مبین‌نت، پیشرو در هوشمندسازی بانکداری سنتی

شرکت ارتباطات مبین‌نت در هفتمین دوره نمایشگاه تراکنش ایران با راهکارهای متنوع برای هوشمندسازی بانکداری سنتی حضور پیدا کرد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر مبین‌نت، پیشرو در هوشمندسازی بانکداری سنتی

به گزارش خبر روابط‌عمومی مبین‌نت، بهبود تجربه مشتری یکی از اهداف برجسته در به‌کارگیری فناوری‌ها و راهکارهای نوین است. مبین‌نت، به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه ‌ICT، در سال‌های اخیر تلاش کرده تا همگام با استانداردهای جهانی، در بستر خدمات ارتباطی، مجموعه‌ای از فناوری‌های ابری را نیز ارائه دهد. به همین منظور، راه‌اندازی سرویس‌های جدید را روی لایه اتصالات (Connectivity) آغاز کرده و سرویس‌های سازمانی گوناگونی برای هوشمندسازی و تحول دیجیتال کسب‌وکارها طراحی و عرضه کرده است.

مبین‌نت با نگاه به حرکت در مسیر سبز تا دنیای دیجیتال و با هدف تبدیل شدن به اولین اپراتور هوشمند سازمانی با معرفی و ارائه فناوری جامع Connected Branch، راهکار SD-WAN و سامانه پشتیبانی B2BCare، که برای صنعت بانکداری شخصی‌سازی شده‌اند، در تراکنش هفتم حضور یافت. این فناوری‌ها با کاهش هزینه‌ها و زمان پیاده‌سازی، مسیر هوشمندسازی شعب بانک‌ها را هموار کرده و در نهایت موجب بهبود تجربه کاربری می‌شود.

مفهوم Connected Branch به مجموعه‌ای از چند سرویس اشاره دارد؛ خدمات پایه‌ای و ارزش افزوده مبین‌نت، به‌عنوان راهکارهای ارتباطی و ابری در بستر این مفهوم تعریف شده‌اند. این فناوری سرویس‌های نظارت تصویری ابری (VSaaS)، اطلاع‌رسانی دیجیتال (Digital Signage)، مرکز ارتباطات ابری (Contact Center)، شبکه خصوصی مجازی (VPN) و سرویس تلفن سازمانی مبتنی بر پروتکل ویپ (VoIP) را برای مدیریت متمرکز و یکپارچه شعب در بر می‌گیرد.

پایش تصاویر دوربین‌های مداربسته

در بین صنایع و کسب‌وکار‌های گوناگون، بانک‌ها دارای بیشتری تعداد شعب هستند و برای حفط امنیت از دوربین‌های مداربسته متعددی استفاده می‌کنند و اغلب در ضبط و ذخیره‌سازی تصاویر به‌صورت محلی با چالش روبه‌رو هستند؛ سرقت تصاویر، تخریب، از بین رفتن داده‌ها از جمله خطراتی است که تصاویر دوربین‌های شعب بانک را تهدید می‌کند. مبین‌نت برای برطرف کردن این چالش، راهکار نظارت تصویری ابری VSaaS را برای ذخیره‌سازی تصاویر، فشرده‌سازی در انتقال و مشاهده آنلاین تصاویر بر بستر ابر مبین‌نت یا فضای ذخیره‌سازی بانک‌ها به همراه قابلیت‌های هوشمندی ارائه می‌دهد.

اطلاع‌رسانی پیشرفته در شعب بانک

فناوری Digital Signage به عنوان سامانه‌ای منعطف برای درج اطلاع‌رسانی‌ها در شعب پراکنده استفاده می‌شود و امکان انتشار تبلیغات سازمانی را نیز فراهم می‌سازد. مانتیورهای این محصول در بخش‌های مختلف شعب بانک نصب می‌شوند و به ‌صورت تحت وب و با برخورداری از فناوری ابری قابل کنترل و مدیریت هستند.

مرکز ارتباطات ابری

سرویس مرکز تماس ابری مبین‌نت (Cloud Contact Center) امکان تجمیع ابزارها و کانال¬های ارتباطی از جمله ایمیل، پیامک، کال¬سنتر و... را میسر می¬سازد و بخش اعظمی از هزینه‌های مربوط به نگهداری و پیاده‌سازی مرکز ارتباطات بانک‌ها را کاهش می‌دهد. با استفاده از این پلتفرم در بسترهای ارتباطی مختلف، می‌توان در هر زمان و مکان پاسخگوی مشتریان بانک بود و شرایط ایده‌الی را برای کنترل و و مدیریت منابع مختلف در شعب پراکنده فراهم می‌کند.

سرویس تلفن سازمانی

با پیاده‌سازی سرویس مرکز تماس ابری، ‌شعب بانک بدون نیاز به راه‌اندازی زیرساخت این ابزار در سازمان خود می‌توانند از لایه VoIP تا اپراتور پشتیبابی را به‌راحتی استفاده کنند. این سرویس امکان انتقال همزمان مکالمات تلفنی بر روی شبکه های مبتنی بر پروتکل TCP-IPرا ایجاد می‌کند. از مزایای این سرویس می‌توان به استفاده از فناوری دیجیتال و اینترنت برای انتقال مکالمه با هر نوع سیستم ارتباطی فراهم کرد.

شبکه اختصاصی VPN

از آنجا که امنیت در حوزه خدمات مالی و بانکی اولویت قابل‌توجهی دارد، تبادل اطلاعات شعب پراکنده به کانال امن، پایدار و مستقل از اینترنت نیاز دارد. مبین‌نت این سرویس را بر روی لایه ارتباطات تعریف می‌کند تا از طریق آن شعب در بستر شبکه اختصاصی به سرپرستی و مرکز داده متصل شوند.

هوشمندسازی زیرساخت‌های شعب با راهکار SD-WAN

یکی از دغدغه‌های اصلی بانک‌ها قطع و وصل شدن لینک‌های ارتباطی و خارج شدن مکرر از مدار است. وجود زیرساخت ارتباطی پایدار با قابلیت در دسترس بودن شبکه این چالش‌ها را حذف می‌کند. برای اتصال شعب به سرپرستی و مرکز داده، نیاز به اتصالات مختلف است تا در صورتی که یکی از اتصالات دچار اختلال شد، گزینه بعدی جایگزین شود. راهکار SD-WAN ، به‌عنوان یک جایگزین نوآورانه برای روش‌های سنتی و پرهزینه، می‌تواند این چالش را مرتفع کند. همچنین اولویت‌بندی و تخصیص ترافیک به شبکه و ارتقای کارایی نرمافزار‌ها از طریق راهکار SD-WAN مبین‌نت میسر می‌شود.

هوشمندسازی سرویس لاکر با خدمات ابری مبین‌نت

لاکرها قفسه‌ها و صندوق‌های امانات هوشمندی هستند که تبادل بسته‌های پستی یا خرید را خودکار می‌کنند. این محصول که در مراکز تجاری و فضاهای شهری نصب و تعبیه می‌شوند با استفاده از سرویس‌های ابری و ارتباطی مبین‌نت از سطح بالایی از هوشمندسازی برخوردار شده و امکان ارائه سرویس با درجه بالایی از کیفیت، امنیت و راحتی را فراهم می‌کنند. مبین‌نت با رویکرد توسعه سرویس‌های مبتنی بر IOT و همگرایی با سایر خدمات جاری در کنار مجموعه هلدینگ فاخر (اپراتور پست خصوصی) لاکرهای هوشمند را با برند جابار و با استفاده از طیف وسیعی از سرویس‌های اختصاصی‌سازی شده عرضه می‌کند و سهمی بسزایی در تجاری‌سازی و عملیاتی شدن این پروژه داشته است و یک دستگاه نیز در نمایشگاه تراکنش در غرفه مبین‌نت به نمایش درآمد.

هفتمین نمایشگاه تراکنش ایران محل تلاقی نیازمندی‌های صنایع فعال در حوزه بانکی و فناوری‌های مالی با مجموعه متنوعی از راهکارهای هوشمندسازی است که فرصتی ویژه برای ایجاد تعامل و هم‌فکری بین این دسته از صنایع و ارائه‌دهندگان محصولات و سرویس‌های موردنیاز بانکداری نوین فراهم کرده است.

کارشناسان واحد راهکارهای سازمانی مبین‌نت در محل نمایشگاه (مرکز آفرینش‌های کانون) و در غرفه 43 و 52 پذیرای کارشناسان و مدیران صنایع مالی، بانکی و پرداخت و سایر کسب‌وکارها بوده و دموی کاملی از تمامی سرویس‌ها را ارائه کرده‌اند.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها