برگزاری نشست آموزشی درس آموزی از حوادث در شرکت گاز استان فارس

نشست آموزشی درس آموزی از حوادث با حضور رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیر عامل شرکت ملی گاز ایران و رئیس ایمنی و آتش نشانی شرکت ملی گاز ایران برای مدیران و روسای واحدهای مختلف در سالن وصال شرکت گاز استان فارس برگزار شد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر برگزاری نشست آموزشی درس آموزی از حوادث در شرکت گاز استان فارس

به گزارش خبرنگاران گروه صنعت و تجارت گزارش خبر، در ابتدای این نشست آموزشی سید جلال نورموسوی رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی گاز ایران ضمن اشاره به‌ شرایط منطقه و وجود تهدیدهای جدی توسط دشمنان گفت: امروزه این تهدیدها رنگ دیگری گرفته و به شکل دیگری شده است.

در روز گذشته هم بخشی از وزارت نفت توسط دشمن تحت تاثیر حمله سایبری قرار گرفت و بلافاصله جلسه کمیته بحران برگزار شد و همکاران ما در شرکت ملی گاز ایران به کمک شرکت پخش فرآورده‌های نفتی رفتند و بحمدالله مشکل رفع گردید.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه عمده انرژی کشور را شرکت گاز تامین می‌کند و برق نیز وابسته به گاز است همچنین با توجه به حساسیت بیشتر گاز نسبت به بنزین در تأمین انرژی کشور، اگر تا کنون در گاز تحت تاثیر تهدید ها نبوده ایم دلیل بر مراقبت پیوسته است در حال حاضر نیز نیاز به هوشیاری و مراقبت بیشتر داریم.

نورموسوی گفت: باید سعی کنیم تاب‌آوری سیستم را بالا ببریم و در حملات سیستم را از دست ندهیم و یا در کوتاهترین زمان باید بازآوری سیستم داشته باشیم.

وی با تاکید بر مقاوم‌سازی و مدیریت بحران یادآور شد: باید در بخش طرحهای مقاوم‌سازی تلاش بیشتر کنیم و با توجه به اینکه استان فارس در مقاوم سازی قطبی مهم در کشور هست، انتظار توجه ویژه به این بخش داریم تا خدمات رسانی ما همواره مستمر باشد. پایداری جریان گاز خط قرمز ماست و هزینه‌ها برای توسعه را می‌توان کم کرد ولی برای تداوم و پایداری جریان گاز خط قرمز است.

وی افزود: برای رسیدن به این منظور توجه به اصول HSE در بالاترین سطوح وزارتخانه در دستور کار هست و وزیر محترم نفت و معاونان محترمشان روی موارد و رعایت الزامات HSE همواره تاکید ویژه دارند.

نورموسوی گفت: در راستای تحریم‌ها در بخش سرمایه‌های فیزیکی مشکلاتی وجود دارد و در بخش‌هایی که بویژه بومی‌سازی نشده‌اند توجه به صیانت از دارایی های فیزیکی از مهمترین برنامه های ماست.

رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر صیانت از منابع انسانی تصریح کرد: در کنار دارایی‌های فیزیکی سرمایه های انسانی نیز باید صیانت شوند و در حفظ و صیانت از سرمایه‌های انسانی دو کار بزرگ داریم. اول کرامت انسانی نیروها حفظ شوند و زبان تشکر از کار نیروها همواره وجود داشته باشد و روابط انسانی برگرفته از آموزه های دینی به ما تذکر می‌دهد که قدردان پرسنل باشیم.

کار دوم توجه به معاینات دوره ای نیروهای انسانی است و عدم توجه به این موضوع در کنار از دست رفتن توان نیروی انسانی، در بحث مالی هم شرکت را متضرر خواهد کرد.

وی ادامه داد: باید حتی همسران کارکنان را هم درگیر سلامت پرسنل کنیم و به ایشان بحث سلامت نیروی انسانی را توصیه کنیم. بحثهای کنترل غذایی، کنترل تمرینات ورزشی نقش مهمی در صیانت از نیروی انسانی دارد.

وی در پایان اظهار داشت: تجربه‌ها نشان داده که برای جلوگیری از حوادث باید درس آموزی داشته باشیم زیرا بسیاری از حوادث در شرایط مشابه رخ می‌دهند و برگزاری دوره های درس آموزی از حوادث به این منظور برگزار می‌شود.

شایان ذکر است در پایان این نشست آموزشی شاخصهای سلامت رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز توسط اکیپ پایش سلامت کارکنان که به منظور ارئه خدمات سنجش فشار و قند خون، شاخص توده بدنی BMI و مشاوره تغذیه در حاشیه نشست حضور داشتند ارزیابی شد.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها