مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری زرین پرشیا مطرح کرد؛

شناسایی ۴ عامل رکود بازار سرمایه

بخشی از رکود بازار سرمایه به وجود هیجانات ابتدای سال ۹۹ و اتفاقات بعدی آن برمی‌گردد زیرا این هیجانات همچنان از بدنه بازار تخلیه نشده است و کم شدن اعتماد جامعه به بازار سرمایه به یک عامل دیگر رکود بازار تبدیل شده است.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر شناسایی ۴ عامل رکود بازار سرمایه

به گزارش خبرنگاران گروه بورس، بانک و بیمه گزارش خبر، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری زرین پرشیا درباره احتمال کاهش ارزش معاملات به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: با ادامه روند فعلی در بازارهای جهانی و اقتصاد ایران، ارزش روزانه معاملات ممکن است تا ۲ هزار میلیارد تومان هم کاهش پیدا کند.

امیر سلیمانی افزود: اگر تغییر قابل توجهی در عوامل بنیادی رخ ندهد و عوامل غیر بنیادی بر سود شرکت‌ها تاثیرگذار باشد، ارزش معاملات کاهش یافته و اتفاق خاصی در بازار رخ نمی‌دهد.

وی به چهار عامل اصلی که می‌تواند باعث رکود در بازار سرمایه شود اشاره کرد و گفت: بحران جهانی از جمله این عوامل است که در قیمت کالاهای فلزی و پتروشیمی در دنیا مشاهده می‌شود.

سلیمانی ادامه داد: عوامل غیر بنیادی تاثیرگذار بر سودآوری شرکت‌ها از جمله قیمت‌گذاری دستوری باعث شده پیش‌بینی پذیری در اقتصاد کاهش یابد. دخالت سیاست‌گذار در عوامل غیر بنیادی، پیش‌بینی پذیر بودن اقتصاد را کاهش می‌دهد.

به گفته مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری زرین پرشیا؛ از دیگر عوامل دیگر رکود بازار سرمایه به وجود هیجانات ابتدای سال ۹۹ و اتفاقات بعدی آن برمی‌گردد زیرا این هیجانات همچنان از بدنه بازار تخلیه نشده است و کم شدن اعتماد جامعه به بازار سرمایه به یک عامل دیگر رکود بازار تبدیل شده است.

سلیمانی عنوان کرد: مسائلی در ساختار و ریزساختارهای حاکم در بازار چون دامنه نوسان، حجم مبنا و نظارت در انجام معاملات وجود دارد که بسیاری از مسائل فعلی بازار به اکوسیستم و اتمسفر خود بازار برمی‌گردد.

وی درباره پیش بینی وضعیت آینده بازار اظهار کرد: نتیجه برجام برای بازار سرمایه اهمیت دارد و اگر اصلاح ریز ساختارها در کنار اتفاقات خوب سیاسی رقم بخورد، می‌توان به آینده بورس امیدوار بود.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری زرین پرشیا بر بررسی عملکرد بیش از پیش مدیران تاکید کرد و گفت: متاسفانه غل و زنجیرهایی که بر بازار وصل است عامل اصلی عدم اقبال جامعه بر بازار سرمایه است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید روحیه انتقادی داشته باشیم و ضمن شناسایی نقاط ضعف‌ها، گام‎های مثبتی را برای رونق بازار سرمایه برداریم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها