دکتر عین‌اللهی در جمع نمازگزاران مسجد حضرت سید الشهدا (ع) جنوب تهران عنوان کرد؛

۱۰ هزار پزشک و دندانپزشک به مناطق محروم اعزام شدند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره تأسیس صندوق بیماری های صعب العلاج و خاص در کشور گفت که اعتبار این صندوق به همت نمایندگان محترم مجلس از ۵ هزار به ۷ هزار میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر ۱۰ هزار پزشک و دندانپزشک به مناطق محروم اعزام شدند

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، دکتر بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که شامگاه دوشنبه -۶ شهریورماه- در جمع نمازگزاران مسجد حضرت سید الشهدا (ع) منطقه ۱۲ واقع در جنوب تهران سخنرانی می‌کرد، خواستار استقرار یک مشاور سلامت در هریک از مساجد کشور شد.

استقرار مشاوران سلامت در مساجد

دکتر عین‌اللهی گفت : استقرار مشاوران سلامت در مساجد در چارچوب سیاست اولویت پیشگیری بر درمان صورت می گیرد تا مساجد در کنار اقامه فرایض و شعائر اسلامی، همچون یک مرکز سلامت به ارتقای سلامت جسم و روح مردم کمک کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که همراه با معاونان خود برای پاسخگویی به مردم و بررسی مسائل و دغدغه های آنان در حوزه سلامت در جمع اهالی منطقه ۱۲ تهران حاضر شده بود، دستاوردهای حوزه سلامت پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

دکتر عین‌اللهی گفت: باید وضعیت کنونی شاخص های سلامت کشور و دستاوردهای آن با آنچه در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بودیم، مقایسه شده و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران که همان پیشرفت های علمی آن است، به طور دقیق تبیبن شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به انجام عمل‌های جراحی پیچیده و بسیار دشوار با ظرافت خاص توسط دانشمندان و پزشکان جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم برای بسیاری از درمان های کوچک و ساده به خارج از کشور اعزام می‌شدند؛ اما در حال حاضر همه نیازهای بهداشتی و درمانی مردم شریف ایران در داخل کشور تأمین می شود که به این توانمندی افتخار می کنیم و از بابت آن خدا را شکر می گوییم.

کنترل بیماریهای واگیر و ارتقای شاخص های سلامت پس از انقلاب اسلامی

به گفته دکتر عین اللهی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از شاخص های سلامت همچون امید به زندگی، کاهش مرگ و میر نوزادان و مرگ و میر مادران به طور چشمگیری بهبود یافته است و از آن جمله بیماری های واگیر کشور کنترل شده است.

وزیر بهداشت یادآور شد: پیشرفت های عظیم و ارتقای شاخص های سلامت کشورمان در شرایطی صورت گرفته که در طول ۴۴ سال از دوران انقلاب اسلامی دشمنان همواره تلاش داشته اند با جنگ و تحریم مانع این پیشرفت ها شوند.

پیشرفت های جمهوری اسلامی در علوم پزشکی و درمان سلول های بنیادی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: ایران اسلامی در رشته های پیشرفته علوم پزشکی و درمان با سلول های بنیادی از نخستین کشورهایی بود که به موفقیت دست یافت.

توانمندی حوزه سلامت در درمان مجروحان شیمیایی

دکتر عین اللهی به توانمندی کم نظیر حوزه سلامت کشور در درمان مجروحان شیمیایی اشاره کرد و گفت: در طول ۸ سال دفاع مقدس که دشمن بعثی ناجوانمردانه بمب های گاز خردل و اعصاب را بر سر مردم ما فرو می‌ریخت، دانشمندان علوم پزشکی ما توانستند در مقابله با آثار تهاجم شیمیایی دشمن بر سلامت مجروحان موفق عمل کنند؛ به طوری که امروز در حوزه درمان مجروحان شیمیایی جنگ در دنیا حرف اول را می زنیم.

دکتر عین‌اللهی به وضعیت هولناک همه گیری کووید ۱۹ در کشور و در شروع دولت مردمی آیت الله رئیسی اشاره و خاطرنشان کرد: دولت را در وضعیتی تحویل گرفتیم که مردم شاهد ابتلای روزانه ۵۰ هزار بیمار کرونایی، ۲۰ هزار بستری، ۸ هزار بیمار بد حال و بیش از ۷۰۰ مرگ و میر کرونایی بودند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اولین رهنمود مقام معظم رهبری در شروع دولت مردمی آیت الله رئیسی، مهار کرونا بود؛ به طوری که ۶ نوع واکسن در کشور تولید و با کمک نیروهای جهادی و مردمی واکسیناسیون سراسری در کشور تحقق یافت و توانستیم بر کرونا فائق آییم؛ آن هم در حالی که دشمن ما را تحریم کرده بود و مشکلات عدیده اقتصادی نیز وجود داشت.

وی با اشاره به ارائه خدمات رایگان سلامت به مردم به ویژه در مناطق محروم گفت: سال گذشته سه دهک پایین جامعه و امسال ۵ دهک اول جامعه را به صورت رایگان بیمه کردیم و علاوه بر آن خدمات سرپایی و بستری برای سه دهک پایین جامعه کاملا رایگان شد.

اعزام ۱۰ هزار پزشک و دندانپزشک به مناطق محروم

به گفته دکتر عین‌اللهی، ۷۰ درصد از نیروهای تخصصی و ۱۰ هزار پزشک و دندانپزشک برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق محروم کشور اعزام شده اند و حدود ۱۵ هزار تخت بیمارستانی نیز در مناطق محروم افتتاح شده اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در دولت مردمی آیت الله رئیسی ۱۰ درصد به ظرفیت تخت های بیمارستانی کشور اضافه شده و قرار است با تمهیداتی که اندیشیده می شود تا پایان امسال ۷ هزار تخت بیمارستانی که عمده آن به مناطق محروم تعلق دارد، به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی اضافه شود.

وی به افتتاح و راه اندازی دو کلان بیمارستان حضرت مهدی (عج) و غدیر اشاره و تاکید کرد: بخش عمده تجهیزات پزشکی این بیمارستان‌ها به همت شرکت های دانش بنیان داخل کشور تولید و آماده سازی شده است.

دکتر عین‌اللهی به راه اندازی شعب دانشگاه های بزرگ کشور همچون دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی در خارج از کشور اشاره و تصریح کرد که اولین شعبه دانشگاهی علوم پزشکی کشور را با نام سبطین در کربلا معلا افتتاح کردیم.

به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در خواست کشورها برای راه‌اندازی شعب دانشگاه های علوم پزشکی جمهوری اسلامی در کشورشان در حالی صورت می گیرد که در گذشته نه چندان دور مسئولان وقت برای تاسیس دانشگاه های غربی در ایران رایزنی می‌کردند اما امروز جمهوری اسلامی به همت دانشمندان غیور و توانمند خود در حوزه تولید علم به چنان پیشرفتی رسیده است که کشورهای دیگر خواهان حضور و تاسیس دانشگاه های معتبر ایرانی در کشورشان هستند.

وی به پیشرفت ها و توانمندی های جمهوری اسلامی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: امروزه ۹۹ درصد داروهای داخلی در کشور تولید می شود و ۴۰ درصد از تجهیزات پزشکی عمدتا از طریق شرکت های دانش بنیان ساخته می شود.

دکتر عین‌اللهی به برنامه سلامت خانواده که در وزارت بهداشت در حال اجراست، اشاره و عنوان کرد: نخستین عنصری که می تواند سلامت را در جامعه ایجاد کند و گسترش دهد، خانواده است. طرح سلامت خانواده در ۹۱ شهرستان آغاز شده و در این طرح تلاش خواهیم کرد تا برای هر ایرانی، یک پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شود.

به گفته وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، همه اطلاعات بهداشتی و سلامت مردم ایران در پرونده الکترونیک سلامت آنان ثبت و بررسی و در صورت ابتلا به بیماری و تشخیص پزشک به متخصص و حوزه بستری معرفی می شوند که در این صورت ، ۹۵ درصد هزینه های درمانی آنها توسط وزارت بهداشت پرداخت خواهد شد.

دکتر عین‌اللهی درباره صندوق بیماری های صعب العلاج و خاص نیز گفت که اعتبار این صندوق از ۵ هزار به ۷ هزار میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها