توضیح ساترا درباره بودجه جنجالی ۱۵۰۰ میلیاردی «فعالان فضای مجازی صدا و سیما»

هفته گذشته خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارشی را درباره تغییرات بودجه در مجلس منتشر کرد که حسابی جنجالی شد. «ایرنا» در این گزارش مدعی شده بود که کمیسیون تلفیق مجلس بدون اطلاع دولت و نمایندگان، بخشی از بودجه ۱۴۰۰ را تغییر داده است که یکی از بندهای آن مربوط به حوزه فناوری اطلاعات و اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان به «فعالان فضای مجازی صدا و سیما» بود. حال «علی سعد»، معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی «ساترا» در این باره شفاف سازی کرده و اعلام داشت این رقم در قالب صندوق حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی در نظر گرفته شده است.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر توضیح ساترا درباره بودجه جنجالی ۱۵۰۰ میلیاردی «فعالان فضای مجازی صدا و سیما»

به گزارش خبرنگاران علم و فناوری گزارش خبر به نقل از دیجیاتو، به گفته او این صندوق هنوز مرحله تدوین آیین‌نامه را سپری می‌کند و با الگوبرداری از صندوق نوآوری و شکوفایی تشکیل شده و هدف آن افزایش تولید محتوای ایرانی در فضای مجازی است. هیئت امنای آن نیز از ۵ نهاد از جمله وزارت ارتباطات، سازمان برنامه بودجه و به دبیری صداوسیما تشکیل خواهد شد که ماهانه جلساتی را تشکیل می‌دهند و در مورد تخصیص اعتبار به طرح‌های رسیده تصمیم گیری می‌کنند.

بودجه فعالان فضای مجازی

سعد با اشاره به این که امکان هزینه کرد بودجه صندوق توسط سازمان‌های متبوع هیئت امنا وجود ندارد بیان داشت که محل هزینه کرد آن تنها بخش خصوصی بوده و در قالب تسهیلات به بخش خصوصی فعال در تولید محتوا اختصاص پیدا می‌کند.

معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا تاکید کرد که از این ۱۵۰۰ میلیارد تومان چیزی به سازمان صداوسیما تعلق نخواهد گرفت.

وی پیش‌تر نیز با انتشار توییتی، ضمن دفاع از این ردیف بودجه و ضرورت آن با توجه به سهم محتوای ایرانی در سبد مصرف کاربران فضای مجازی، از افرادی که نسبت به این ماجرا آگاهی و در اجرای مسئولیت‌های‌شان در این حوزه کوتاهی داشتند، گلایه کرده بود.

توییت علی سعد

به نظر می‌رسد مخاطب سعد، وزیر ارتباطات است که با انتقاد از مصوبه مجلس شورای اسلامی و تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان به فعالان فضای مجازی صداوسیما بیان کرده بود این هزینه معادل ۵۰ درصد کل بودجه وزارت ارتباطات برای توسعه است، در حالی که هیچ شفافیتی در این بخش وجود ندارد و نتیجه اش مشخص نیست.

با وجود همه این توضیحات، برخی کارشناسان اعلام کرده‌اند که نگران تولد شرکت‌های جدیدی هستند که اساساً برای دریافت چنین بودجه‌هایی، یک شبه ایجاد می‌شوند. باید دید در ادامه روند شفافیت در خصوص نحوه هزینه‌ این بودجه و البته خروجی‌های آن چه خواهد بود.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها