کسب و کار دانش آموزی

آموزش کسب وکار حرفه ای دانش آموزان

آموزش کارآفرینی باعث توسعه، ایجاد و خلق فرصت های اقتصادی متعدد برای سطوح مختلف مردم می شود و به جای تکیه صرف بر روی شغل، بچه ها از طریق آموزش این دوره ها، یاد می گیرند که مشکلات را حل کنند و همچنین باعث ایجاد اشتغال برای دیگران شوند.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر آموزش کسب وکار حرفه ای دانش آموزان

به گزارش خبر، سمپوزیوم هلدینگ اسپیدار(http://group.viraespidar.com) و گروه شرکتهای سفیر(هلدینگ ستاپ: https://setupholding.com) به منظور رشد و اعتلای تولید و صنعت کشور عزیزمان، دانش آموزان را مورد توجه قرار دادند.

به نام آن که تن را نور جان داد
خرد را سوی دانایی عنان داد...

«امید من به شما دبستانی ها است»

توجه امام راحل انقلاب به اولین مقطع تحصیلی نشان دهنده اهمیت این دوره در آینده کشور است. چالش های شغلی ، ناهنجاری های رفتاری ، فعالیت در شغل های نامرتبط ، سرگردانی شغلی ، کم دانشی در انتخاب رشته دانشگاهی ، تحصیل بدون هدف و ... موارد فوق از اساسی ترین موضوعاتی است که باید از کودکی به آن توجه کرد. آموزش کارآفرینی به کودکان برای تربیت و پرورش دانش آموزانی که می خواهند در آینده فارغ التحصیل و وارد دنیا واقعی شوند بسیار مهم است ، مساله ای که مشکلاتی از جمله بیکاری را در سالهای آینده ریشه کن خواهد کرد.
کودکان نه تنها با این آموزش ها می توانند به عنوان کارآفرین موفق درون سازمانی و برای شرکت های دیگر کارکنند بلکه توانایی تفکر سریع، خلاقانه و راه اندازی شرکت و کسب و کاری برای خود را نیز دارند و حتی با تبدیل شدن به یک مشاور مستقل باعث ایجاد اشتغال و امرار معاش دیگران خواهند شد. سیستم آموزش و پرورش باید در کنار روش آموزش فعلی بر پرورش نگرش و تفکر کارآفرینانه در کودکان تمرکز کند. ما به مدارسی نیاز داریم که خواستار گنجاندن سر فصل های آموزش تفکر کارآفرینی در برنامه درسیشان باشند، مدارسی با تمرکز بر آموزش تفکر و مهارت کارآفرینی به کودکان که به آن‌ها در شناخت کافی از موضوعات کمک ‌کند.

و اما مزایای آموزش کارآفرینی به کودکان چیست؟

پرورش تفکر خلاق در کودکان
این روش علاوه بر اینکه به کودکان می آموزد که فراتر از چارچوب فکر کنند به آنها کمک می کند استعداد ها و مهارت های ویژه خود را نیز پرورش دهند. این تفکر در واقع به آنها کمک می کند تا در هنگام بروز مشکلات به چندین راه حل بیندیشند و راه های مختلف را برای رسیدن به هدف امتحان کنند. این کار شور و شوق آنها را برای رسیدن به هدف افزایش می دهد.
ایجاد اعتماد به نفس
ما باید شرایطی را فراهم کنیم تا دانش آموزان نسبت به خودشان احساس اعتماد به نفس و اطمینان کنند. زمانی که کارآفرینان در اوایل مسیر کاری خود هستند به دست آوردن اعتماد به نفس در مورد کاری که انجام می دهند ممکن است دشوار باشد، اما برای افرادی که در مدرسه تفکر کارآفرینی به او آموزش داده شده است این امر بسیار آسان تر است. اعتماد به نفس کارآفرینان را ترغیب می کند ریسک پذیر باشند و همانطور که روشن است ریسک پذیری یکی از عوامل حیاتی و اساسی کارآفرین بودن است.
افزایش استقلال کودکان
کارآفرینی به بچه ها کمک می کند که از پس زندگی خودشان بر بیایند و برای کار به دیگران وابسته نباشند.
آمادگی برای آینده
کاملا روشن است که هیچ یک از ما نمی دانیم آینده چگونه خواهد بود و چه جایگاهی خواهد داشت، این آموزش ها آنها را در واقع برای زمان های نامطمئن آینده آماده می کند. آینده می تواند کاملا نامشخص و غیرقابل پیش بینی باشد. همانطور که ما درگیر دوره های مختلف اقتصادی و فناوری هستیم تجربه های تحول آفرینی پی در پی نیز در حال رخ دادن است. در نتیجه، در حالی که دانش آموزان در دنیایی مملو از عدم اطمینان و پیچیدگی ها فارغ التحصیل می شوند، این آموزش ها به آنها کمک می کند برای آینده نامطمئن آماده شوند.

کارآفرینی برای سطوح مختلف جامعه
آموزش کارآفرینی باعث توسعه، ایجاد و خلق فرصت های اقتصادی متعدد برای سطوح مختلف مردم می شود و به جای تکیه صرف بر روی شغل، بچه ها از طریق آموزش این دوره ها، یاد می گیرند که مشکلات را حل کنند و همچنین باعث ایجاد اشتغال برای دیگران شوند.
خلق فرصت های بهتر
در سیستم آموزشی سنتی، کودکانی که دارای پایه ضعیف تری هستند، شانس و فرصت موفقیت را به مرور از دست می دهند. اما آموزش کسب و کار برای کودکان، نه تنها امکان رشد بالقوه فرصت ها را برای آنها فراهم می کند بلکه سبک و مسیر زندگی بسیاری از مردم محروم را نیز متحول خواهد کرد.

ارتقا مهارت ها و استعداد ها
کارآفرینی به ارتقا مهارت ها و استعداد هایی کمک می کند که ممکن است این مهارت ها در کلاس های معمولی مورد تشویق قرار نگیرند. همچنین دانش آموزان را تشویق می کنند تا اشتباه کنند!!! و از اشتباهات خود درس بگیرند و تجربه کسب کنند بر خلاف فضای کلاس های عادی که اشتباه کردن در آنها جایی ندارد و کار مورد تاییدی تلقی نمی شود.
افزایش انعطاف پذیری
آموزش های کاربردی به افراد کمک میکند در صورت بروز چالش ها و عدم قطعیت ها انطعاف پذیری خود را در مقابل آنها افزایش دهند. این موضوع بسیار مهم است زیرا در راهی که یک کارآفرین طی می کند نیازمند عزم و اشتیاق برای موفقیت علی رغم تمام چالش هایی است که ممکن است وجود داشته باشد.
در حقیقت، بحران کووید ۱۹ ثابت کرد که چه اندازه ( ضریب هوشی ) AQ از IQ و EQ مهم تر است. کودکان امروز باید یاد بگیرند چطور با مشکلات مقابله کنند.

استقلال مالی
آموزش کارآفرینی به کودکان کمک می کند که در همان سال های اولیه زندگیشان به یک کارآفرین جوان تبدیل شوند به این معنی که کودک تا حدودی می تواند به کاهش بار مالی والدین کمک کند زیرا بچه هایی که به عنوان کارآفرین کسب درآمد می کنند می توانند برخی از هزینه های شخصی خود را پوشش دهند و حتی به موسسات خیریه نیز کمک مالی کنند. این دوره ها همچنین به آنها کمک می کند تا عادت های ارزشمندی مانند مدیریت مالی، پس انداز، سرمایه گذاری و زندگی بدون قرض و وام را داشته باشند.

ارتقا مهارت
کارآفرینی به ترویج آموزش مهارت در مدارس کمک می کند. چیزی که معمولا نادیده گرفته می شود. برخی از این مهارت ها به جوانان کمک می کند پس از فارغ التحصیلی در دنیای بیرون به خوبی امر معاش کنند.

آموزش شناسایی مشکلات و فرصت ها
کارآفرینی نه تنها به دانش آموزان می آموزد که چگونه مشکلات را حل کنند بلکه چگونگی شناسایی مشکلات و یا حالت بهتر آن شناسایی فرصت هایی را که دیگران آنها را مشکل می بیند را نیز انتقال می دهد.
در یک محیط کلاس معمولی، مساله توسط یکی از دانش آموزان بیان می شود . سپس برای راه حل آن دانش آموزان دیگر جواب ارائه می دهند. اما در دنیای واقعی فردی وجود ندارد که مشکلات را برای ارائه راه حل بیان کند زیرا مشکلات و مسائل به صورت غیر منتظره رخ می دهند. این موضوع به بچه‌ها این توانایی را می‌دهد که مشکلات احتمالی را شناسایی کرده و به راه‌حل‌ها فکر کنند.

روش های آموزش کارآفرینی به کودکان

راه‌های تشخیص فرصت
بسیاری از افراد هرگز موفق به شناخت کامل توانایی‌‌های خود نخواهند شد زیرا قادر نیستند فرصت‌ها را تشخیص بدهند. به دانش آموزان بیاموزیم که برای موفقیت در زندگی همیشه باید در جست‌وجوی فرصت‌ها باشند. از آنها بخواهیم درباره‌ی مشکلات کوچک و موانعی که باعث ناراحتی و آشفتگی‌شان می‌شود برای مثال از مشکل در انجام تکالیف بگویند. با آنها درباره‌ی چگونگی حل مشکلات کوچک و بزرگ‌شان صحبت کنیم. آموزش نحوه‌ی تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها و تمرکز بر خلق راه‌حل‌‌های مثبت برای مشکلات از روش‌های کارآمد خلق و تشخیص فرصت در شرایط مختلف برای دانش آموزان است. هر مشکلی راه‌حلی دارد؛ به این موضوع به‌عنوان یک حقیقت در زندگی نگاه کنید.
-این واقعیت به آنها جرئت توسعه‌ی ایده‌های سودآور برای ایجاد کسب‌وکار را می‌دهد.

مهارت فروش در همه‌ی بخش‌های زندگی
داشتن توانایی فروش، یک مهارت بسیار ارزشمند در زندگی است. این مهارت در تمام تعاملات افراد در طول زندگی حرفه‌ای و به‌خصوص در حوزه‌ی کسب‌وکار مورد استفاده قرار می‌گیرد. از فروش کالا و خدمات به مشتریان تا افزایش سرمایه از طریق سرمایه‌گذاران، مهارت فروش برای موفقیت در هر کسب‌وکاری الزامی است. در مدرسه کسب و کار با تشویق دانش آموزان به فروش کالاهای کوچک مثل اسباب‌بازی‌های قدیمی یا برپایی یک غرفه برای فروش مثلا لیموناد، مهارت فروشندگی را به آنها آموزش بدهید. به آنها اجازه بدهید برای محصولات خود قیمت تعیین کنند و کالاهای خود را به فروش برسانند.
-سعی کنید تمام امکانات لازم برای فروش یک کالا و خدمت را برای فرزندان‌تان فراهم کنید.

هدف‌گذاری برای موفقیت در آینده
تحقیقات نشان‌ می‌دهد اهداف نوشته‌شده بر روی کاغذ با احتمال بیش از ۸۰ درصد به وقوع می‌پیوندند. در مدرسه کسب و کار از کودک‌تان بخواهیم ۵ هدف مهم خود را مشخص کند و بنویسد. برای افزایش اثر‌بخشی و ایجاد حس موفقیت باید مطمئن شویم که اهداف کودکان از پنج ویژگی خاص بودن، قابل اندازه‌گیری بودن، قابل دستیابی بودن، واقع‌گرایانه بودن و به‌موقع بودن برخوردار باشد. در مرحله‌ی بعدی از او بخواهید برای به انجام رساندن اهداف خود ۵ اقدام بنویسد.
-باید کودکان را را در رسیدن به اهداف مشخص‌شده تشویق و حمایت کنیم تا از پاداش رسیدن به هدف لذت ببرد.

داشتن سواد مالی
داشتن سواد مالی برای همه‌ی افراد مفید است. آموزش‌‌های اقتصادی در سنین کم فرصتی را در اختیار کودکان قرار می‌دهد که اغلب مدرسه‌ها زمان کافی برای آموزش آن اختصاص نمی‌دهند. مدرسه کسب و کار به کودکان این فرصت را می دهد تا درباره‌ی پول و مسائل مالی بیشتر بدانند. سرمایه‌گذاری را به آنها آموزش داده به‌طوری که با چشمان خود ببینند که چطور پول می‌تواند پول بیشتری خلق کند. برای دانش آموزان حساب بانکی باز می شود تا درآمد خود را پس‌انداز کنند.

مفهوم شکست
در دوران مدرسه به ما آموزش داده‌اند که شکست خوردن اتفاق بسیار ناخوشایندی است. در دنیای کارآفرینی شکست می‌تواند اتفاق خوشایندی باشد اگر از آن درس بگیریم. «ناپلئون هیل» (Napoleon Hill) نویسنده‌ی کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» می‌گوید: «هر شکست، منفعت برابر یا بزرگ‌تری را با خود به همراه دارد».
در مدرسه کسب و کار به فرزندان‌تان اجازه داده می شود شکست بخورند؛ شکست آنها را مجبور می‌کند که راه‌های جدیدی برای رسیدن به اهداف‌‌شان خلق کنند. همچنین آنها با شکست خوردن از اشتباهات خود درس می‌گیرند و نکات تازه‌ای را در زندگی می‌آموزند. شکست خوردن به کودکان اعتماد به نفس می‌دهد و آنها را برای مواجه شدن با شرایط سخت آماده می‌کند. آنها تشویق می شوند که هیچ‌وقت تسلیم نشوند؛ این مهم‌ترین درسی است که یک فرد در دوران کودکی ‌می‌تواند یاد بگیرد.

خلاقیت، عامل بروز و توسعه‌ی مهارت‌های بازاریابی
آموزش بازاریابی به کودکان راه بسیار مناسبی برای کمک به آنها برای جذب مشتریان بیشتر در کسب‌و‌کار آینده‌شان است. همان‌طور که همه‌ی ما می‌دانیم بدون مشتری حتی بزرگ‌ترین کسب‌و‌کارها هم شکست می‌خورند. بنابراین کودکان باید مهارت ارزشمند بازاریابی را در سنین پایین آموزش ببینند. در دانش آموزان انگیزه ایجاد می شود تا پیام‌های بازاریابی تابلو‌ها، بنرهای تبلیغاتی و تبلیغات چاپ‌شده در مجله‌ها و تلویزیون را تجزیه‌ و تحلیل کنند. که آیا می‌توانند به معنا و مفهوم تبلیغات پی ببرند.
_پس از تمرین‌های متعدد آنها را به تهیه‌ی برنامه‌های بازاریابی برای کسب‌وکار خود تشویق می کنیم.

توانایی برقراری ارتباط مؤثر
امروزه به دلیل محبوبیت شبکه‌های اجتماعی و فرستادن پیام‌های متنی، بسیاری از کودکان در برقراری ارتباط‌ حضوری و تلفنی عملکرد ضعیفی دارند. این در حالی است که کسب‌و‌کارهای موفق نیازمند افرادی با روابط عمومی بالا هستند. بنابراین به دانش آموزان این نکته آموزش داده میشود که برقراری ارتباط مؤثر یکی از عوامل موفقیت در کسب‌و‌کار و روابط شخصی‌شان است. در هنگام صحبت کردن از برقراری ارتباط چشمی با طرف مقابل غافل نشوند و هنگام صحبت کردن با تلفن، صدای آرامی داشته باشند و از کلمات واضح و مؤدبانه استفاده کنند. یکی دیگر از فعالیت‌های مفید در این رابطه تمرین فرستادن ایمیل‌های محترمانه و با نگارش صحیح و استفاده از کلمات مناسب است.
-کودکان باید یاد بگیرند که نوشته‌شان باید پیام صحیح، دقیق و واضحی را منتقل کند.

استقلال داشتن
چه کسی نمی‌خواهد موفقیت و استقلال فرزندان خود را ببیند؟ تفکر کارآفرینانه به کودکان می‌آموزد که موفقیت‌شان در آینده به میزان زیادی به خودشان وابسته است. رسیدن به موفقیت به مدل فکری، میزان تلاش و تفکرات آنها بستگی دارد. مدارس کسب و کار به خوبی این ویژگی را در آنان رشد خواهد داد.
- این کار به کودک قدرت تفکر خلاقانه را که یکی از ویژگی‌های کارآفرینی است، هدیه خواهد داد.

همچنین موارد و مهارتهایی از جمله فضا و منابع مورد نیازی که آنها برای داشتن تفکر سریع، خلاقانه و حل کننده مشکلات بودن نیاز دارند باید در برنامه درسی مدارس گنجانده شود.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها