نشست رئیس سازمان سینمایی کشور و سینماگران فارس در شیراز

نشست محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور با فیلمـسازان و اهالی سـینمای استان فارس دیشب دوشنبه ۸ آبانماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۰ در تالار سینما فرهنگ مرکز اسناد ملی برگزار شد
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر نشست رئیس سازمان سینمایی کشور و سینماگران فارس در شیراز

به گزارش خبرنگاران گروه فرهنگ، هنر و رسانه گزارش خبر، نشست محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور با فیلمـسازان و اهالی سـینمای استان فارس دیشب دوشنبه ۸ آبان ماه۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۰ در سالن سینما فرهنگِ مرکز اسناد ملی برگزار شد.

در آغار جلسه مهدی فقیه پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینمای استان فارس پشت تریبون رفت و از همکاری در اولین اثر محمد خزایی در اطراف مشهد خاطراتی را نقل کرد، در ادامه مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس به مهمانان و مدعوین خیر مقدم گفته و بدون فوت وقت محمد خزایی و هیئت همراه در جایگاه پرسش و پاسخ قرار گرفته و آماده ی شنیدن نظرات هنرمندان عرصه ی سینما در شیراز شدند.

اولین فیلمسازی که پشت تریبون رفت شیما پورسهم الدین بود و گفت عدم توجه به سینمای بلند در شهرستان ها و عدم هماهنگی و حمایت ارگان ها در این زمینه را از مهمترین معضلات شهرستان ها برشمرد.

در ادامه مجتبی اله مرادی معاونت آموزشی انجمن سینماجوانان استان فارس برگزاری فستیوالی ملی و بین المللی به صورت سالانه و مداوم به میزبانی شیراز را خواستار شد.

نفر بعدی احسان دهقانی فیلمساز جوان بود که از کم توجهی سازمان سینمایی نسبت به شهرستانی ها گلایه کرد و خواستار تغییر رویکرد و تخصیص بودجه از طرف ایشان نسبت به هنرمندان شهرستانی شد .

در ادامه رضا خارستانی مدرس دانشگاه و فیلمساز شیرازی به مسئله ی خطیرِ اجازه ثبت فیلمنامه بلند به استان‌ها اشاره کرد و در مقایسه ای جالب استعمار آمریکا و انگلیس در تاریخ را با استعمارگری تهران با شهرستان ها قیاس کرد و در ادامه افزود باید تمرکز زدایی اتفاق افتد و به استان‌ها بیشتر از قبل اعتماد گردد و گفت باید سعی کنیم از سینمای دستوری خارج شده و مانند دوران پهلوی به فیلم های واقع گرایانه برچسبِ سیاه نمایی نزنیم.

نفر بعد که پشت تریبون رفت رحمت الله صمدی بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینمای استان فارس بود و به معضل اسپانسر بازیگر که باعث آلوده شدن فضای فیلمسازی در استان شده، اشاره کرد و خواستار پیگیری و نظارت بیشتر بر این مسئله شد.

در ادامه علی بلندنظر فیلمساز و تهیه کننده ی شیرازی ضمن انتقاد از تعیین تکلیف نشدن انجمن فیلم کوتاه شیراز پس از قریب به دو سال از بی عدالتی در تخصیص بودجه نسبت به تهران و شهرستان ها گلایه کرد و افزود:

برای دریافت بودجه حرفه ای باید به تهران رفت و متاسفانه شاهد دره ای عمیق بین تهرانی ها و شهرستانی ها در این سال ها هستیم و متاسفانه بسیاری از از جشنواره ها کیفیت را فدای روابط کرده و درخواست کرد که در صورت امکان گزینه ای را در آیین نامه هر یک از جشنواره ها اضافه گردد.

فیلمساز باید بتواند به جشنواره اعتراض کرده و اعتراضش را پیگیری نماید

در ادامه بلندنظر افزود: سازمان سینمایی باید سیاست‌هایی برای عدم‌ مهاجرت هنرمند به پایتخت را اتخاذ کرده و پیگیر آن باشد.

وی در پایان تنها راه برون رفت از رکود حاکم بر جامعه خصوصا سینما را تساهل و تعامل سازنده با یکدیگر فارغ از جناح و نگاه دانست و به همزیستی مسالمت آمیز در راستای اتحاد ملی تاکید کرد.

نفر بعدی که پشت تریبون رفت محمد محمدی فیلمساز شیرازی بود و به سازمان سینمایی توصیه کرد سینما باید به سمت صنعتی شدن رفته و صادرات فیلم به دیگر کشورها رونق پیدا کند.

در ادامه به عدم شرایط ساخت فیلم بلند در فارس و کمبود تجهیزات سینمایی اشاره کرد.

در ادامه محمد علی پناهی دانشجوی سینما از عدم آزادی بیانِ نویسنده ها گلایه کرده و عنوان کرد چرا نمیتوان از فساد ارگانها و ادارات نوشت.

افراد بعدی که پشت تریبون رفتند فاطمه نجیمی و اسماعیل راد بودند که از تبعیض قایل شدن بین تهران و شهرستان و همچنین عدم حمایت مادی سازمانها از فیلمسازان گلایه کردند.

علیرضا میرزایی نفر بعد بود که از اختصاص بودجه و حمایت بیشتر به مقوله ی ژانر سخن به میان آورد و خواستار اجرای عدالت در این زمینه شد.

نفر بعد ریاستی از فعالان سینمایی شهر فسا بود که خواستار راه اندازی سینمای تاریخی و خاطره ساز شهر فسا شد.

در پایان پیام پیردیرین بازیگر شیرازی خواستارِ نظارت بیشتر نسبت به آموزشگاه ها شد و از سرخوردگی جوان‌های سینماگر سخن گفت.

در ادامه این نشست، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی به پاسخ به درخواست ها پرداخت و در آغاز به ساخت ۲۵۰ سالن سینما در این مدت در سراسر کشور اشاره کرد و سینمای ایران را در رتبه ی دهم تا دوازدهم در سطح بین الملل برشمرد و قولِ صد درصدِ برگزاری جشنواره ملی فیلم شیراز با موضوعیت خانواده را داد و به تسهیل در بحث تهیه‌کنندگی فیلم بلند در استان ها بالاخص استان فارس، اشاره کرد و بدلیل حفظ حق و حقوق مولف و نظارت بر فیلمنامه های ارسالی، اضافه شدن شورای تولید فیلمنامه ی بلند در شهرستان ها را کمی غیر منطقی و دردسر ساز توصیف کرد.

خزاعی در ادامه افزود: تجهیز انجمن سینمای جوانان استان فارس دفترِ شیراز در اولویت قرار گرفته و تخصیص بودجه شده است.

در پایان محمد خزاعی وعده ی دیگری به سینماگران استان فارس داد و گفت تعامل با فیلمسازان شهرستان با اختصاص یک صندلی در سازمان سینمایی، فارابی و مرکز گسترش با عنوان کارشناس امور استانها جهت تسهیل امور برای مراجعین شهرستانی انجام خواهد گرفت.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها