روایت سلامت در دولت مردمی؛

۲۸۰۰ پزشک متخصص در کشور با اولویت مناطق محروم فعال شدند

معاون درمان وزارت بهداشت در آستانه هفته دولت، به تشریح مهم ترین اقدامات و برنامه های در حوزه درمان، پرداخت.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر ۲۸۰۰ پزشک متخصص در کشور با اولویت مناطق محروم فعال شدند

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، دکتر سعید کریمی، در نشست خبری که به مناسبت تشریح دستاوردهای حوزه درمان و در آستانه هفته دولت برگزار شد، گفت: از آغاز به کار وزارت بهداشت دولت سیزدهم با پیک کرونا مواجه بودیم و یکی از مهم ترین دستاوردهای وزارت بهداشت، کنترل بیماری کرونا است که در این زمینه سازمان بهداشت جهانی نیز ایران را کشوری موفق در کنترل کرونا معرفی کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط اضطرار کرونا پایان یافته است، خاطرنشان کرد: اکنون شرایط باثباتی داریم، گرچه کرونا هنوز تمام نشده، اما مثل قبل، مشکل جدی مان محسوب نمی شود.

دکتر کریمی با اشاره به تشکیل کمیته علمی کشوری کرونا از آغاز شیوع کرونا تاکنون، افزود: این کمیته هنوز ادامه دارد و حتی در مورد سایر مباحث بهداشتی و درمانی نیز کمیته های مشابه شکل گرفته تا از نظرات دانشمندان در هر حوزه و تخصصی بهره مند شویم.

وی در مورد توسعه بیمارستان ‌ها و تخت ‌های بیمارستانی، اظهار کرد: در طی این مدت، ۱۰۶ بیمارستان ایجاد و ۱۵۳۹۹ تخت اضافه شده است. تعداد تخت ‌های ویژه نوزادان ۵۰۰ عدد بود که به دو برابر افزایش یافت و اکنون ۱۰۵۰ تخت picu ایجاد شده است. همچنین، سه هزار تخت ویژه نیز در این مدت به ناوگان تخت بیمارستانی کشور اضافه شده است.

وی با بیان اینکه لیست کاشت حلزون شنوایی به صفر رسیده است، گفت: تاکنون ۲۰۰۰ عمل جراحی کاملا رایگان کاشت حلزون انجام شده که بعضا بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون هزینه داشته که با منابع وزارتخانه تامین شده است. بنابراین، چنانچه کودکانی با مشکل شنوایی متولد شوند، دیگر زمان طلایی را از دست نمی دهند.

معاون درمان وزارت بهداشت، ادامه داد: قانون تعرفه ‌گذاری خدمات پرستاری کار دیگری بود که در این دوره بعد از سال ‌ها به سرانجام رسید و امسال به سرانه سلامت اضافه شد و محاسبات آن ذیل سامانه کارآمد محاسبه می‌ شود. امیدواریم این روند یک روال شده و قانون اجرایی شود.

توزیع ۲۸۰۰ پزشک متخصص در کشور با اولویت مناطق محروم

وی با تاکید بر اهمیت دسترسی عادلانه مردم به خدمات نظام سلامت، اظهار کرد: به منظور دسترسی عادلانه مردم کشورمان به پزشک، ۲۸۰۰ پزشک متخصص در حوزه معاونت درمان در دانشگاه های کشور با اولویت مناطق محروم توزیع شدند و به زودی فارغ التحصیلان جدید نیز توزیع می ‌شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: راه اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج اقدام مهم دیگرمان در این دوره است. پارسال این صندوق ۵ هزار میلیارد تومان بودجه داشت و امسال با تلاش های صورت گرفته این رقم به ۷ هزار میلیارد تومان رسیده است و ۱۰۷ بیماری صعب العلاج تحت پوشش آن است.

وی افزود: در صورتی هم که برخی بیماری‌ ها ذیل این ۱۰۷ بیماری تحت پوشش نباشد، مبلغی خارج از شمول در اختیار بیمه سلامت قرار گرفته است و می ‌توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان به فرد پرداخت کنند که البته می‌ خواهیم این سقف به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.

دکتر کریمی با بیان اینکه در این دوره، ۴۱۴ استاندارد خدمت و راهنمای بالینی ابلاغ شده است، گفت: نسخه الکترونیک از دی ماه ۱۴۰۰ آغاز و اکنون بالای ۹۰ درصد اجرایی شده است، برنامه سلامت خانواده که پزشکی خانواده جزیی از آن است، در شهرهای زیر ۲۰ هزارنفر اجرا شده است.

وی با بیان اینکه نظام ارجاع کاملا الکترونیک انجام می‌ شود، ادامه داد: اکنون سه دهک اول درآمدی، ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزارنفر، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و استان‌ های بوشهر، کردستان، خراسان جنوبی، ساکنین شهر کهنوج و منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل اگر از مسیر نظام ارجاع بستری شوند، طبق قانون بودجه امسال رایگان درمان می‌ شوند. هدف ما حفاظت مالی و کاهش پرداخت از جیب مردم است.

وی افزود: بستری از نظام ارجاع رایگان و برای هزینه درمان سرپایی نیز تلاش می‌ شود که تا ۱۵ درصد کاهش یابد.

دکتر کریمی در مورد درمان ناباروی گفت: در حال حاضر ۱۲۳ مرکز ناباروری سطح ۳ در کشور داریم و ۴۷ مرکز درمان ناباروری سطح دو نیز در همین دولت راه اندازی شد و تا آبان ماه نیز قصد داریم این تعداد به بیش از ۶۰ مرکز برسد. خدمات این بخش چه سرپایی و ‌چه بستری، با تعرفه دولتی تا ۹۰ درصد تحت پوشش قرار گرفته، بسته‌ های خدمتی هم مرتبا در حال تدوین و اضافه شدن است.

دکتر کریمی درخصوص گردشگری سلامت، بیان کرد: تاکنون ۲۵۰ مرکز درمانی در کشور مجوز IPD گرفته اند که دارای استانداردهای مطلوب پذیرش بیماران بین ‌الملل هستند، در سال گذشته نیز یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت وارد کشورمان شده و خدمات درمانی و سلامت دریافت کردند.

معاون درمان وزارت بهداشت درباره خدمات طب ایرانی گفت: حدود ۴۰۰ فارغ ‌التحصیل طب ایرانی در کشور داریم که کار تخصصی و علمی انجام می دهند. اداره کل طب ایرانی در این زمینه فعال است. در زمینه اعتبار بخشی مراکز نیز اعلام کردیم که اگر بیمارستانی درمانگاه طب ایرانی راه اندازی کند، نمره مثبت می ‌گیرد.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری، ۳۳ هزار و ۲۵ بازدید از مراکز درمانی انجام دادیم و ۱۲۷۰ مرکز درمانی غیرمجاز تعطیل شدند و ۱۹۲۹ مرکز هم به مراجع قضایی معرفی شدند. یعنی ما کار نظارتی را افزایش دادیم اما خود مردم هم باید تحقیق کنند و بعد برای خدمت گرفتن مراجعه کنند.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها