صندوق‌های حمایت از کشاورزی متکی به اعتبارات دولتی نباشند

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کشور گفت: صندوق های حمایت از کشاورزی متکی به اعتبارات دولتی نباشند، صندوق ها باید منابع مالی خود را به گردش درآورند و از تسهیلات محوری صرف خطور کنند.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر صندوق‌های حمایت از کشاورزی متکی به اعتبارات دولتی نباشند

به گزارش خبرنگاران گروه صنعت و تجارت گزارش خبر، حسین مهدی دوست در گردهمایی "مدیران عامل و روسای هیئت مدیر صندوق های حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی منطقه دو کشور" در شیراز تصریح کرد: صندوق ها باید راسا و مستقیما وارد عرصه بازرگانی شوند.

رئیس هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کشور اظهار کرد: به طور مثال درست است صندوق ها تامین نهاده را به محوریت تشکل ها کارسازی می کنند، ولی جایی هست که احساس می کنند تشکل قوی و قدرتمندی نداریم، اینجاست که صندوق باید ورود پیدا کند و عمده نهاده ها را برای دامدار و مرغدار تامین کند.

به گفته وی؛ بر اساس قانون صندوق های حمایت از بخش کشاورزی می توانند به موضوع تامین نهاده ها، تنظیم بازار و خرید حمایتی، خرید تضمینی، بیمه تجاری محصولات کشاورزی و مباحث دیگر ورود کنند. صندوق ها باید پوست اندازی کنند و مقام عالی وزارت نیز همین انتظار را دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه صندوق ها در حل مشکلات بخش کشاورزی باید اثر گذار باشند، ابراز کرد: در حوزه صندوق های بخش کشاورزی خوشبختانه از ظرفیت های قانونی خوبی برخورداریم و خلع خاصی نداریم.

مهدی دوست با بیان اینکه صندوق ها باید بروند به سمت تنوع بخشی خدمات اضافه کرد: می بایست در طرح های اقتصادی مشارکت کنیم، به طور مثال در طرح های نیمه تمام کارخانه خوراک دام، کشتارگاه، سردخانه، درجه بندی و بسته بندی سرمایه گذاری شود تا بتواند ارزش منابع مالی خود را حفظ کند ضمن اینکه منافع حاصل از سهمش را در سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری استفاده کند.

او با اشاره به اینکه صندوق ها باید به دنبال منابع از محل خلق ثروت خود باشند، افزود: تمام تلاشمان این است که این حرکت در این صندوق ها نهادینه شود. اعتمادی که در حوزه بخش کشاورزی به صندوق ها هست به راحتی به دست نمی آید، باید بتوانیم این فضای اجتماعی و فضای اعتمادی که ایجاد شده رو نگهداریم.

وی با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری این نشست ها و مجامع برقراری تعاملات استانی است، گفت: باید بتوانیم از دستاوردها و تجربیات استان های یک منطقه استفاده کنیم. هدف همه ما این است که این صندوق ها بتوانند تاثیر گذاری خودشان را در بخش کشاورزی داشته باشند.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها