«ومعادن» روی نوار سودآوری

پرتفوی قوی گروه سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، تکیه‌گاه سهامداران

با نشستن صورت‌های مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی به 29/12/1401 شرکت گروه توسعه معادن و فلزات (ومعادن) در سامانه کدال و برگزاری مجمع عمومی ‌عادی سالیانه و تقسیم سود 400 ریالی به ازای هر سهم، سهامداران این شرکت خود را مهیای یک ماراتن یک ساله دیگر می‌کنند.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر پرتفوی قوی گروه سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، تکیه‌گاه سهامداران

به گزارش خبرنگاران گروه بازارسرمایه گزارش خبر، با نشستن صورت‌های مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی به 29/12/1401 شرکت گروه توسعه معادن و فلزات (ومعادن) در سامانه کدال و برگزاری مجمع عمومی ‌عادی سالیانه و تقسیم سود 400 ریالی به ازای هر سهم، سهامداران این شرکت خود را مهیای یک ماراتن یک ساله دیگر می‌کنند.

صورت‌های مالی منتشر شده نشان می‌دهد که سال 1401 با همه فراز و فرودها، تحریم‌ها، تنگناهای اقتصادی و مشکلات شدید نقدینگی و تورمی، برای گروه توسعه معادن و فلزات در آرامش سپرده شد و سیاست‌های اتخاذ شده از سوی مدیریت شرکت و طرح‌ها و برنامه‌های تدوین شده، اجازه عقبگرد را نداد و سودآوری شرکت همچنان در مدار صعودی باقی ماند.

بر اساس این گزارش، ومعادن در سال 1401 بالغ بر 138 هزار میلیارد ریال سود خالص محقق کرد که تقریبا و با اختلاف مثبت 149 میلیارد ریالی، مشابه عملکرد سال 1400 است.

هر چند که شرایط بازار سرمایه در این سال به گونه‌ای نبود که بتوان از محل فروش سرمایه‌گذاری‌ها سود قابل توجهی کسب کرد اما؛ مدیریت این هلدینگ تمرکز و همت خود را بر افزایش سودآوری شرکت‌های زیرمجموعه گذاشت تا از این طریق درآمدزایی و سودآوری مطلوب را رقم بزند.

در حالی که «ومعادن» از سود نقدی شرکت‌های تابعه خود در سال 1400 بیش از 121 هزار میلیارد ریال درآمد شناسایی کرده بود، این رقم در سال 1401 با افزایش 11 هزار میلیارد ریالی، به 133 هزار میلیارد ریال نزدیک شد.

بیشترین درآمد سود سهام از محل سود نقدی شرکت‌هایی همچون معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) و گل‌گهر (کگل) و سنگ آهن گهر زمین (کگهر) به دست آمد.

فروش سرمایه‌گذاری‌ها سود 877 میلیارد ریالی به همراه داشت و از محل سود سپرده بانکی نیز حدود 4 هزار میلیارد ریال درآمد شناسایی گردید و به این ترتیب، جمع درآمدهای عملیاتی گروه توسعه صنایع و معادن از مبلغ 137 هزار میلیارد ریال فراتر رفت.

در نتیجه عملکرد موفق شرکت در سال 1401 مبلغ سود انباشته به 212 هزار میلیارد ریال رسید و از مبلغ سرمایه اسمی‌(192 هزار میلیارد ریال) فراتر رفت.

ادامه روند اجرای طرح‌های توسعه در شرکت‌های زیرمجموعه از جمله اقداماتی به شمار می‌رود که در ثبت این عملکرد مناسب و تداوم روند رو به رشد درآمدزایی و سودآوری نقش داشته است. طی سال 1401 طرح‌هایی همچون افزایش ظرفیت تولید گندله در شرکت معدنی و صنعتی صبانور (کنور)، واحد بخار نیروگاه سمنان در هلدینگ پویا انرژی و فاز دوم کک طبس به بهره‌برداری رسیدند و یا در مرحله تولید آزمایشی قرار گرفتند.

در راستای حفظ توازن زنجیره فولاد کشور، تنوع بخشی در سبد محصولات تولیدی در دستور کار قرار گرفت و به همین منظور، طرح‌های تولید فروسیلیکو منگنز با ظرفیت 25 هزار تن، تولید استیل کورد با ظرفیت 15 هزار تن و انواع لاستیک‌های سنگین و معدنی با ظرفیت 28 هزار تن به جریان افتادند.

گروه توسعه معادن و فلزات تکمیل زنجیره تولید و اجرای طرح‌های توسعه جدید را برای سال 1402 برنامه‌ریزی کرده و جهت تامین مالی این طرح‌ها، استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی همچون اوراق بدهی را در دستور کار خود قرار داده و به جهت کاهش ریسک قطعی برق در تابستان و گاز در زمستان، برنامه افزایش سهم تولید انرژی شرکت از طریق انجام پروژه‌های نیروگاهی و خورشیدی جدید را پایه‌ریزی کرده است.

در مجموع، با توجه به اقداماتی که طی سالیان اخیر از سوی ومعادن انجام شده و برنامه‌های و طرح‌های در دست اقدام و اجرا، همچنان انتظارات بر آن است که مدار صعودی سودآوری این شرکت تداوم داشته باشد و سهامداران با خیالی آسوده و نگاهی بلندمدت نسبت به خرید سهام این هلدینگ اقدام می‌کنند.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها