وزیر بهداشت در یازدهمین کنگره بین‌المللی قرآن، عترت و سلامت عنوان کرد؛

انجمن جهانی قرآن، عترت و سلامت در کشورهای اسلامی تاسیس شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یازدهمین کنگره بین‌المللی قرآن، عترت و سلامت بر ضرورت آشنا سازی نسل جوان و دانشجویان با مبانی قرآنی و فرهنگ غنی اسلامی تاکید کرد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر انجمن جهانی قرآن، عترت و سلامت در کشورهای اسلامی تاسیس شد

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، دکتر بهرام عین اللهی با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: امروز نسل جوان و دانشجویان در معرض انواع آسیب‌های ناشی از فضای مجازی و تبلیغات مسموم معاندان انقلاب اسلامی قرار دارند و باید با تبیین ویژگی‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی که نشأت یافته از مبانی قرآن و فرهنگ اسلامی است، آینده کشور و آنان را ساخت.‌

وی با اشاره به تاریخ پرافتخار ۴۵ ساله انقلاب اسلامی از جمله دستاوردهای نظام سلامت، افزود: پیش از انقلاب اسلامی، ایران به غرب وابستگی حداکثری داشت؛ حتی وزرا را هم غربی ها تعیین می کردند، پزشکان از خارج وارد می شدند و مردم هیج دستاورد ارزنده ای از نظام سلامت نداشتند.

وی ادامه داد: امروز ایران قوی ترین حوزه سلامت منطقه را در اختیار دارد و در بسیاری از شاخص های سلامت دارای کارنامه ای درخشان و پربار است.

وزیر بهداشت با اشاره به ایثار، فداکاری و رشادت جامعه پزشکی و کادر سلامت و تقدیم شهدای بسیاری از این جامعه در دوران دفاع مقدس و ایام مبارزه با کرونا گفت: کادر سلامت در این ۴۵ سال از خط مقدم در جبهه ها گرفته تا اورژانس ها و بیمارستان‌های صحرایی در پشت جبهه‌ها با توسل به قرآن و ائمه اطهار( ع)، تاریخ درخشانی را برای کشور رقم زدند.

دکتر عین اللهی با بیان اینکه ایثارهای ناشی از فرهنگ غنی قرآن و اسلام، نهال انقلاب را آبیاری کرد، اظهار داشت: در همه گیری جهانی کرونا شاهد فداکاری های کادر سلامت بودیم و ۳۰۰ شهید گرانقدر تقدیم کشور، مردم و انقلاب شد.

وی ابراز داشت: ایران در پیشگیری و درمان کرونا در جهان سرآمد شناخته شد و همگان دیدند هیچ بیمار کرونایی برای درمان روی زمین نماند.

وزیر بهداشت یادآور شد: با تمسک به کتاب آسمانی قرآن که مسیر هدایت و حیات است و با توسل به اهل بیت( ع) بود که به این توفیقات دست یافتیم.

وی حفظ کرامت انسان و مکارم اخلاق را فلسفه بعثت پیامبر اکرم (ص) دانست و گفت: امروزه شاهد رفتارهای ددمنشاته صهیونیست ها که حقیقتا پست ترین افراد دنیا هستند، در سرزمین فلسطین و غزه ایم که کاملا مغایر با تعالیم انبیاء الهی و فطرت انسانی است.

وی تصاویر ویدئویی را که در آن یک افسر صهیونیستی وارد بیمارستانی در غزه شده، به بیماران دشنام داده و آنها را تهدید می کند، خاطرنشان کرد و افزود: این اقدامات وحشیانه در تاریخ نظیر ندارد و با کمال تأسف همه سازمان های مدعی بین المللی هم در قبال کشتار بی رحمانه کودکان، زنان و مردم مظلوم غزه سکوت کرده اند.

وزیر بهداشت با اشاره به این‌که توسل به قرآن و سیره اهل بیت (ع) موجب حیات طیبه و زندگی سالم از حیث جسمی، روحی و معنوی می شود‌، گفت: سلامت جسم یک بعد از ابعاد سلامت انسان است و سلامت معنوی نباید مغفول مانده بلکه لازم است بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

دکتر عین اللهی با بیان این‌که غفلت از معنویت دینی، آثار زیانباری در سلامت انسان ها دارد، اظهار داشت: غربی ها اخلاق در پزشکی را مطرح کرده اند و حال آن که ما افزون بر حفظ و رعایت چارچوب های اخلاقی به ایثار و فداکاری در حوزه خدمات سلامت باور داریم.

وی افزود: ما قرآن، این کتاب آسمانی را به عنوان نسخه ای حیات بخش با خود داریم که در زندگی فردی، جمعی و حرفه ای بسیار راهگشاست؛ آموزه‌های سعادت دنیایی و اخروی را در بردارد و در رفتار جامعه سلامت با مردم و در اعتلای طبابت پزشکان نیز موثر است، زیرا ما پزشکان تنها درمان می‌کنیم، ولی شفا از آن قرآن و صاحب قرآن است.

وی با قدردانی از کانون قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فرهنگستان علوم پزشکی برای برگزاری این کنگره، گفت: ما اعضای جامعه سلامت اگر با توجه به آموزه های قرآنی و اسلامی برای جلب رضایت خداوند متعال و اجر اخروی کار کنیم، بی تردید هیچ بیماری ناراضی نخواهد بود.

دکتر عین اللهی افزود: تلاوت قرآن در بیمار، احساس امید ورجا ایجاد می‌کند و پایبندی به مبانی دینی در اخلاقیات پزشکی، موجب گسترش تقوای الهی و احساس مسئولیت واقعی می شود؛ به طوری که فرد هرچه در توان دارد، برای سلامت بیمار انجام می دهد.

وی کسب دانش تخصصی روزآمد در کنار تعهد را الزامی مهم دانست و اظهار داشت: تعهد در کنار تخصص راهگشاست؛ زیرا اهمال‌ در تحصیل دانش، موجب باز ماندن از پیشرفت، تضعیف خدمات و بر زمین ماندن کارها می شود و کسب تخصص صرف و بی‌توجهی به تعهد نیز موجب آسیب های فراوان و بی مسئولیتی در کارها خواهد بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشخیص، درمان، پیگیری بیماری، حفظ اسرار بیمار و ‌ایجاد حس امیدواری در بیمار را از وظایف پزشکان برشمرد و گفت: رفتار و برخورد ما با مردم باید از متاثر از آموزه‌های قرآن و عترت باشد. کارکنان حوزه سلامت جایگاه ویره ای در بین مردم دارند، طبیب از صفات الهی است و مردم به چشم طبیب به ما نگاه می کنند.

دکتر عین اللهی اظهار داشت: کادر سلامت توفیق خدمتگزاری به مردم را دارند و باید ارزش جایگاه خود را بدانند و مطابق تعالیم قرآنی با مردم به ویژه بیماران، با رویکرد انسانی و فرهنگی رفتار کنند.

وی تصریح کرد: نقش استادان دانشگاه در ترویج اخلاق در بین دانشجویان بسیار مهم است. دانشجویان و دانشگاهیان، وظیفه مهم ساختن تمدن نوین اسلامی را به عهده دارند و به دلیل همین اهمیت است که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب بر ترویج معنویت در بین جوانان تأکید فرموده‌اند.

وزیر بهداشت همچنین توجه به تعالیم الهی و قرآنی در سطوح مدیریتی را ضروری و با اهمیت خواند و گفت: این کنگره باید آثار عملی خود را نشان دهد و بیانیه پایانی آن مبنای اقدامات آتی در این حوزه باشد. همچنین دستاورد این کنگره باید آشنا کردن قشر جوان، نخبه و دانشجو با فرهنگ غنی اسلامی و تعالیم قرآن باشد.

وریر بهداشت با اشاره به سیاست راهبردی جوانی جمعیت، اظهار کرد: خانواده محور اصلی جامعه است و توجه به آن جامعه را اعتلا می بخشد.

دکتر عین اللهی خاطرنشان کرد: در مراسم اعتکاف امسال، جوانان شایسته بسیاری در حال عبادت و نیایش با معبود در مساجد گرد آمده بودند که از ثمرات توجه به فرهنگ قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه رییس جمهور بر گسترش دیپلماسی سلامت تأکید دارد، اظهار داشت: باید ارتباط بین کشورها به ویژه کشورهای اسلامی و منطقه افزایش یابد و‌ این کنگره می تواند از نمادهای دیپلماسی سلامت کشورهای مسلمان باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌ که ایران ۹۹ درصد دارو و ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود را در داخل تولید می‌کند، تصریح کرد: در زمینه آموزش پزشکی و تبادلات دارویی با کشورهای عراق، سوریه و برخی کشورهای آمریکای جنوبی و کشورهای گروه ۵ همکاری های خوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی ایران تحصیل می کنند و ما مفتخریم میزبان دانشجویانی مسلمان و با ایمان از جمله دانشجویی از کشور فرانسه هستیم که برای حفظ حجاب ترجیح داده است در ایران درس بخواند.

وزیر بهداشت با اشاره به این مطلب که شایسته است با همکاری کشورهای اسلامی، کنگره هایی مشابه یازدهمین کنگره بین المللی قرآن، عترت و سلامت در کشورهای مذکور نیز برگزار شود، گفت: باید بتوانیم انجمن بین‌المللی قرآن، عترت و سلامت را به طور رسمی در جهان اسلام ایجاد کنیم و شاهد برگزاری چنین کنگره‌هایی در دیگز کشورها نیز باشیم.

در پایان این مراسم با حضور وزیر بهداشت از دو خانواده شهدای مقاومت که در سوریه به طبابت اشتغال دارند، تجلیل به عمل آمد.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها