چرا برنامه جدید محمدرضا گلزار بیننده ندارد؟

چرا محمدرضا گلزار پس از تجربه اجرای «برنده باش»، با مسابقه اطلاعات عمومی‌اش در نمایش خانگی به خوبی دیده نشده است؟
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر چرا برنامه جدید محمدرضا گلزار بیننده ندارد؟

به گزارش خبرنگاران فرهنگ، هنر و رسانه گزارش خبر، مسابقه «هفت خان» با اجرای محمدرضا گلزار، از نورز ۱۴۰۰ وارد نمایش خانگی شد و تا به حال سه قسمت از آن منتشر شده است، اما هنوز نتوانسته مخاطبان زیادی داشته باشد و از رقابت با سریال‌های نمایش خانگی جا مانده است. طبق آماری که پلتفرم نماوا از پربازدیدترین محصولات خود در پایان تعطیلات نوروز و پایان هفته گذشته منتشر کرده، «هفت خان» در رتبه آخر قرار داشته و پنجمین محصول پربیننده نماوا بوده است. چرا این مسابقه پربیننده نبوده و حضور محمدرضا گلزار کمک زیادی به استقبال از «هفت خان» نکرده است؟

«هفت خان» تلویزیونی

می‌دانید که در نمایش خانگی نسبت به تلویزیون ممیزی و محدودیت کمتر است، بنابراین محتوای سریال‌ها و تولیدات این مدیوم هم کاملا متفاوت است و مخاطب توقع دارد در نمایش خانگی سریال‌ها و برنامه‌های متفاوتی را تماشا کند، اما «هفت خان» این انتظار مخاطب را برآورده نمی‌کند. این مسابقه نسبت به مسابقه‌های تلویزیونی، تفاوت ویژه‌ای ندارد و کمتر بودن ممنوعیت‌ها در نمایش خانگی، تاثیری در ساختار و جذابیت «هفت خان» نداشته است. این مسابقه بدون تغییر خاصی می‌تواند در تلویزیون پخش شود، با این تفاوت که الزامات پوشش شرکت‌کنندگان خانم در تلویزیون، در «هفت خان» کمی متفاوت‌تر است.

نبود اتفاقات جدید و جذاب

مهم‌ترین برگ برنده «هفت خان» حضور محمدرضا گلزار در مقام مجری است، اما او پیش از این تجربه اجرای مسابقه اطلاعات عمومی «برنده باش» را در تلویزیون داشته است، بنابراین حضورش در «هفت خان» اتفاق جدیدی نیست که برای مخاطب تازگی داشته باشد و او را به تماشای مسابقه ترغیب کند. اگر «هفت خان» مسابقه‌ای کاملا متفاوت با «برنده باش» بود، ساختار جدیدی داشت و مسابقه اطلاعات عمومی نبود، محمدرضا گلزار این شانس را داشت که به واسطه حضورش به عنوان مجری، توجه مخاطب را جلب کند، اما «هفت خان» فارغ از تفاوت‌هایی که در مراحل مسابقه با «برنده باش» دارد، شباهت‌هایی نیز به آن دارد و همین موضوع جذابیت آن را برای تماشاگر کمتر می‌کند. به عنوان مثال محمدرضا گلزار در پلاتوهای خود در «برنده باش» جملات امیدبخش و آموزنده‌ای می‌گفت، در «هفت خان» نیز چنین پلاتوهایی دارد، از شرکت‌کنندگان درباره برنامه‌شان برای جایزه خود سوال می‌کند. او در بخشی از مسابقه هم از شرکت‌کنندگان می‌خواهد که بگویند اگر از همراه‌شان در مسابقه یا یکی از افرادی که رابطه نزدیکی با او دارد بپرسد مهم‌ترین ویژگی شخصیتی‌اش چیست به چه موردی اشاره می‌کند، اما این سوال ارتباطی به مسابقه و روال آن ندارد. احتمالا این پرسش برای تنوع و صمیمیت در مسابقه طراحی شده است، اما کارایی زیادی ندارد و جذاب نیست.

۷ رقیب قدر برای «هفت خان»

یکی دیگر از اتفاقاتی که «هفت خان» را به حاشیه می‌برد، وجود رقیبان قدر است. سریال‌هایی که هر کدام فارغ از کیفیت کلی‌شان، به واسطه قصه سرگرم‌کننده یا ستاره‌های خود موفق شده‎اند تعدادی از مخاطبان را با خود همراه کنند، در این شرایط یک مسابقه اطلاعات عمومی با حضور شرکت‌کنندگان مردمی، شانس زیادی برای سبقت گرفتن از سریال‌ها ندارد. هرچند که مسابقه «شب‌های مافیا»، در شرایط مشابه توانسته پرمخاطب باشد و طرفداران زیادی داشته باشد، اما ساختار «شب‌های مافیا» با مسابقه اطلاعات عمومی قابل مقایسه نیست و حضور چهره‌ها در آن نیز به دیده شدن مسابقه کمک کرده است. به این ترتیب همه این اتفاقات دست‌به‌دست هم می‌دهد تا «هفت خان» جزو آخرین اولویت‌های مخاطب برای تماشا قرار بگیرد.

جایگاه متفاوت گلزار در نمایش خانگی

اگر ناتمام ماندن «برنده باش» و خارج کردن برنامه از کنداکتور را در نظر نگیریم، محمدرضا گلزار در طول مدت زمانی که «برنده باش» روی آنتن شبکه سه بود، با استقبال نسبتا خوبی که از مسابقه شد، حضور موفقی در اولین تجربه اجرایش در تلویزیون داشت. این مسابقه در زمستان سال ۹۷، با ۴۸ درصد بیننده در رتبه دومین برنامه پرمخاطب تلویزیون پس از «خندوانه» قرار گرفت. «برنده باش» نوروز ۹۸ هم موفق شد پس از «عصر جدید»، جایگاه دومین برنامه پربیننده تلویزیون را داشته باشد. اکنون تجربه مشابه این بازیگر در مدیوم نمایش خانگی، نتیجه متفاوتی را برای او رقم زده است. «هفت خان» در نوروز پس از سریال‌های «قورباغه»، «گیسو»، «سیاوش» و «دراکولا» در رتبه پنجم پربیننده‌ترین محصولات قرار گرفت. پس از پایان «قورباغه» این سریال جای خود را به «گیسو» داد و پس از آن «سیاوش» و «دراکولا» سومین و چهارمین محصول پربیننده هفته بودند. برنامه «همرفیق» در این رقابت، از «هفت خان» سبقت و در رتبه چهارمین محصول پربیننده جای گرفت. معلوم نیست این رتبه‌بندی در هفته‌های بعدی تغییر می‌کند یا خیر، اما با توجه به دلایلی که اشاره کردیم، بعید است «هفت خان» بتواند به صدر جدول پربیننده‌ترین‌ها راه یابد و موفقیت عجیبی برای گلزار رقم بزند.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها