یادداشتی از حسین حیدریان :

بررسی دلایل خود کشی دسته جمعی خانواده یک شهید دفاع مقدس

دیگر چه اتفاقی باید بیفتد که عزیزان مسئول به خود بیایند و فکری برای مشکلات مردم بکنند و نه این که فقط شعار بدهند و پست و مقام بگیرند و آنطور که شایسته و وارسته این مردم است به آنها خدمت کنند و عمدتامنافع شخصی جای خدمت برای مردم را بگیرد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر بررسی دلایل خود کشی دسته جمعی خانواده یک شهید دفاع مقدس

به گزارش خبر، حسین حیدریان فعال رسانه و سردبیر پایگاه خبری گزارش خبر در یادداشتی با موضوع "بررسی دلایل خود کشی دسته جمعی،خانواده یک شهید دفاع مقدس" آورده است؛

عصر روز جمعه 17 تیر ماه امسال، کشف اجساد 5 عضو یک خانواده در نجف آباد اصفهان اهالی این شهر را در شوک فرو برد.

در این حادثه زن میانسالی به نام فاطمه عینی که همسر شهید سید حسین پزشکی بود، به همراه سه فرزند خود به نام های مریم سادات، الهام سادات و سیدعلی اکبر جان ، همچنین نوه خردسال او به نام نگار حاجی رضا طالبی جان خود را از دست دادند.

بلافاصله بعد از اینکه اجساد قربانیان در زیرزمین خانه مسکونی آنها کشف شد، تحقیقات پلیسی و قضایی برای کشف راز ماجرا آغاز شد.

بعد از چند روز بررسی های پلیسی نشان می دهد که حادثه هولناک نجف آباد، تصمیمی خانوادگی برای خودکشی بوده است.

اما روز گذشته ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام کشف دست‌نوشته‌هایی در محل حادثه مدعی شد که اعضای این خانواده به‌دلیل افسردگی دست به‌خودکشی زده‌اند. او در این‌باره گفت: وقوع این حادثه در نجف‌آباد شهروندان را متاثر و افکار عمومی را جریحه‌دار کرد. از همان زمان با حضور عوامل قضایی و انتظامی تحقیقات برای روشن شدن پشت پرده این حادثه آغاز شد.

او ادامه می‌دهد: در همان بررسی‌های اولیه راز این اتفاق هولناک برملا و معلوم شد که اعضای این خانواده به‌طور خودخواسته دست به این کار زده‌اند.

ابوترابی برای اثبات این ادعای خود به کشف دست‌نوشته‌های قربانیان در محل حادثه اشاره می‌کند و می‌گوید: در محل حادثه دست‌نوشته‌هایی با خط 2 نفر از قربانیان کشف شده که نشان می‌دهد آنها با میل و رضایت خودشان دست به این کار زده‌اند و جای تردیدی در مرگ خودخواسته آنها وجود ندارد.

او در ادامه می‌گوید: مادر و پسر خانواده دچار افسردگی شدیدی بودند و از مدت‌ها قبل در بین نزدیکان و فامیل و به‌طور خودخواسته دچار انزوای شدیدی شده بودند. طوری که در سال‌های اخیر آنها با هیچ‌کدام از نزدیکان و فامیل رفت‌وآمدی نداشتند و رابطه آنها به‌طور خودخواسته با همه قطع شده بود.

نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت مالی این خانواده می‌گوید: در حیاط این خانه یک پژو پارس پارک شده بود. آنها وضعیت مالی نسبتا خوبی داشتند و حقوق خوبی هم دریافت می‌کردند و هیچ مشکل مالی نداشتند.

با وجود اینکه مادر خانواده فرهنگی بود اما خانواده محیط بسته‌ای داشت و در این بستر همگی دچار انزوا و افسردگی شده بودند. او اطلاعات تکان‌دهنده‌ای راجع به کیفیت این خودکشی خانوادگی بازگو می‌کند و می‌گوید: طبق شواهد به‌دست آمده از صحنه هر 5قربانی به جز دختر نوجوان بابت خودکشی رضایت داشته‌اند و او هم توسط دیگران برای خودکشی فریب داده شده است. اجرای این نقشه تلخ بر عهده پسر خانواده بوده است.

او ابتدا دست و پاهای 4نفر دیگر را بسته و نقشه‌شان را اجرا کرد و سپس درحالی‌که دستش را با قفل و زنجیری که حدود 30سانتی متر طول داشت بسته بود روی چهارپایه رفته و در نهایت خودش نیز قربانی شده است.

در همان روز نخست دست‌نوشته‌هایی که حاکی از یاس و ناامیدی اعضای این خانواده بود کشف شد و مورد بررسی قرار گرفت که فرضیه قتل را مردود می‌کرد و نشان می‌داد افسردگی و انزوای

شدید باعث شده آنها به‌طور خانوادگی و خودخواسته به زندگی‌شان پایان دهند و مشکلات اقتصادی نداشته‌اند.

واقعا چه می شود که یک خانواده شهید که می توانست مظهر پایبندی به آرمان های نظام جمهوری اسلامی باشد اینگونه دست به خودکشی می زند.

بنده در پاسخ به آقای ابوترابی نماینده نجف آباد ودر کنار ایشان به تمام مقامات لشکری و کشوری علی الخصوص رئیس جمهوری دولت مردمی می گویم درست است که عزیزان به دلیل مشکلات روحی و انزوا دست به این عمل زده اند اما بهتر است نگاهی داشته باشیم و ببینیم چه عواملی باعث شده که یک چنین خانواده ای که تکرار میکنم می توانست مظهر پایبندی به آرمان های نظام باشد چرا که در سال های دفاع مقدس برای پایبندی و ماندگاری نظام شهید داده اند .

آیا عواملی غیر از مشکلات معیشتی و فرهنگی و اقتصادی که ثمره آن فقر فرهنگی ،فقراجتماعی و اقتصادی بوده باعث چنین عمل تاسف برانگیزی شده

دیگر چه اتفاقی باید بیفتد که عزیزان مسئول به خود بیایند و فکری برای مشکلات مردم بکنند و نه این که فقط شعار بدهند و پست و مقام بگیرند و آنطور که شایسته و وارسته این مردم است به آنها خدمت کنند و عمدتامنافع شخصی جای خدمت برای مردم را بگیرد .

مردمی که در تمام حماسه و وقایع ملی پشت و حامی نظام بودند اما وقتی می بینند اتفاقی برای بهتر شدن زندگیشان نمی افتد بلکن شرایط زندگی برایشان سخت می شود به جای امید به آینده دست به خود کشی دسته جمعی میزنند.

امیدوارم عزیزان در راس سیستم مدیریت کشور بلاخص رئیس جمهور دولت مردمی که خودش را از دل مردم و حامی مردم می داند به فکر تغییر اساسی و کارآمد در حوزه های اقتصادی ، معیشتی، فرهنگی و اجتماعی در سیستم مدیریت کشور باشند چرا که به نظر می رسد این تیم موجود پاسخگو و توانا در رفع نیاز های کشور نبوده و نیستند فراموش نکنیم این مرز و بوم و صندلی های مدیریتی اش را که عزیزان برای رسیدن به آن رقابت دارند از خون شهدا داریم که جای تاسف و شرمساری همه که امروز شاهد خودکشی دسته جمعی یک خانواده شهید هستیم .

امید است تغییرات و اقدامات موثر هرچه سریع تر صورت پذیرد تا دیگر شاهد اقداماتی از قبیل خودسوزی فرزند شهید در چند ماه اخیر ..و خود کشی دسته جمعی خانواده شهید در چند روز اخیر به دلیل مشکلات موجود در کشور نباشیم.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها