یادداشتی از سام صالحی بختیاری؛

شارلاتان های رویا فروش

حتما تا به حال ویدئو های مشاوران انگیزشی و مربیان موفقیت را دیده اید ، یا حتی ممکن است تحت تاثیر آن ها قرار گرفته و پکیچ هایشان را خریداری کرده باشید .
این افراد که من به آن ها شارلاتان های رویا فروش میگویم، صرفا قصه گو های ماهری هستند که با اغواگری کلامی و برانگیختن لحظه ای احساسات مخاطب اقدام به شکار افراد ضعیف و درمانده می کنند .
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر شارلاتان های رویا فروش

به گزارش خبر، سام صالحی بختیاری کارشناس و فعال رسانه در یادداشتی ارسالی به پایگاه خبری گزارش خبر با موضوع " شارلاتان های رویا فروش" آورده است:

حتما تا به حال ویدئو های مشاوران انگیزشی و مربیان موفقیت را دیده اید ، یا حتی ممکن است تحت تاثیر آن ها قرار گرفته و پکیچ هایشان را خریداری کرده باشید .

این افراد که من به آن ها شارلاتان های رویا فروش میگویم، صرفا قصه گو های ماهری هستند که با اغواگری کلامی و برانگیختن لحظه ای احساسات مخاطب اقدام به شکار افراد ضعیف و درمانده می کنند .

با بررسی محتوای زرد این افراد که بی فایده تنها در جهت کسب منافع مالی فرد تولید شده است ، میتوان کلیه فعالیت های این افراد را در سه بخش طبقه بندی کرد :

۱- ایجاد نیاز

۲- تطمیع

۳- اعتماد سازی ....

به تعبیری میتوان گفت تنها چیزی که این استاد های خودخوانده در آن مهارت دارند فنون اقنا است و این فنون اولین و تنها نیاز یک کلاهبردار است . تطمیع، تکرار،دروغ بزرگ ، گواهی ستارگان و .... فنونی که شاید ساده به نظر برسند اما با یادگیری و تمرین آن ها میتوان هرکسی را فریب داد .

این شیادان همان نسخه به روز شده گربه نره و روباه مکار هستند که وعده موفقیت یکشبه و رویش درخت طلا را میدهند ، خدا کارلو کلودی را بیامرزد که ۱۴۰ سال پیش ظهور این شارلاتان ها را پیش بینی کرده بود .
اینان کفتار هایی هستند که به شکل انسان درآمده ، کت شلوار و کراوات می‌پوشند ماشین های میلیاردی اجاره میکنند و ذات کثیف شان را پشت لبخند های مضحک و مصنوعی مخفی می‌کنند و تنها هدفشان خالی کردن جیب عوام الناس است .

همه تلاش آن ها این است که با نشان دادن زندگی لاکچری ، ماشین های میلیاردی و دیگر ظاهرسازی های فیک مخاطبان که عمومآ از قشر ضعیف و شکست خورده جامعه است را به طمع انداخته و ترغیب کنند تا پکیچ هایشان را خریداری کنند.

اما چرا میخواهند به زور مارا موفق کنند ؟ ، اصلا چه لزومی دارد کسی که موفق شده راز موفقیتش را به دیگران بگوید ؟ ، یا اگر می‌خواهد بگوید چرا آن را در ازای قیمتی ناچیز در اختیار افراد قرار می‌دهد ؟ کسی که همچین زندگی و دارمد سرشاری دارد چه نیازی به چندرغاز پول این پکیچ ها دارد ؟ ، چرا خودشان را به اب و آتش میزنند ، به ظاهر روی شیشه های شکسته راه می روند ، و با داد و فریاد گلوی خود را پاره میکنند برای اینکه ما موفق شویم ؟؟

بیایید یادگیریم شارلاتان ها را استاد خطاب نکنیم ، خام حرف هایشان نشده و کورکورانه از کسی طرفداری نکنیم زیرا تمام این بازی ها برای خالی کردن جیب من و شماست .

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها

بیشتر بخوانید: