علیرضا حسن زاده، مدرس کشوری فن بیان و سخنرانی:

معرفی شخصیت ما با بیان دیگران از کار ما

حدود ۹۹ درصد افراد دارای صدای خوبی هستند اما چون صدای خود را تقویت نکرده اند و روش صحیح تولید صدا را فرا نگرفته اند دارای یک صدای معمولی و خام‌ هستند و تجربه نشان داده است که اکثر افراد از صدای خود راضی نیستند زیرا هنوز صدای پرورش یافته خود را نشنیده اند، اگر با تمارین اصولی صداسازی صدای خود را پرورش دهند به صدای خود علاقه مند خواهند شد. درست است که جنس و رنگ صدای هر شخص منحصر به فرد و غیر قابل تغییر است اما میزان طنین صدا، برد و رسایی صدا، شفافیت صدا و... قابل رشد می باشد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر معرفی شخصیت ما با بیان دیگران از کار ما

به گزارش خبر، علیرضا حسن زاده، مدرس کشوری فن بیان و سخنرانی با ارسال یادداشتی با عنوان "معرفی شخصیت ما با بیان دیگران از کار ما " به پایگاه خبری گزارش خبر آورده است:

امروزه علوم متعددی در حال یادگیری و گسترش می باشند که یکی از آنها نحوه تعامل برقرار کردن افراد با یکدیگر و تاثیرات آن بر ابعاد مختلف زندگی است. از این رویکرد که فن بیان نامیده می شود می توان علاوه بر ارائه بهتر مطلب، به درک شایسته و قابل فهمی از طرف مقابل نیز دست یافت.

فن بیان ترکیبی از علم و هنر است

همه ساله در مراکز آموزشی فن بیان در سراسر دنیا و کتاب های آموزش فن بیان این علم منتشر و گسترش پیدا می‌کند.امروزه در دنیا اساتید زیادی در این حوزه فعال هستند. از اساتید بین المللی فن بیان می توان به استاد تی جی واکر، کریس اندرسون، کارماین گالو اشاره کرد و از اساتید کشور خودمان نیز می توان از استاد محمد پیام بهرامپور، استاد علیرضا وارسته و استاد فریبا علومی نام برد.

علیرضا حسن زاده، مدرس و مربی فن بیان و سخنرانی و نویسنده کتاب تمومش کن از مدرسان کشوری فن بیان است که دارای مدرک سرتیفیکیت فن بیان و ارتباطات از آکادمی mpt اتریش است. او درباره فن بیان و کاربرد ها و مختصات این علم معتقد است:

توانایی صحبت کردن در هر زمان، مکان و هر شرایطی متناسب با مخاطب با بالاترین تاثیر فن بیان نام دارد. فن بیان در سراسر زندگی ما تاثیر بسزایی دارد؛ در مکالمات روزمره، در تدریس، سخنرانی، فروش، مشاوره دادن، دفاعیه یک وکیل، ارائه پایان نامه و... در ضمن باید گفت: حدود ۹۹ درصد افراد دارای صدای خوبی هستند اما چون صدای خود را تقویت نکرده اند و روش صحیح تولید صدا را فرا نگرفته اند دارای یک صدای معمولی و خام‌ هستند و تجربه نشان داده است که اکثر افراد از صدای خود راضی نیستند زیرا هنوز صدای پرورش یافته خود را نشنیده اند، اگر با تمارین اصولی صداسازی صدای خود را پرورش دهند به صدای خود علاقه مند خواهند شد. درست است که جنس و رنگ صدای هر شخص منحصر به فرد و غیر قابل تغییر است اما میزان طنین صدا، برد و رسایی صدا، شفافیت صدا و... قابل رشد می باشد.

دستیابی به اصول و فنون این رویکرد نیازمند آگاهی از یک سری مقدمات است. یکی از مهمترین مهارت هایی‌ که در فن بیان بسیار حائز اهمیت است صداسازی است، هنگامی که صدای خود را به صورت اصولی و صحیح پرورش میدهیم میتوانیم لحن های مختلف را اجرا کنیم، به بیان خود فراز و فرود دهیم، صدایمان بعد از صحبت طولانی خسته نشود، صدایمان بسیار شفاف و واضح به گوش مخاطب برسد و...

صداسازی تشکیل شده از آموزش های تئوری و تمارین عملی می‌باشد که در بخش تئوری به شناخت دستگاه تولید صوت، دستگاه تنفس، تنفس دیافراگمی و... و در بخش عملی به تقویت طنین صدا، اصلاح جای درست صدا، تقویت عضله دیافراگم، تقویت رزوناتورها یا تشدید کننده های صدا و.... پرداخته می شود.

هوش کلامی

تقویت هوش کلامی به ما کمک میکند که بتوانیم پشت سر هم کلمه بسازیم و بیان کنیم این یعنی بتوانیم مفاهیمی که در ذهن داریم را با بهترین کلمات و به صورت روان به مخاطب منتقل کنیم بدون اینکه حرف کم بیاریم یا زیاد از جاپرکن ها مثل اِ، آم، در واقع، فی الواقع و... استفاده کنیم.

مخاطب شناسی

در بحث مخاطب شناسی ما با توجه به شناختی که نسبت به روحیات، فضای ذهنی، میزان دانش و... مخاطب بدست می آوریم محتوا و نحوه اجرای خود را متناسب با آن ارائه می کنیم که این باعث تاثیرگذاری هر چه بیشتر در مخاطب می‌شود.

در واقع اگر یک شخص دوست، همکار، همسر و... خود را به طور صحیح بشناسد و متناسب با هر یک ارتباط برقرار کند می‌تواند ارتباطات حرفه ای و پایداری را شکل دهد.

زبان بدن

زبان بدن زبانی مشترک بین تمام انسان ها می‌باشد، حتی وقتی یک انسان به دنیا می‌آید با زبان بدن خود با والدین و اطرافیانش صحبت میکند.

بخش عظیمی از تاثیرگذاری در ارتباطات توسط زبان بدن اتفاق میوفتد که در این زمینه پروفسور آلبرت محرابیان که یک محقق در زمینه ارتباطات هستند یک پژوهشی دارند که نتیجه آن به این شکل است:

میزان اثرگذاری زبان بدن در روابط عاشقانه ۵۵ درصد، لحن ۳۸ درصد می باشد و کلمات تنها ۷ درصد از این اثرگذاری را به خود اختصاص می‌دهند. (توجه شود که این درصد ها برای میزان «اثرگذاری» می‌باشد نه میزان انتقال پیام)

مهارت های دیگری از جمله شخصیت شناسی، پیکر بندی محتوا، استفاده از ابزار و تکنولوژی برای انتقال قدرتمند محتوا و.... در فن بیان وجود دارند که بیان آنها از حوصله ی این نوشتار خارج است.

در پایان به این نکته اشاره می کنم که بنده به عنوان مربی فن بیان و صداسازی باور دارم که اگر من توانسته ام مهارت های ارتباطی خود را ارتقاء دهم قطعا بقیه ی افراد هم می‌توانند این کار را بکنند به شرط اینکه خود را باور کنند و تحت نظر یک استاد حرفه ای فن بیان آموزش اصولی ببینند و تمرین کنند.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها