هم سرمایه‌گذاران بخش خصوصی معرفی شود.

مقیسه تاکید کرد: یکی از رسالت‌های اصلی رسانه‌ها کمک به معرفی این پتانسیل‌هاست تا صنایع مزیت‌دار هر منطقه به شایستگی معرفی شود و اقدامات مناسب در جهت شکوفایی و توسعه آن منطقه صورت گیرد.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌ها نیز علاوه بر اینکه مردم محلی را نسبت به پتانسیل‌ها و مزیت‌های منطقه خود آشنا می‌کند، می‌تواند‌‌ به عنوان بستری برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی عمل کرده و به‌طور بالقوه منجر به افزایش سرمایه‌گذاری در آن منطقه شده و نقطه عطفی در جهت توسعه اقتصادی و فرهنگی تلقی شود.

مقیسه افزود: شاید بهتر باشد تمام توجهمان را به برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادها در پایتخت و شهرهای بزرگ معطوف نکنیم و در جهت توسعه متوازن اقتصادی در سراسر کشور، صنایع مزیت‌دار هر منطقه را شناسایی کرده و به مردم و سرمایه‌گذاران معرفی کنیم.

مدیر روابط‌عمومی سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات بیان کرد: با توجه به اینکه نمایشگاه‌ها اغلب شامل برنامه‌های آموزشی، کارگاه‌ها و سمینارهای جانبی هستند این فرصت‌ها امکان انتقال دانش، توسعه مهارت و ظرفیت‌سازی را برای جامعه محلی فراهم می‌کند.

مقیسه تاکید کرد: با این حال، مهم است که اطمینان حاصل شود که نمایشگاه‌ها به گونه‌ای سازماندهی می‌شوند که از توسعه پایدار بلندمدت حمایت کنند و به‌طور خاص در نمایشگاه‌‌های تخصصی حوزه معدن و صنایع معدنی، شیوه‌های معدنکاری مسئولانه مورد تاکید قرارگیرد و به نگرانی‌های اجتماعی و زیست‌محیطی مرتبط با فعالیت‌های معدنی رسیدگی شود. همکاری با جوامع محلی، مشارکت ذی‌نفعان و برنامه‌ریزی مناسب برای به حداکثر رساندن تأثیرات مثبت منطقه‌ای و توجه ویژه به پیوست فرهنگی متناسب با هر منطقه در اجرای پروژه‌ها بسیار مهم است.

مدیر روابط‌عمومی «ومعادن» در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: اجرای پروژه عظیم مس جانجا در شمال استان سیستان و بلوچستان، از جمله حرکت‌های موثری است که انتظار می‌رود با به ثمر نشستن آن، گامی موثر در توسعه، آبادانی و اشتغال‌زایی این منطقه برداشته شود.

یادآور می‌شود؛ اواخر بهمن ۱۴۰۰، کنسرسیومی با محوریت شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) و همراهی شرکت‌های بزرگ و توانمند معدنی شامل گل‌گهر، چادرملو، گهرزمین، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر و تجلی توسعه معادن و فلزات برنده مزایده معدن مس جانجا در شهرستان نیمروز استان سیستان و بلوچستان شد و این معدن و بهره‌برداری از آن به مدت ۲۵ سال به این کنسرسیوم سپرده شد؛ پس از تشکیل شرکت توسعه معادن و صنایع مس جانجا اقدامات زیربنایی همچون تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی و توپوگرافی منطقه و همچنین حفاری و باطله‌برداری آغاز شد. مدت احداث کارخانه کنسانتره ۱۳۰ هزار تنی، پنج سال در نظر گرفته شده و برآورد می‌شود این کارخانه تا ابتدای سال ۱۴۰۶ به بهره‌برداری برسد. هم‌اکنون حدود ۱۲۰ نفر در این پروژه مشغول به کار هستند و پیش‌بینی می‌شود پس از بهره‌برداری، اشتغال‌زایی مستقیم برای ۱۵۰۰ نفر و غیرمستقیم برای ۶ هزار نفر را به دنبال داشته باشد.

لازم به ذکر است نمایشگاه معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته در تاریخ ۱۷ لغایت ۲۰ بهمن‌ماه در محل نمایشگاه‌های استان سیستان و بلوچستان و در شهر زاهدان برگزار می‌شود. حضور پررنگ‌تر بزرگترین شرکت‌های معدنی و صنعتی کشور نسبت به سالهای گذشته، از ویژگی‌های نمایشگاه امسال به‌شمار می‌رود.

نظرات شما ( 1 نظر )

تودوئی
سلام ایشان یکی از مدیران حرفه ای روابط عمومی در حوزه سرمایه گذاری صنعتی هستند.

    پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

    بارسانه های گزارش خبر

    با رسانه ها

    تیم خبری گزارش خبر

    گروه حفاظتی پاس

    روابط عمومی گروه پاس

    تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

    سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

    سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

    برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

    گروه پیشرانان پیشرفت ایران

    گروه پیشرانان پیشرفت ایران

    بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

    دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

    دبستان نهال اندیشه

    آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

    آهن و فولاد غدیر ایرانیان

    آهن و فولاد غدیر ایرانیان

    تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

    آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

    آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

    آموزش تخصصی دوره های حسابداری

    شرکت تجلی معادن و فلزات

    تجلی توسعه معادن و فلزات

    نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

    رپورتاژ آگهی تریبون

    تریبون

    انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

    روابط عمومی بانک آینده

    روابط عمومی بانک آینده

    بانک پیشرو در اقتصاد کشور

    گروه سرمایه گذاری غدیر

    گروه سرمایه گذاری غدیر

    بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

    سرآمد نوین

    سرآمد نوین

    پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

    وکیل اول

    وکیل اول

    پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

    بانک قرض الحسنه مهر ایران

    بانک قرض الحسنه مهر ایران

    تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

    پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

    زهره کرمعلی

    زهره کرمعلی

    فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

    احمد باقری

    احمد باقری

    مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

    میلاد فرخ پور

    میلاد فرخ پور

    فعال حوزه انفورماتیک

    عباس ستایش گو

    عباس ستایش گو

    فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

    صدیقه طباطبایی

    صدیقه طباطبایی

    خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

    مهدی آشتیانی فرد

    مهدی آشتیانی فرد

    خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

    وحید حاج سعیدی

    وحید حاج سعیدی

    فعال رسانه ای در استان گلستان

    نورالله رنجبر

    نورالله رنجبر

    مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

    ناهید مظفری

    ناهید مظفری

    مشاور رسانه ای در استان یزد

    محمود صابری زاده

    محمود صابری زاده

    مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها