در نشست کاری مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر مشخص شد؛

اعلام زمان افتتاح فاز دوم پتروشیمی کرمانشاه

اوره تولیدی در پتروشیمی کرمانشاه از کیفیت ممتازی برخوردار است و به دلیل همین ویژگی‏‏‌ها در بازار کشورهایی مانند ترکیه و عراق خواهان بسیاری دارد و تبدیل به برندی شناخته شده در این کشورها شده است. مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر در نشست با مدیران مجموعه پتروشیمی کرمانشاه با اعلام این مطلب گفت: اتفاقات مطلوبی از سال ۱۴۰۰ تاکنون در این مجموعه رخ داده که نشان از یک تحرک و برنامه‏‏‌ریزی هدفمند برای دستیابی به این سطح بالا از بهره‏‏‌وری دارد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر اعلام زمان افتتاح فاز دوم پتروشیمی کرمانشاه

به گزارش خبرنگاران گروه بازارسرمایه گزارش خبر، مهدی عبوری با اشاره به اینکه سود عملیاتی سال گذشته برای سهامداران مناسب بوده است و مجموعه در کاهش هزینه‌‌‌ها بسیار خوب عمل کرده است، اظهار کرد: همچنین پتروشیمی کرمانشاه در عرصه فروش محصولات تولیدی، نسبت به دیگر پتروشیمی‌‌‌ها از عملکرد بهتری برخوردار بوده است. عبوری در ادامه از حمایت ویژه گروه سرمایه‌گذاری غدیر از اجرای فاز دوم پتروشیمی کرمانشاه و طرح‌‌‌های توسعه‌‌‌ای این مجموعه خبر داد و گفت: راه‌‌‌اندازی این مجموعه در کنار کمک به تولید و ارزآوری برای کشور، زمینه اشتغال‌زایی برای ۷۰۰ نفر از جوانان را فراهم می‌‌‌کند. مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر تاکید کرد: تلاش می‌‌‌کنیم در سال آینده واحد آمونیاک فاز دوم پتروشیمی به بهره‌‌‌برداری برسد و در ادامه در سال ۱۴۰۴ واحد اوره هم وارد مرحله تولید شود.

احد امیری، جانشین اقتصادی ساتا و رئیس هیات‌‌‌مدیره گروه گسترش نفت و گاز پارسیان نیز با اشاره به اینکه عملکرد شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه در حوزه بازرگانی و فروش خوب بوده است، افزود: دلیل کاهش سود شرکت‌های تولیدکننده اوره در یک سال و هفت ماه گذشته اتفاقات خاص بازار، کاهش جهانی قیمت اوره و افزایش نرخ خوراک گاز بوده است. در ادامه این نشست سیدجعفر هاشمی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه اظهار کرد: در عملکرد تولید، جلوتر از برنامه سالانه هستیم و در حوزه انرژی، مجموعه، در سه سال گذشته پایین‌‌‌تر از میزان استاندارد مصرف داشته است و شاهد کاهش ۵درصدی در هزینه گاز خوراک و سوخت بوده‌‌‌ایم.

وی از پتروشیمی کرمانشاه به عنوان یکی از مجموعه‌‌‌های موفق در حوزه تولید در کشور نام برد و گفت: عملکرد تولیدی شرکت در مقایسه با ظرفیت اسمی آن به میزان ۱۱۰‌درصد بوده است که به لحاظ عملکردی در مقایسه با دیگر شرکت‌های تولیدکننده اوره در رتبه اول قرار دارد. در زمینه فروش صادراتی هم بالاترین عملکرد را در میان شرکت‌های اوره‌‌‌ساز داشته‌ایم. مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه پیرامون طرح فاز دوم گفت: بودجه ارزی جذب شده از سال ۱۴۰۰ تاکنون معادل ۵۱‌درصد کل بودجه جذب شده طرح بوده و پیشرفت طرح از سال ۱۴۰۰ معادل ۴۰‌درصد است که بالاترین میزان پیشرفت از آغاز تاکنون محسوب می‌شود.

تمام تلاش خود را به کار بسته‌‌‌ایم که در صورت تامین مالی و عدم‌بروز ریسک‌‌‌های پیش‌بینی نشده، واحد سرویس‌‌‌های جانبی و آمونیاک در اواخر سال ۱۴۰۳ و واحد اوره در نیمه نخست سال ۱۴۰۴ به مرحله پیش راه‌اندازی برسند و به خواسته‌‌‌های سهامداران و افزایش ۲ برابری تولید و اشتغال و به تبع آن ارزآوری برای استان و کشور جامه عمل بپوشانیم.

هاشمی با اشاره به اینکه تا این مرحله از طرح بیش از ۲۱۷‌میلیون یورو هزینه شده که نتیجه آن کسب ۷۳‌درصد پیشرفت کلی طرح است؛ خاطرنشان کرد: در بخش اجرا با توجه به توانمندی‌‌‌های داخلی تاکنون ۲۳ قرارداد عمده اجرا شده و ۱۲ قرارداد در حال اجراست. وی با برشمردن برخی از نقاط قوت استراتژی اجرای طرح همچون به کارگیری حداکثر قابلیت‌‌‌های طراحی مهندسان ایرانی در راستای خودکفایی علمی و عدم‌وابستگی به بیگانگان، استفاده حداکثری از توانمندی سازندگان داخلی در جهت زمینه‌‌‌سازی برای رشد و شکوفایی هرچه بیشتر تولید داخلی، برنامه‌‌‌ریزی و به‌کارگیری استراتژی‌‌‌های مختلف مذاکراتی برای خرید تجهیزات کارآمد و با قیمت مناسب در راستای صرفه و صلاح پایدار سهامداران؛ اظهار کرد: این استراتژی‌‌‌ها منجر به کاهش ۱۵‌درصدی هزینه طرح شده است.

سیدجعفرهاشمی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه در پایان با اشاره به برخی از طرح‌‌‌های ویژه پتروشیمی کرمانشاه در حوزه‌‌‌های بهینه‌‌‌سازی مصرف آب، افزایش قابلیت اطمینان تامین برق، افزایش بهره‌‌‌وری تولید، توسعه زیرساخت‌‌‌ها، تمرکز بر پژوهش و نوآوری و توسعه ساخت داخل و در نهایت مولدسازی دارایی‌های راکد، اظهار امیدواری کرد: با پیگیری و اجرای کامل این طرح‌‌‌ها در آینده نزدیک شاهد ارتقای بیش از پیش جایگاه شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه به عنوان هاب پژوهش و نوآوری در صنعت پتروشیمی و یکی از بزرگ‌ترین و برترین شرکت‌های صنعتی غرب و شمال‌غرب کشور خواهیم بود. در پایان این نشست سامانه یکپارچه بازرگانی(سیب) در شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه راه‌‌‌اندازی شد. با استفاده از این سامانه علاوه بر اینکه فرآیند فروش محصولات پتروشیمی از ورود مشتری، هویت و اعتبار‌سنجی و ثبت داده‌‌‌ها تا برگزاری مزایده، فروش و توزیع، تسهیل می‌‌‌پذیرد؛ کنترل، نظارت و گزارش‌‌‌گیری مدیریتی نیز به صورت آنلاین صورت خواهد گرفت.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها