بررسی دلایل افزایش تعرفه کرایه های اسنپ و تپسی

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد افزایش کرایه‌های اسنپ و تپسی و در کل تاکسی‌ اینترنتی ممنوع است. گروهی از رانندگان و مسافران آنها در این مورد نظرات متفاوتی دارند.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر بررسی دلایل افزایش تعرفه کرایه های اسنپ و تپسی

به گزارش خبرنگاران گروه اقتصاد گزارش خبر، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که افزایش کرایه‌های تاکسی‌ اینترنتی ممنوع است و این شرکت‌ها مبالغ اضافی که از مسافران دریافت کردند را باید به آن‌ها بازگردانند. اما رانندگان از این مصوبه گلایه‌مند هستند و معتقدند کرایه‌های اسنپ و تپسی، چند سالی است که تغییر چندانی نکرده.

حتی اکنون مسافران از اینکه رانندگان درخواست‌های سفر آنها را نمی‌پذیرند گلایه دارند. اما برخی از آنها معتقدند کرایه‌های اسنپ و تپسی همین حالا هم گران است.

رانندگان: با این کرایه‌ها کار نمی‌صرفد

برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز که در تاکسی‌های اینترنتی به عنوان راننده فعالیت می‌کنند، معتقدند که کرایه‌های اسنپ و تپسی بسیار پایین است و با هزینه‌های موجود فعالیت در آنها صرف نمی‌کند. آنها خواهان افزایش کرایه‌ها هستند.

-«در حق راننده اسنپ و تپسی بی انصافی کردن. راننده هم تو این گرانیها دار زندگی میکنه. حق داره کرایه اش بالا بره. با این قعطه های گرون و اجرت مکانیک و تعمیرکاران دیگه صرف نمیکنه. این وسط مسافر داره سود می بره چون مجانی داره جابجا می شه.»

-«سازمان حمایت از مصرف کننده که اینقدر فکر مردم هست.چرا قیمت اجناس که ۴۰۰درصد گرون کردند را برنمی گردونه؟ روغن مرغ ماکارونی نان و …»

-«با این قیمتا اصلا ارزش نداره استارت بزنی به ماشین، لوازم یدکی اگر برگشت به قیمت های ۱ماه پیش، همه قیمتا به قبل برگشت، کرایه ها رو هم کمتر کنید،.»

-«واقعا کرایه های اسنپ و تپسی پایینه. بعد طرح تشویقی میزارن ۴۰ هزار تومن بابت ۷ تا سفر! از شمال شهر تا مرکز شهر رفت و برگشت می زنه ۴۰ تومن خدایی بی انصافیه.»

-«درسته مردم هم تحت فشار هستن و نمیشه بی انصافی کرایه گرفت ولی واقعا از شرق تهران تا پونک میزنه ۳۹۵۰۰ اینم بی انصافیه. بعد از کسر ۲۰ درصد کمیسون و پول بنزین، چقدش خرج راننده و زحمت رانندگی هست و چقد هزینه استهلاک؟»

-«کرایه اسنپ و تپسی پایین ….هزینه ماشین بالا ..جادها چاله چوله ..کمیسیون بالا ..بنزین هم که دیگه نمیدن …»

-«اگر قصد ارائه خدمت به مردمه، اسنپ از کمسیون و سهم شهرداری کسر کنه. چون راننده هم جزو همین مردم هستش. یک نکته دیگر کرایه‌ها که پایین هست برای سرویس ها که شب که از دوازه سب به بعد قیمت‌ها را به نسبت روز چهل درصد کاهش م یدهند ولی همان درصد همیشگی خود و شهرداری را بلکه بیشتر کسر می کند.»

مسافران: کرایه‌های اسنپ و تپسی کم نیست

در مقابل، گروهی از خوانندگان که مسافر اسنپ و تپسی هستند، معتقدند کرایه‌ها کم نیست. برخی از آنها نیز حق را به هر دو طرف می‌دهند و اعتقاد دارند ملاک محاسبه کرایه باید عادلانه باشد.

-«جالبه همه راننده‌های اسنپ و تپسی پیام گذاشتن. یه راهی که با ماشین سواری خطی بری کلا میشه ۱۰ تومن، اسنپ براش ۲۵ تومن میگیره. چطوری میگید قیمت‌ها زیاد نشده؟ مسیری که قبلا ۵۰ بوده الان بالای ۱۲۰ شده. قبلا که قیمت‌ها معقول بود خیلیا از اسنپ استفاده میکردن. الان که گرون شده خیلیا اومدن سمت مترو و اتوبوس.»

-«سال نود و شش از میدان ولیعصر تا خیابون خواجه عبدالله رو با اسنپ هشت و پونصد میومدم. الان همون مسیر و همون ساعت پنجاه شصت تومنه. جالبه که دوستان راننده اسنپ و تپسی میگن تنها چیزی که افزایش نداشته تاکسی های اینترنتیه.»

-«ملت نیم ساعت و یک ساعت باید اسنپ و تپسی بزنن تا یکی قبول کنه. بیاین بدون ترافیک دقیقه ای ۱۵۰۰ تومان و با ترافیک دقیقه ای ۲۰۰۰ تومان به راننده پراید و ۵۰۰ تومان بیشتر برای هر کدام از حالت های فوق برای رانندگان پلاس اسنپ و تپسی که ماشین های بهتری دارن بدید هیچ مشکلی نه برای مسافر میمونه نه راننده…قیمت سفر اول بنا به تایم اعلام شده تقریبی باشه در پایان سفر از لحظه سوار شدن مسافر تا پیاده شدن و اتمام سفر با همون دقیقه ای محاسبه بشه.. وگرنه تمام سفرها یا حق مسافر توسط راننده اسنپ و تپسی خورده شده با کرایه بیشتر یا حق راننده خورده شده با دستمزد کمتر….»

-«من چند روز پیش اسنپ گرفتم برای فرودگاه امام و هزینه سفر ۱۴۵ تومن بود. موقع برگشتنی از ماشین فرودگاه استفاده کردم با کرایه ۳۸۰ هزار تومان. دلیل این همه اختلاف برای چیه؟»

منبع: تجارت نیوز

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها