معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست خبری با اصحاب رسانه خبر داد:

از ابتدای سال بیش از 3 میلیون بیمار در بیمارستان های دولتی فارس خدمات درمانی دریافت کردند

دومین نشست خبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سال جاری، با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان برگزار شد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر از ابتدای سال بیش از 3 میلیون بیمار در بیمارستان های دولتی فارس خدمات درمانی دریافت کردند

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، معاون درمان دانشگاه در این نشست با قدردانی از خبرنگاران و اصحاب رسانه به پاس همکاری با مجموعه دانشگاه گفت: خبرنگاری و روابط عمومی هر دو پل ارتباطی سازمان ها و مردم هستند که می توانند نقش سازنده ای در ارتقای ارایه خدمات داشته باشند.

دکتر «مهرداد شریفی» با قدردانی از کادر درمان و بخش های پشتیبانی واحدهای زیر مجموعه دانشگاه افزود: در 10 ماه گذشته، بیمارستان های دولتی فارس پذیرای بیش از سه میلیون بیمار بوده و تلاش شده تمامی خدمات موردنیاز این بیماران در سطوح اولیه تا فوق تخصصی به طور کامل به آنان ارائه شود.

او با اشاره به اعزام 358 پزشک فوق تخصص، متخصصص و پزشک عمومی از ابتدای سال جاری تاکنون به مناطق مختلف فارس، این اقدام را تلاشی برای شتاب بخشیدن به فرآیندهای ارایه خدمات درمانی و توزیع عادلانه خدمات درمانی در سطح استان دانست و ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون، بیش از 140 هزار عمل جراحی اورژانس و غیر اورژانس در بیمارستان ‌های دولتی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون، بیش از 10 هزار بازدید نظارتی در حوزه های مختلف معاونت درمان انجام شده است، گفت: بسیاری از مراکز غیرمجاز حوزه سلامت به صورت مخفی و زیرزمینی فعالیت می‌کنند که با گزارش‌های مردمی، شناسایی می‌شوند.

او همچنین از تعطیلی 115 مرکز ارائه دهنده خدمات غیرمجاز سلامت در شیراز و شهرستان های استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و گفت: دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور سلامت، به لحاظ قانونی تخلف و جرم محسوب شده و با افراد خاطی، برابر قانون برخورد می‌شود.

دکتر شریفی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری، بیش از هزار پرونده مرتبط با تعرفه خدمات سلامت، در ستاد نظارت بر اجرای تعرفه خدمات سلامت دانشگاه بررسی شده است، گفت: این بررسی ها با بازگرداندن بیش از سه میلیارد تومان اضافه دریافتی به بیماران همراه بوده است.

او تاکید کرد: شهروندان می‌ توانند برای طرح شکایت یا ارایه گزارش در زمینه فعالیت مراکز غیرمجاز زیبایی یا آرایشگاه‌ های مداخله‌ گر در حوزه پزشکی، با شماره تلفن های 1819 و ۱۹۰ تماس گرفته و موضوع را با کارشناسان این سامانه ها در میان بگذارند.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با نگاهی به مسیر توسعه خدمات حوزه درمان فارس از ابتدای سال جاری تا کنون، مجموعه درمان فارس را شبکه ای گسترده شامل 70 بیمارستان با هشت هزار و 190 تخت فعال، هزار و سیصد درمانگاه و موسسه درمانی، هزار و ۶۰۹ مطب متخصص، یک هزار و ۳۰ مطب عمومی و ۵۱۳ دفتر کار عنوان کرد.

حدود 72 درصد تخت ‌های بیمارستانی موجود در استان فارس دانشگاهی و دولتی است

دکتر شریفی با بیان اینکه حدود 72 درصد تخت ‌های بیمارستانی موجود در استان فارس دانشگاهی و دولتی است، این موضوع را نشانگر سهم بالای دولت در حوزه درمان فارس برشمرد و اضافه کرد: یکی از مهمترین رسالت ‌های وزارت بهداشت در دولت سیزدهم، پرداختن به موضوع عدالت و تعالی نظام سلامت و تلاش در راستای بهره ‌مندی و دسترسی عادلانه همه افراد جامعه به مولفه‌ های سلامت بوده که در ابعاد مختلف، مورد توجه قرار گرفته است.

انجام بیش از هزار و 650 عمل جراحی پیوند اعضا در سال، انجام بیش از 30 میلیون خدمت آزمایشگاهی و بیش از 110 هزار مورد ام.آر.ای و 445 هزار مورد سی تی اسکن در بیمارستان های دولتی زیر مجموعه دانشگاه، از دیگر اقدامات ارایه شده مجموعه های درمانی بود که معاون درمان دانشگاه به آن اشاره کرد.

به گفته دکتر شریفی، بیش از ۱۱ هزار مطب، مؤسسه درمانی و کلینیک در سطح استان فارس فعال است و به مراجعان خدمات تخصصی ارائه می‌دهند.

او هدایت هدفمند بیماران اعزام شده، پیگیری روند درمان بیماران در گروه ‌های پرخطر و کاهش زمان تاخیر در انتقال بیماران به کمترین میزان ممکن، به واسطه وجود تخت خالی و یا مرکز متناسب با شرایط بیمار، پایش مستمر اقدامات اورژانس با هدف مداخله به موقع در خصوص موارد مشاهده شده در اجرای فرآیندها و گردش خدمات، کاهش مرگ و میر و گروه های آسیب پذیر و پرخطر و اطلاع ‌رسانی به متقاضیان خدمات درمانی را از وظایف مرکز پایش مراقبت های درمانی دانشگاه MCMC برشمرد.

دکتر شریفی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، پروانه بهره برداری 106 موسسه درمانی در بخش خصوصی از سوی اداره ارزیابی و صدور پروانه های این معاونت صادر شده است، گفت: توسعه اشتغال در بخش سلامت، در چارچوب قانون و مقررات و با بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال انجام است.

تحویل بیش از 7 هزار و 400 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی از ابتدای امسال

او توسعه زیرساخت ‌ها و تامین تجهیزات پزشکی سرمایه ‌ای مختلف در مراکز درمانی و بیمارستان‌ ها را از اهداف مهم دانشگاه در زمینه توزیع عادلانه خدمات سلامت برشمرد و افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از هفت هزار و 400 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی به بیمارستان ها و مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه تحویل داده شده است.

دکتر «کامران راسخ» مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی و درمانی، دکتر «سید محمدعلی موسوی»، مدیر نظارت، اعتبار بخشی و امور درمان، دکتر «محمد جواد مرادیان» مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه، دکتر «فرهاد شفیعی» مدیر طب سنتی و مکمل، دکتر «مریم سلطانی سروستانی» رئیس اداره هماهنگی امور بیمه، تعرفه و استاندارد، دکتر «سهند محمد زاده» مدیر امور آزمایشگاه ها، مهندس «علیرضا مهرابی» معاون مدیریت تجهیزات پزشکی معاونت درمان و «گلچهره محمدی»کارشناس کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی امور بهداشتی درمانی دانشگاه نیز در این نشست به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند.

این نشست صبح امروز سه شنبه، 10 بهمن 1402، با حضور معاون درمان، مدیران ارشد معاونت درمان دانشگاه و جمعی از اصحاب رسانه فارس در سالن شهدای گمنام دانشگاه برگزار شد.

::

مطالب مرتبط

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها