یادداشتی از اکبر حیدریان مدیرکل خانه ایثارگران استان تهران؛

سیاست جنگ رسانه ای دشمنان بر تضعیف انقلاب اسلامی و نقش گام دوم

جنگ رسانه ای شامل هرگونه اقدام نرم افزانه اعم از روانی، تبلیغاتی است که جامعه یا گروه هدف را درراستای تضعیف و نفوذ نشانه می گیرد و بدون درگیری نظامی و گشودن آتش رقیب را به انفعال یا شکست وا می دارد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر سیاست جنگ رسانه ای دشمنان بر تضعیف انقلاب اسلامی و نقش گام دوم

به گزارش خبر، اکبر حیدریان مدیرکل خانه ایثارگران استان تهران در یادداشت ارسالی به پایگاه خبری گزارش خبر با موضوع "سیاست جنگ رسانه ای دشمنان بر تضعیف انقلاب اسلامی و نقش گام دوم" آورده است

جنگ رسانه ای اقدامی پیچیده و پنهان متشکل ازعملیات های سیاسی، فرهنگی و اطلاعاتی توسط قدرت های بزرگ جهان برای ایجاد تغییرات و نفوذ دلخواه و مطلوب در کشنورهای هدف است.

هدف از این جنگ ایجاد تغییر در ارزش ها و نفوذ در فرهنگ های ملت هاست تا علاقه و نوع رفتار آنها را چه ازنظر سیاسی چه فرهنگی و چه اجتماعی به سوی رفتار مطلوب خود تغییر دهند تا ملت های هدف درست همان چیزی را بخواهند که مدنظر قدرت های بزرگ است.

به بیان دیگر جنگ رسانه ای شامل هرگونه اقدام نرم افزانه اعم از روانی، تبلیغاتی است که جامعه یا گروه هدف را درراستای تضعیف و نفوذ نشانه می گیرد و بدون درگیری نظامی و گشودن آتش رقیب را به انفعال یا شکست وا می دارد.

از دیدگاه کلان سه هدف اساسی از جنگ رسانه ای در راستای عدم تحقق نظام پیشرفته اسلامی (گام دوم انقلاب) متصور است که عبارتند از: استحاله، بی ثبات سازی و براندازی.

استحاله به معنای خاصیت زدایی از تفکر انقلاب اسلامی است که سرانجام به "تغییر رفتار" حکومت و جامعه منجر می شود.

نتیجه پیامدهای اولیه استحاله، تغییر گفتمان غالب جامعه از تفکر و اندیشنه انقلاب به سوی اندیشه ها و فرهنگ غربی است که تداوم آن به تغییر تمایلات و رفتارهای گوناگون سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و درنهایت ازخودبیگانگی و تغییر ذائقه و رفتار ملی(حاکمیت و مردم) می انجامد.

براندازی به معنای "تغییر ساختار" حاکمیت در حقیقت هدف غایی تمامی فعالیت های دشمن است.

براین اساس اگر برنامه های دشمن برای بی ثبات سازی کشور به براندازی ساختار هم منتهی نشود دستکم از این باب که سبب سست شدن پایه های نظام، تضعیف و یا عدم تحقق نظام پیشرفته اسلامی (گام دوم انقلاب) می باشدکه می تواند امیدواری دشمن را فراهم آورد.

با اجرای صحیح بیانیه گام دوم در کشور، تقویت هویت ملی صیانت از ارزش‌های انقلاب بهره‌گیری از نسل جوان پیشرفت در علم و فناوری ، مشارکت گسترده مردمی در عرصه مختلف همراه با تحلیل سیاسی، تقویت محور مقاومت، تقویت معنویت و اخلاق ،اقتصاد مقاومتی و حفظ و حراست و حفظ سبک زندگی ایران ایرانی اسلامی در افزایش کارآمدی آرمان های انقلاب اسلامی موثرتر خواهد بود.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها