حسین حیدریان فعال رسانه ای:

رشد فرهنگی در کشور؛ میوه و ثمره آموزش و پرورش

از آموزش و مهارت آموزی کاربردی می تواند، پرورش به معنای واقعی کلمه میسر شود
وقتی افراد یک جامعه تحت آموزش کاربردی و مهارت آموزی صحیح قرار می گیرند در نتیجه پرورش واقعی افراد صورت می گیرد که همین امر فرهنگ سازی درست را به همراه دارد
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر رشد فرهنگی در کشور؛ میوه و ثمره آموزش و پرورش

به گزارش خبر، حسین حیدریان فعال رسانه و سردبیر پایگاه خبری گزارش خبر در یادداشتی با موضوع "رشد فرهنگی در کشور؛ میوه و ثمره آموزش و پرورش" آورده است؛

از آموزش و مهارت آموزی کاربردی می تواند، پرورش به معنای واقعی کلمه میسر شود.

وقتی افراد یک جامعه تحت آموزش کاربردی و مهارت آموزی صحیح قرار می گیرند در نتیجه پرورش واقعی افراد صورت می گیرد که همین امر فرهنگ سازی درست را به همراه دارد.

پس کاملا خواهیم دید تاوقتی آموزش و مهارت آموزی ما ‌کاربردی نباشد پرورشی صورت نخواهد گرفت و زمانی که افراد پرورش یافته خوبی نداشته باشیم از فرهنگ سازی دم زدن فقط در حد حرف و نوشته باقی می ماند.

امروزه با توجه به شرایط موجود نقش رسانه ها در بحث آموزش و پرورش افراد که نتیجه ی آن فرهنگ سازی چه درست چه غلط را نمی توان نادیده گرفت.

پس چه بهتر که آموزش را از همین رسانه تحت عنوان سواد رسانه ای شروع کنیم که به حمدالله امروزه جزوه اهداف پبش رو است اما هنوز جامع عمل به معنای واقعی به تن نکرده است.

چراکه بحث آموزش و مهارت آموزی کاربردی بلاخص آموزش سواد از نوع رسانه جزو مواردی است که مقام معظم رهبری امام خامنه ای مد ظله العالی در بیاناتشان در بیانیه ی گام دوم انقلاب و سایر سخنانشان با ملت و مسئولین بطور ویژه در این حوزه مسئولین فرهنگی و آموزشی توجه خاصی از چند سال اخیر تا به الان داشته و دارند.

پس بهتر است به افراد ابتدا امر در کنار سایر آموزش های بنیادی و پایه ای سواد رسانه ای رو هم آموزش دهیم نتیجه آن پرورش افراد از لحاظ قدرت تفکیک ،تحلیل و تشخیص یک خبر واقعی و غیر واقعی است و به طور جزئی قدرت تحلیل این موضوعرا پیدا می‌کند که انتشار یک خبر کذب و غیر واقعی می تواند چه بار روانی؛اقتصادی،معیشتی و....روی جامعه داشته باشد.

موضوعی که تا به امروز به طور واقعی ارگان ها و متولیان مستقیم و مرتبط به این موضوع مهم توجه نکرده و نتیجه عدم توجه آن از گذشته تا به الان در جامعه قابل لمس ودرک است.

بنابراین افراد وقتی سواد رسانه ای را با آموزش درست و کاربردی می آموزند درست پرورش می یابند و قدرت تفکیک و تحلیل مسائل رو به دست می آورند.

در این زمان است که فرد در جامعه آماده پذیرش یا عدم پذیرش یک فرهنگ چه درست چه غلط است و دیگر پذیرش و عدم پذیرش، و به طور کلی انتخابش دم دستی، احساسی و کور کورانه نخواهد بود.

بلکه با تکیه به آموزش کاربردی قدرت واقعی تشخیص را به دست آورده و می تواند واقع بینانه نسبت به پذیرش یک موضوع یایک فرهنگ با درایت عمل کند.

و حال چه بهتر این سواد رسانه ای رو درکنار سایر آموزش های پایه ای و بنیادی در سنین جوانی و نوجوانی والبته با مباحث خیلی خیلی سبک تر در حد یک گریز گذرا در سنین‌کودکی فرد بیاموزد یعنی درست زمانی که شاکله فکری، قدرت تشخیص و تصمیم گیری فرد در آینده شکل می پذیرد.

پس مخلص کلام اول آموزش کاربردی بدهیم بعد انتظار پرورش واقعی داشته باشیم که نهایتا بخواهیم موضوعی را فرهنگ سازی کنیم.

چرا که رشد فرهنگ میوه و ثمره ی آموزش و پرورش است.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها