حباب ۳۰ درصدی قیمت خودروهای خارجی

یک کارشناس خودرو با اشاره به این که بازار خودرو در شرایط حاضر منتظر و راکد مانده از حباب ۳۰ درصدی قیمت خودروهای خارجی خبر داد و در مورد بازگشت احتمالی رنو به ایران گفت: رنو استحقاق بازگشت به ایران را ندارد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر حباب ۳۰ درصدی قیمت خودروهای خارجی

به گزارش خبرنگاران اقتصاد گزارش خبر، مرتضی شجاعی در گفت‌وگویی درباره آخرین تحولات بازار خودرو گفت: 2 عامل کاهش اجتناب‌ناپذیر میزان تحویل خودرو در سال 1400 و موضع اخیر شورای رقابت مبنی‌بر افزایش قیمت کارخانه‌ای محصولات، افزایش حداکثر 5 درصدی قیمت خودرو در بازار آزاد را رقم زد؛ هر چند همچنان بازار در شرایط رکودی و انتظار به سر می‌برد.

وی افزود: تحولات قیمتی در بازار خودرو از تقویت یا تضعیف ارزش ریال تبعیت می‌کند و با توجه به چشم‌انداز و انتظارات ایجاد شده برای کاهش نرخ ارز، رشدی قیمت خودرو دستکم در نیمه نخست سال جاری دور از ذهن است.

شجاعی با اشاره به کاهش 30 درصدی قیمت خودروهای وارداتی و 20 درصدی خودروهای داخلی از مهرماه سال گذشته تاکنون گفت: همچنان خودروهای خارجی پتانسیل کاهش قیمت دارند و سرمایه‌‎گذاری بر روی این محصولات ریسک بالایی دارد. با توجه به قیمت‌های جهانی و نرخ ارز، خودروهای خارجی بین 25 تا 30 درصد حباب قیمتی دارند که واردات حداقلی با نرخ ارز کنونی نیز ترکیدن این حباب را در پی خواهد شد و کاهش نرخ ارز این مسئله را تشدید می‌کند.

رنو استحقاق بازگشت به ایران را ندارد

این کارشناس خودرو درباره زمزمه‌های بازگشت رنو به ایران نیز گفت: فارغ از این‌که محصولات فرانسوی سازگاری چندانی با شرایط اقلیمی و کیفیت استفاده از خودرو در ایران ندارد، تلاش رنو برای انتقال حداقلی دانش فنی و ترک ایران بلافاصله پس از تحریم‌های اعمال شده، اختلال در خطوط تولید خودروسازان به وجود آورد که نمود آن در رشد غیرمتعارف قیمت محصولاتی نظیر تندر و ساندرو در بازار قابل مشاهده است. بنابراین، معتقدم رنو استحقاق بازگشت به ایران را ندارد.

شجاعی در پایان گفت: نباید از تلاش اروپایی‌ها برای بازاریابی و فروش محصولاتشان در ایران ذوق زده شد. همکاری با شرکای خارجی بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌های ایجاد شده طی 3 سال اخیر در زنجیره پایین دستی خودروسازان، بازگشت به عقب است.

وی افزود: از طرفی همکاری با شرکای آسیایی نظیر صنایع قطعه‌ و خودروسازان کره‌ای و ژاپنی منطقی‌تر به نظر می‌رسد؛ چرا که به واسطه تورم، با شیوه استفاده از خودرو در ایران با طول عمر بیشتر و هزینه‌های بالای تعمیرات سازگارتر است و استقبال کشورهای منطقه از خودروهای آسیای شرقی، می‌تواند بازار صادراتی برای ایران را شکل دهد.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها