رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار؛

اثربخشی صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی ‌در آتیه کارکنان

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: صندوق های بازنشستگی تکمیلی ‌به سبب ساختار ساده و راه‌اندازی آسان نقش مهمی در آتیه کارکنان دارند.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر اثربخشی صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی ‌در آتیه کارکنان

به گزارش خبرنگاران گروه بازارسرمایه گزارش خبر، نخستین پذیره نویسی صندوق بازنشستگی تکمیلی تحت عنوان آتیه مفید امروز ۱۹ آذر ماه با حضور رئیس سازمان بورس اوراق بهادار، نائب رئیس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیر عامل سبدگردان مفید در محل سازمان بورس و اوراق بهادار انجام شد.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در این مراسم در رابطه با مزیت راه‌اندازی این صندوق‌ها، اظهار کرد: صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی باتوجه به نقش و کارایی که دارند در آینده نزدیک بخش مهمی از بازار سرمایه را تشکیل خواهند داد.

وی افزود: صندوق های بازنشستگی تکمیلی ‌به سبب ساختار ساده و راه‌اندازی آسان نقش مهمی در آتیه بازنشستگان خواهد داشت.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تلاش می‌کنیم بسترهای دیگری را چون مستمری به صندوق اضافه کنیم، یکی از دلایلی که راه اندازی اولیه را آسان در نظر گرفتیم ورود سریع این صندوق‌ها به بازار سرمایه بود؛ در مدل های بعدی گام‌های مهم دیگری را بر خواهیم داشت.

عشقی در پایان گفت: صندوق بازنشستگی تکمیلی می‌تواند منابع پایداری را به لحاظ سرمایه‌گذاری بلند مدت به بازار تزریق کند تا از این طریق سرمایه‌گذاری غیر مستقیم نیز تقویت شود.

صندوق بازنشستگی تکمیلی راهکاری برد- برد برای کارمند و کارفرما

در ادامه این نشست، مدیرعامل سبدگردان مفید گفت: تولد صندوق بازنشستگی تکمیلی در بازار سرمایه به عنوان یک راهکار شناخته شده جهانی، در بلندمدت تاثیر قابل توجهی در کمک به مسئله صندوق‌های بازنشستگی خواهد داشت.

علیرضا آدمن افزود: صندوق بازنشستگی تکمیلی یک راهکار برد- برد برای همه طرف‌ها محسوب می‌شود چراکه از یک سو رفاه و آرامش را برای نیروی کار در پی دارد، از طرف دیگر شرکت‌ها با نیروهای با انگیزه و بازده بالا مواجه خواهند شد و همچنین دولت از نظر بار مالی، سبک بارتر خواهد شد. نتیجه این معادله برد- برد این است که رشد تولید و توسعه اقتصاد از طریق سرمایه‌گذاری منابع با ثبات رقم خواهد خورد.

او ادامه داد: در حال حاضر صندوق‌های بازنشستگی عمومی با چالش‌های متعددی مواجه هستند، وظیفه ما به عنوان یک نهاد فعال در بازار سرمایه این است که راه‌حل‌های درست را پیدا کنیم و سرمایه‌ها را حول این محور حرکت دهیم تا آینده مناسبی را برای نیروی کار، کارفرمایان و اقتصاد کشور فراهم آوریم.

آدمن بیان کرد: صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی می‌تواند موجب تغدیه بازار سرمایه و اقتصاد شود، اگر عملکرد درستی در این راه داشته باشیم، نتایج خوبی را بدست خواهیم آورد.

مدیرعامل سبدگردان مفید گفت: صندوق های بازنشستگی تکمیلی در دنیا در قالب مشارکت از دهه ۱۹۷۰ میلادی کار خود را آغاز کردند که در حال حاضر ۱۱۰ میلیون نفر تنها در آمریکا از این صندوق‌ها استفاده می‌کنند. طیف وسیعی از آنها در بخش‌های تولیدی و خصوصی فعال هستند. انتظار می‌رود ما نیز بتوانیم اقدامات مناسبی را به جهت جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم.

ساختار ساده صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی عاملی موثر برای جذب کارفرمایان

علیرضا ناصر پور، عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در ادامه برنامه در خصوص تسهیلات در نظر گرفته شده برای صندوق املاک و مستغلات، گفت: مسئله‌ای که در صندوق لحاظ کردیم ساختار ساده آن است زیرا این صندوق ها قرار است با تعداد زیادی از کارفرما در ارتباط باشند.

او افزود: در ساختار صندوق فولاد مبارکه به سبب آنکه مخصوص خود فولاد مبارکه بود ویژگی‌های خاصی در نظر گرفتیم.

نائب رئیس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: برخی تسهیلاتی را در امید نامه این صندوق ها در نظر گرفتیم که یکی از آن‌ها پوشش‌های بیمه‌ای است. این قابلیت اکنون تحت عنوان خرید بیمه توسط صندوق وجود دارد، مسائل دیگری را نیز به عنوان آپشن برای این صندوق‌ها در نظر خواهیم گرفت.

ناصر پور بیان کرد: علاوه بر سهام اوراق فیکس، بحث گواهی و صندوق طلا برای سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها نیز در نظر گرفته شده است.

او افزود: سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی نیز بر روی املاک و مستغلات نیز در صورت تقویت و توسعه این حوزه در دستور کار قرار دارد.

نائب رئیس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: انتظار می‌رود این صندوق ها بتوانند به لحاظ ورود جریان نقدینگی پایدار به بازار سرمایه و بازوی کمکی برای بازنشستگان کشور و دولت نقش ایفا کنند.

ناصر پور با اشاره به این که مجموع موافقت اصولی ها در حوزه صندوق بازنشستگی تکمیلی باتوجه به شروط مد نظر به حدود ۵ عدد می‌رسد، توضیح داد: سخت گیری‌ها در صندوق‌ها به سبب عملکرد مهم این صندوق‌ها است.

نائب رئیس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان گفت: اتفاقاتی که طی سال‌های اخیر در بازار سرمایه افتاد بیشتر به سبب سرمایه‌گذاری مستقیم بوددر صورتی که اگر تزریق منابع به صورت غیر مستقیم صورت می‌گرفت شرایط متفاوت‌تر بود.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها