رئیس انجمن سازندگان قطعات خودرو به "سنا" اعلام کرد:

کاهش زیان صنعت خودرو، تحت تاثیر تداوم عرضه‌ها در بورس کالا

رئیس انجمن سازندگان قطعات خودرو می‌گوید طی چند وقت گذشته شاهد کاهش زیان انباشته در صنعت خودرو بوده‌ایم که این اتفاق تحت تاثیر عرضه خودرو در بورس کالا صورت گرفته است.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر کاهش زیان صنعت خودرو، تحت تاثیر تداوم عرضه‌ها در بورس کالا

به گزارش خبرنگاران گروه بورس، بانک و بیمه گزارش خبر، محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن سازندگان قطعات خودرو در گفت‌وگو با پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) به وضعیت تولید این صنعت اشاره کرد و گفت: براساس برآوردهای انجام شده، صنعت خودروسازی کشور طی چند وقت گذشته تحت تاثیر وجود برخی از اتفاقات با کاهش زیان همراه شده است.

وی اظهار داشت: افزایش میزان تولید و نیز صعود قیمت خودرو در بازار؛ زمینه‌ساز کاهش ضرر و زیان صنعت خودرو در کشور شده است.

نجفی‌منش خاطرنشان کرد: در چند ماه گذشته شاهد اتفاقات مثبت در بازار خودروهایی بودیم که در بورس کالا عرضه شدند اما باید هر چه زودتر اقدامی صورت گیرد تا بستر لازم برای عرضه همه خودروها در بورس کالا فراهم شود.

رئیس انجمن سازندگان قطعات خودرو اظهار به وجود تفاوت قیمت خودرو در بازار و کارخانه تاکید کرد و گفت: این تفاوت قیمتی ایجاد شده در بازار کاملا مشهود است و موضوع تعجب‌آور این است خودروهایی که با تفاوت قیمتی زیادی همراه هستند با تقاضای بیشتری در بازار مواجه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از خودروهایی که تفاوت قیمتی ندارند، تقاضای چندانی برای آنها وجود ندارد، این امر نشان می دهد که افراد این خودروها را برای مصرف نمی‌خواهند بلکه فقط به دنبال کسب سود از این صنعت هستند.

نجفی‌منش تاکید کرد: اکنون بخش کمی از خودرو در بورس کالا عرضه شده است، در حالی که اگر زمینه عرضه گسترده خودرو در بورس کالا ایجاد شود، می‌توان شاهد اثرگذاری مثبت این اتفاق در بازار باشیم.

رئیس انجمن سازندگان قطعات خودرو اظهار داشت: اتفاق دیگری که طی چند وقت گذشته در صنعت خودرو رخ داد، این بود که دیگر خودروی ناقص به تولید نمی‌رسد، در گذشته به دلیل تولید خودروهای ناقص شاهد قفل شدن سرمایه‌های کلان در این صنعت بودیم.

وی به تصمیمات اتخاذ شده در راستای افزایش تولید و نیز سودآوری صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: اکنون اقدامی که در صنعت خودرو در دستور کار قرار گرفته است عرضه همه خودروها در بورس کالا است.

نجفی‌منش تاکید کرد: قیمت‌گذاری باید از طریق کارخانه انجام شود اما به دلیل همراه شدن تاثیر منفی افزایش قیمت‌ها در بازار، بهترین تصمیم عرضه خودرو در بورس و نیز کشف قیمت از طریق این بازار است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها