روی پرده رفتن فیلم های به روز کشور در سینما قدس بافق

مدیر سینما با بیان اینکه سینما قدس آهنشهر اکنون در رقابت با سینماهای برتر کشور اقدام به پخش فیلم های به روز و پرمخاطب نموده ، گفت : سینما در بافق روند تحولی خود را در پیش دارد و با توجه به اینکه در چند سال اخیر روزنه هایی از امید برای آشتی مردم با سینما ایجاد شده امیدواریم هنرمندان و هنردوستان به عصر طلایی خود برسند.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر روی پرده رفتن فیلم های به روز کشور در سینما قدس بافق

به گزارش خبرنگاران گروه فرهنگ، هنر و رسانه گزارش خبر، سینما هنر هفتم است، آن را هنر قرن بیستم هم می‌گویند، هنری که حدود ۱۳۰ سال قبل آغاز شد، کم کم ارتقا یافت و با بهره‌گیری از دیگر هنرها اوج گرفت تا جایی که امروز نامش با صنعت گره خورده و بیشتر از آنکه فرهنگ‌ساز باشد، پول‌ساز است.

اگر چه در دنیا سینما و صنعتش جزئی از سیاست کشورها شده و با استفاده از آن، تفکر خود را بر دنیا غالب و حاکم می‌کنند، اما این رویه در کشور ما امری متفاوت است.

این در حالی است که سینما به عنوان یک فعالیت جمعی می تواند تاثیر بسزایی در رشد فرهنگ اجتماعی داشته باشد به همین دلیل توسعه سالن‌های سینما علاوه بر رشد اقتصادی، رشد اجتماعی هم به دنبال دارد.

دسترسی شهرهای کوچک و روستاها به امکانات فرهنگی لازمه عدالت فرهنگی است، با این حال هنوز بسیاری از شهرهای ما نیازمند سالن‌های سینما هستند و برای رسیدن به نقطه مطلوب موانع اقتصادی و زیرساختی پیش روست.

اما بافق در این منظومه کجا جای گرفته و سینما در این منطقه چه حال و روزی دارد؟

به گزارش ایسنا ؛ سینما قدس آهنشهر تنها سینمای شهرستان بافق و زیر محموعه شرکت سنگ آهن می باشد و برای پخش فیلم های به روز و به سلیقه تماشاگران پررنگ تر از گذشته فعالیت می کند،این اواخر تغییرات بسیاری در بهبود فضای درونی و بیرونی آن به خود دیده که همه برای رضایت تماشاگران و رفاه آنان بوده است. طبق استاندارد جهانی به ازای هر 10 هزار نفر باید یک سالن سینما وجود داشته باشد اما بافق تنها یک سینما دارد که آن هم اگر شرکت سنگ آهن حمایت نمی کرد وجود نداشت اما با نگاهی مسوولیت پذیر و دغدغه مند می توان مجتمع فرهنگی و یا سالن سینمای دیگری درشهرستان ساخت و تجهیز کرد تا قهر مردم و سینما پایان یابد

.مدیر سینما در گفتگو با خبرنگار ایسنا؛ با بیان اینکه سینما قدس آهنشهر اکنون در رقابت با سینماهای برتر کشور اقدام به پخش فیلم های به روز و پرمخاطب نموده ، گفت : سینما در بافق روند تحولی خود را در پیش دارد و با توجه به اینکه در چند سال اخیر روزنه هایی از امید برای آشتی مردم با سینما ایجاد شده امیدواریم هنرمندان و هنردوستان به عصر طلایی خود برسند.

به گفته محمود تقی زاده سینما قدس آهنشهر بافق یکی از قدیمی ترین سینماهای استان یزد است و سالهاست که با هدف تحقق عدالت فرهنگی، فیلم های سینمایی پر فروش و به روز کشور در این سینما اکران می شود اما مشکل اساسی ما، کمبود مخاطب است

او میگوید: سالن سینما ابتدا محل اجرای تئاتربود و چند سالی است تغییر کاربری داده وبا نصب سیستم های دیجیتال ؛ به روز ترین فیلم های کشور بر روی پرده آن به نمایش در می آید.

تقی زاده با بیان اینکه هم اکنون بیشتر سینماهای شهرهای بزرگ، دارای سیستم های دیجیتال پیشرفته هستند اضافه کرد: در تلاش هستیم که سیستم سینمای قدس آهنشهر را مجهزتر کنیم تا مردم بتوانند از امکانات روز بهره ببرند.

او به توسعه فضاهای جانبی سینما هم اشاره کرد و گفت: زیرساخت ها برای راه اندازی بوفه، کافی شاپ و سالن انتظار مسقف سینما آماده است و در آینده ای نزدیکمورد بهره برداری قرار میگیرد.

وی درباره طرح استقبال کارکنان از سینما گفت: در هیات مدیره مصوب شده سالی یکبار تمامی کارکنان شرکت به همراه خانواده به طور رایگان از سینما استفاده کنند. همچنین سینما برای دانش آموزان به همراه اولیای مدارس نیم بهاست م برای کودکان بی بضاعت و خانواده های عضو کمیته امداد و مجمع خیرین هم رایگان می‌باشد که مدارس از اکران فیلم های کودکان در سانس صبح استقبال خوبی دارند.

وی با بیان اینکه فیلم هایی که در سینما قدس روی پرده می رود فیلم های روز کشور است افزود: طبق آمار، فیلم های ویژه کودکان و فیلم های طنز و کمدی بیشترین مخاطب را در شهرستان بافق دارد.

تقی زاده در پاسخ به این سوال که آیا یک سینما برای بافق کافی است گفت : نمیشه گفت کافی است وجود یک سینما در مرکز شهر هم موجب استقبال بیشتر مردم قرار میگیرد اما ساختن سینما از سوی بخش خصوصی به تنهایی امکان پذیر نیست و دولتمردان باید برای کمک به میدان بیایند و باید بودجه های لازم در نظر گرفته شود تا سالن مناسبی در شهرساخته شود. نباید فراموش کرد که سینماداری یک کار اقتصادی نیست و بازگشت سرمایه چندانی ندارد، چرا که از هر بلیتی که می فروشد ۵۰ درصد برای صاحب فیلم است و ۵۰ درصد برای سینمادار که از این ۵۰ درصد باید عوارض، هزینه آب و برق و کارکنان را پرداخت کند، پس چنین سرمایه گذاری بدون حمایت دولت در شهرهای کوچکی مثل بافق به صرفه نیست به همین دلیل شهرداری و فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید کمک حال سینما شوند و شرایط برای بقای بخش خصوصی را فراهم کند. این سینما هم که در حال حاضر فعال است ، زیر مجموعه شرکت سنگ آهن است و حمایت سنگ آهن را دارد وگرنه تعطیل میشد.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها