آیا همیشه باید هدایای خاص و جدید و متفاوت هدیه دهیم؟

آیا همیشه باید هدایای خاص و جدید و متفاوت هدیه دهیم؟ شرکت‌ها و سازمان‌ها با اهداف متفاوتی سراغ هدایای تبلیغاتی می‌روند، اما آن چیزی که میان تمام آن‌ها مشترک است، تاثیر این نوع بازاریابی بر کسب...
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر آیا همیشه باید هدایای خاص و جدید و متفاوت هدیه دهیم؟

به گزارش خبر، شرکت‌ها و سازمان‌ها با اهداف متفاوتی سراغ هدایای تبلیغاتی می‌روند، اما آن چیزی که میان تمام آن‌ها مشترک است، تاثیر این نوع بازاریابی بر کسب و کار آن‌ها است. به همین دلیل است که هر کدام از آن‌ها به دنبال هدایای خاص و جدید به منظور معرفی برند خود هستند.

اما آیا این تکنیک در استفاده از هدایای تبلیغاتی درست است؟ آیا تاثیر استفاده از این هدایای متفاوت بیش از هدایای معمولی است؟

ما به شما می‌گوییم که هیچ اهمیتی ندارد که هدایای تبلیغاتی خاص هستند یا معمولی، آن چیزی که اهمیت دارد این است که چگونه بر مخاطب تاثیر می‌گذارند. در متن پیش رو قصد داریم استفاده از هدایای خاص و متفاوت را نقد کنیم و آگاهی شما را در این زمینه بالا ببریم.

آیا هدایای تبلیغاتی باید هدایای خاص و جدید باشند؟

این روزها اکثر شرکت‌ها و برندها به دنبال بازاریابی از طریق هدایای تبلیغاتی هستند. اولین تاثیری که هدایای تبلیغاتی بر بازاریابی این شرکت‌ها می‌گذارد، این است که باید با ویژگی‌های صحیح خود در ذهن مخاطب جای بگیرند.

همین امر سبب شده است که بسیاری از مدیران کسب و کارها به دنبال هدایای تبلیغاتی خاص باشند که تاثیر بیشتری از آن‌ها را مشاهده کنند. اما واقعیت این است که این تفکر رایج این روزها کاملا اشتباه است!

ما منکر این قضیه نمی‌شویم که هدایای خاص و متفاوت توجه مخاطب را بیش از هدایای معمولی جلب می‌کنند، اما این بدان معنا نیست که همیشه این هدایای تاثیر بیشتری بر مخاطب خواهند گذاشت. احتمالا ذهن شما در این مورد کنجکاو شده است؛ با ما در ادامه متن همراه باشید و پاسخ پرسش‌های خود را بیابید.

هدایای تبلیغاتی خاص را انتخاب کنیم یا نه؟

یکی از اولین نکته‌هایی که باید در انتخاب هدایای تبلیغاتی در نظر داشته باشیم، تاثیر آن‌ها بر مخاطب است. این که هدایای تبلیغاتی به چه اندازه مرزهای ذهن و حافظه مخاطب را فتح می‌کنند، به احساسی که در مخاطب ایجاد می‌کند، بستگی دارد.

همین امر بسیاری از مدیران مجموعه‌ها را به سوی هدایای تبلیغاتی خاص و جدید می‌کشاند. با توجه به توضیحی که در بخش قبلی مطرح کردیم، احتمالا این سوال برای شما پیش آمده است که چرا نباید از هدایای تبلیغاتی خاص استفاده کرد؟

در جواب این سوال باید به شما بگوییم که هدایای خاص و ویژه تاثیر شگفت‌انگیزی بر مخاطب می‌گذارند و هیچ کس نمی‌تواند تاثیر آن را انکار کند. اما باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هدایای تبلیغاتی نباید بیش از اندازه خاص و متفاوت باشند. زیرا در این صورت امکان دارد که مخاطب هیچ ارتباطی با هدیه تبلیغاتی شما برقرار نکند. مگر نه اینکه با هدایای تبلیغاتی به دنبال ارتباط احساسی با مشتری خود بوده‌اید؟ در این صورت با انتخاب اشتباه و هدایای بسیار خاص خود تنها در مسیر برعکس حرکت می‌کنید.

هدایای تبلیغاتی را برای گروه خاصی از مخاطبان انتخاب نکنید!

معمولا زمانی که در انتخاب هدایای تبلیغاتی سراغ هدایای خاص و جدید می‌روید، انتظار زیادی از تاثیر آن‌ها بر مخاطب دارید. این در حالیست که امکان دارد این هدایا نتیجه عکس بر مخاطب شما بگذارند.

گاهی برخی از هدایا به اندازه‌ای متفاوت و خاص است که تنها گروه خاصی از مخاطبان با آن ارتباط برقرار می‌کنند. زیاد هم عجیب نیست؛ این روزها گزینه‌های زیادی در بازار وجود دارد که اگرچه در ابتدا جذاب به نظر می‌رسند، اما آنچنان کاربردی و همه پسند نیستند.

در این مورد باید بدانید که ذات هدیه نشان دادن عشق و علاقه شما به مخاطب است؛ زمانی که شما هدیه‌ای به مخاطب خود می‌دهید، ارزش او را یادآور می‌شوید. اما تصور کنید که هدیه‌ای بی‌ربط، بی استفاده و غیرکاربردی برای مخاطب خود تهیه کنید. بدون شک این هدیه هیچ احساسی در مخاطب شما برنمی‌انگیزد.

همچنین ممکن است که مخاطب شما با گرفتن هدیه‌ای نامربوط احساس بدی را تجربه کند. در این حالت نه تنها شما با هدیه تبلیغاتی خود هیچ تاثیر مثبتی در مخاطب خلق نکرده‌اید، بلکه نقطه‌ای منفی در ذهن او از نام برند خود به جا گذاشته‌اید.

در نهایت باید بدانید که با انتخاب گزینه‌هایی که زیاد کاربردی نیستند یا بسیاری از مخاطبان با آن ارتباط برقرار نمی‌کنند، در مسیر اشتباهی قرار می‌گیرید. این که تنها گروه خاصی از افراد جامعه را مخاطب هدایای تبلیغاتی خود قرار دهید، ایرادی بزرگ است که تاثیر زیادی در بازاریابی کسب و کار شما نخواهد داشت.

انتخاب هدایای خاص گاهی صدمه زننده است!

این روزها تبلیغات در بازار کار بسیار داغ است و به جرات می‌توان گفت که رقابت در این فضا بسیار تنگاتنگ شده است. از این رو استفاده از هدایای تکراری در بسیاری از مواقع تاثیر چندانی بر کسب و کار شما نمی‌گذارد.

به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌ها از هدایای تبلیغاتی تکراری دوری می‌کنند که دراین مورد کاملا حق با آن‌ها است. اما این افراد باید در نظر داشته باشند که هدایای خاص و جدید نیز گاهی به نام برند صدمه می‌زند.

به عنوان مثال، برخی از شرکت‌ها به دنبال هدایای تبلیغاتی خاص، محصولی با لوگوی خود طراحی می‌کنند. اگر چه این مجموعه‌ها محصولی متفاوت طراحی کرده‌اند، اما در طراحی این محصول لوگوی برند آن‌ها مشاهده می‌شود که ممکن است بسیاری از مخاطبان آن را دوست نداشته باشند.

همچنین شاید برخی از مدیران شرکت‌ها به دنبال انتخاب هدایای خاص و جدید در چاله‌های جدید گیر بیفتند. بعید نیست که در این مسیر آن‌ها سراغ هدایایی بروند که در نگاه اول بسیار جذاب و لوکس است؛ اما جذابیت تنها فاکتوری نیست که باید در انتخاب هدایای تبلیغاتی به آن توجه کنید.

ممکن است هدیه جذاب و لوکس شما آنچنان که فکر می‌کنید، کاربردی نباشد. معمولا گوشه‌ای از اتاق یا کمد سهم این دسته از هدایای تبلیغاتی نفیس می‌شود. این هدایا به آن اندازه‌ای که باید کاربرد ندارند و همین موضوع از ارزش آن‌ها کم می‌کند. از این رو تاثیر زیادی در ذهن مخاطب به جا نمی‌گذارند و به این ترتیب این دسته از هدایای تبلیغاتی را آفتی برای شرکت‌ها می‌دانند.

بهترین هدایای تبلیغاتی را انتخاب کنید

حقیقت این است که تنوع در هدایای تبلیغاتی بسیار اهمیت دارد. این که شما از هدایای تکراری در تبلیغ برند خود استفاده نکنید، نام برند شما در ذهن مخاطب ماندگارتر خواهد کرد. اما نکته اصلی اینجاست که تنوع در انتخاب این دسته از هدایای باید حد و اندازه‌ای داشته باشد.

هدایای تبلیغاتی باید در زندگی روزمره مخاطب شما کاربرد داشته باشند. تنها در این صورت است که نقش اصلی و اساسی آن‌ها در بازاریابی کسب و کار شما نمایان می‌شود.

اما برای این که در انتخاب هدایای تبلیغاتی در مسیر درستی قدم بردارید، باید همیشه میان گزینه‌های خاص، متفاوت و کاربردی تعادل برقرار کنید. هدایایی را انتخاب کنید که تمام مخاطبان شما را هدف قرار دهد و برای آن‌ها کاربردی باشد. با انتخاب این هدایا بهترین تاثیر را در کسب و کار خود مشاهده خواهید کرد.

در انتخاب هدایای تبلیغاتی نکات زیر را در نظر داشته باشید

هر هدیه تبلیغاتی با پیامی که در پشت آن نهفته است، احساس مخاطب را درگیر می‌کند. درواقع اولین رسالت هدایای تبلیغاتی معرفی نام تجاری شما نیست، این هدایا فراتر از یک معرفی ساده قدم می‌گذارند. آن‌ها در ذهن و احساس مخاطب نفوذ کرده و رسالت تبلیغاتی خود را به پایان می‌رسانند.

اما برای این که در انتخاب هدایای تبلیغاتی متفاوت و تاثیرگذار باشید، فاکتورهای بسیاری وجود دارند که باید به آن‌ها اهمیت دهید. اولین و مهمترین فاکتور این است که مخاطبان خود را بشناسید. آن‌ها از لحاظ موقعیت اجتماعی، موقعیت سازمانی، نوع صنعت، سطح دانش و ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها بررسی کنید.

در این صورت احتمال این که سراغ هدایای تبلیغاتی اشتباه بروید، بسیار پایین است. به این ترتیب در خرید هدایای خاص و جدید به چالش‌های زیادی برنمی‌خورید.

در قدم بعدی باید هدیه مورد نظر خود را از لحاظ کاربرد آن بررسی کنیم. این که با توجه به ویژگی‌ها و خصوصیاتی که از مخاطب در دست داریم، کدام یک از گزینه‌های مورد نظر ما کاربردی‌تر خواهند بود.

در نهایت نیز هدیه تبلیغاتی باید نمادی از نام برند شما باشد و کسب و کار یا محصول شما را در ذهن مخاطب ماندگار کند. با توجه به این نکته‌ها به درستی در مسیر انتخاب هدایای تبلیغاتی قدم خواهید گذاشت.

با حس هفتم متفاوت و تاثیرگذار بدرخشید

در انتخاب هدیه تبلیغاتی گزینه‌های متنوعی پیش روی شما قرار دارد. اما باید در نظر داشته باشید که هر کدام از این هدایا باید در مکان درست و متناسب با کاربردشان استفاده شوند.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها