ارزش ویژه برند تجاری

امروزه برند تجاری تنها يك ابزار كارآمد در دست مديران نيست، كه يك الزام استراتژيك است و سازمان ها را در جهت خلق ارزش بيشتر و ايجاد مزيتهاي رقابتي پايدار ترغيب مي كند.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر ارزش ویژه برند تجاری

بنا به یادداشت ارسالی به پایگاه خبری گزارش خبر از سوی سرکار خانم سمیرا نیازی، امروزه ارزش ویژه برند تجاری یک عامل تعیین کننده در ارزش شرکتها وبازار سهام است. وسهامداران، مدیران، اعتبار دهندگان و سایر ذینفعان ارزش ویژه برند را نوعی دارایی به شمار می آورند که تعیین کننده ارزش سهام شرکت ها می باشد. ارزش ویژه برند منعکس کننده فعاليتها و وضعيت مالي شرکت است، پس می تواند یک عامل کلیدی درفعالیت های بازاریابی و همچنین منبع مزیت رقابتی باشد.

ارزش ويژه برند حاصـل از پاسـخ هـاي متمـايز مشتريان به برند تجاری است و اين تمايز از برند تجاری و شناخت آن نشأت می گیرد. آنچه كه برند را قدرتمنـد مـي سـازد، بازتاب فعاليتهاي ايجاد برند، در تشكيل بلوكهاي برندتجاری در ذهن مشتريان است. دلیل اهمیت ارزش ویژه برند ارزشی است که مشتریان در پی کسب آن هستند و اگر ارزش های موجود متعدد و پرشمار باشند زنجیره ای از ارزش را ایجاد می کنند. این موضوع می تواند بهره وری و عملکرد مالی شرکت ازجمله: ساختار سرمایه، نرخ اعتباری شرکت ، منابع مالی شرکت و سرمایه گذاران را تحت تاثیر قرار دهد.

نام تجاري، مانند سرمايه ، فناوري ویا مواد اوليه در ايجاد ارزش افزوده براي يك سازمان نقش مهمی ایفا می کند. مشتري و سازمان هردو از مزاياي برند بهره مند می شوند. زماني كه مصرف كننده تجربه يكبار استفاده از يك برند را دارد، تمايل به استفاده مجدد از آن محصول بالا مي رود. نام هاي تجاري اطلاعاتي در مورد عملكرد و ساير جنبه هاي كالا در اختیار مشتری قرار می دهد و باعث مي شوند مشتریان ريسك كمتري را متحمل شوند. بدیهی است بين عملكرد و اعتبار شركت يك رابطه مثبت و معناداری وجود دارد، به اين صورت كه افزايش اعتبار باعث افزايش سهم بازار شرکتها و در نهایت منجر به افزايش ارزش آنها مي گردد. ارزش ویژه برند در کنار سیاست های بلند مدت مدیران شرکتها در انتخاب روش های تامین مالی علاوه بر اینکه گزینه های تامین مالی را افزایش می دهد موجب افزایش جذب سرمایه های جدید با هزینه های کمتر می شود.

امروزه برند تنها يك ابزار كارآمد در دست مديران نيست، كه يك الزام استراتژيك است و سازمان ها را در جهت خلق ارزش بيشتر و ايجاد مزيتهاي رقابتي پايدار ترغيب مي كند. زنجیره ارزش مالی برند، زنجیره ای از جذب منابع با ارزش است که کارا بودن سیستم بازاریابی شرکتها، کاهش ریسک سرمایه گذاری و کاهش هزینه های فرایندی را تقویت می کند.

علاوه برآن خلق ارزش های بیشتر توسط معیارهای بازاریابی نیز می تواند گامی رو به جلو برای شرکتها باشد زیرا با کاهش هزینه های اضافی، ساختار مالی شرکتها را بهبود می بخشد. یک برند ارزشمند مزیت رقابتي محسوب مي شود، و شرکت مي تواند بر پایة آن قيمت بالاتری را برای محصولاتش تعيين کند، در نتیجه اهرم تجاری بهتری برای شرکت ایجاد خواهد شد و حاشيه سود افزایش می یابد. ارزش ویژه برند نقش بسزایی در تامین منابع مالی شرکت ها دارد.

زیرا :

1- از شرکت ها در برابر ورشکسته شدن محافظت می کند.

2- محدودیت های سرمایه گذاری برای فعال کردن رشد شرکت را کاهش می دهد.

یک برند ارزشمند فروش بالاتری دارد پس فرصت و توانایی بیشتری برای استفاده از تسهیلات و اعتبارات بانکی را ایجاد می کند. شرکت های دارای برند معتبر، برای دریافت تسهیلات بانکی از بانک‌ها و مؤسسات مالی، رتبه اعتبارسنجی بیشتری برخوردارند . نام تجاری(برند) یک سیگنال قوی برای اعتبار شرکت ها است و موجب افزایش منابع مالی شرکتها و تسهیل دسترسی به سرمایه های تازه می شود.

نتیجه گیری:

همان طور که می دانیم شرکتهایی که سرمایه گذاری های جدید خود را توسط وجوه داخلی تامین مالی می کنند ممکن است توانایی کمتری برای تعدیل ساختار سرمایه داشته باشند، بنابراین نیاز به تامین منابع مالی خارج از شرکت دارند. با توجه به نیاز شرکت‌ها در تأمین سرمایه‌های مورد نیاز خود، تأمین این منابع و به دست آوردن وجوهی که کمترین هزینه‌های مالی و بیشترین انعطاف‌پذیری را برای شرکت در برداشته باشد، از اهمیت خاصی برخوردار است. ارزش ویژه برند می تواند با حداقل هزینه این منابع را تامین نماید.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها