رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دیدار با رئیس کل دادگستری استان فارس:

افزایش امید به زندگی نسبت به سال های قبل از انقلاب، در راس شاخص های نظام سلامت کشور است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در دیدار با رئیس کل دادگستری استان فارس، افزایش امید به زندگی در مقایسه با سال های قبل از انقلاب اسلامی را در راس شاخص های نظام سلامت کشور عنوان کرد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر افزایش امید به زندگی نسبت به سال های قبل از انقلاب، در راس شاخص های نظام سلامت کشور است

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، دکتر «سید وحید حسینی» در این دیدار که با همراهی اعضای هیات رئیسه دانشگاه انجام شد، ضمن قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و قدردانی از حضور پرشور مردم در روز جهانی قدس، شاخص های مهم و اولویت های دانشگاه در دولت سیزدهم را معرفی کرد.

او افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، خون شهدا و تلاش مسوولان، امید به زندگی در بین مردم جامعه ایران، از ۵۳ سال در سال ۱۳۵۷، به ۷۸ سال در شرایط کنونی رسیده است.

دکتر حسینی با اشاره به ایجاد زمینه های تحقق اهداف جوانی جمعیت در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: از مجموع ۷۰۰ واحد متاهلی دانشجویان در کشور، ۲۷۰ واحد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ۸۰ واحد نیز در حال ساخت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از تلاش برای مدیریت هزینه ها در کنار ارتقای کیفی خدمات سلامت در مجموعه دانشگاه، همسو با اهداف شعار امسال خبر داد.

ارتقای جایگاه پزشکی شیراز با بهره مندی از حضور اساتید مجرب

رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در این دیدار ضمن قدردانی از مسوولان دانشگاه به پاس تلاش برای ارایه خدمات سلامت به مردم استان، اظهار کرد: یکی از دلایل شناخت شیراز در جامعه، وجود دانشگاه علوم پزشکی به عنوان قطب پزشکی کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین «سید کاظم موسوی» افزود: کشورها در حال تغییر و تحول در زمینه علم پزشکی هستند و باید برای بهبود جایگاه کنونی این قطب پزشکی، با بهره مندی از وجود اساتید مجرب، دانشجویان را در زمینه پژوهش و کسب علم تشویق کرد.

او با اشاره به تلاش های تیم مدیریتی منسجم و پرتلاش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای ارتقای بهداشت و درمان مردم استان، آمادگی همکاری و همراهی بیش از پیش مجموعه دادگستری استان با دانشگاه را اعلام کرد.

تقویت همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دادگستری در مسیر توسعه خدمات سلامت

مشاورعالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این دیدار از رییس کل دادگستری استان به پاس حمایت های بی وقفه از دانشگاه، در راستای رفع چالش ها و موارد حقوقی مرتبط با حوزه سلامت استان قدردانی کرد.

دکتر «محمود نجابت» با اشاره به خدمات گسترده دانشگاه علوم پزشکی شیراز، خواستار حمایت ویژه مجموعه دادگستری از ارتقای سطح خدمات بهداشت و درمان در حاشیه شهر و بافت های قدیم شیراز شد.

او نگاه ویژه به حاشیه شهرها و بافت های فرسوده و قدیمی شیراز را موجب بهبود مدیریت برخی چالش های سلامت، از جمله پیشگیری از برخی بیماری ها مانند سالک دانست و بر همت جمعی مسوولان دستگاه های مرتبط در این زمینه تاکید کرد.

سلامت و آموزش

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت ۱۶ دانشکده در شیراز و شهرستان های تحت پوشش دانشگاه با حضور نزدیک به هزار عضو هیات علمی و حدود ۱۲ هزار دانشجو در مقاطع مختلف که دانشگاه علوم زپشکی شیراز را در ردیف دانشگاه های تراز اول کشور قرار داده است، گفت: با توجه به چالش هایی که بحران کروناویروس در سطح دنیا برای حوزه آموزش به همراه داشت، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تلاش شده تا این چالش ها برطرف شده و با کمترین آسیب همراه باشد.

دکتر «محسن رازقی» همچنین در خصوص اقدامات، عملکرد، شاخص ها و دستاوردهای حوزه معاونت آموزشی دانشگاه در یک سال گذشته، مطالبی مطرح کرد.

پوشش ۱۰۰ درصدی غربالگری نوزادان بدو تولد در زمینه ۲۳بیماری متابولیک

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان گزارشی از عملکرد و اقدامات شاخص این معاونت در سال ۱۴۰۱ در استان گفت: همکاران مجموعه بهداشت استان در حدود هزار و ۶۰۰ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، خانه بهداشت و پایگاه سلامت تحت پوشش دانشگاه، در حال ارایه خدمات به بیماران و مراجعان هستند.

دکتر «عباس رضاییان زاده» پوشش ۱۰۰ درصدی غربالگری نوزادان بدو تولد در زمینه ۲۳بیماری متابولیک، از ابتدای سال ۱۴۰۱ را از جمله دستاوردهای مجموعه بهداشت استان در یک سال اخیر برشمرد و از پوشش ۸۵ درصدی غربالگری شنوایی سنجی در استان، همچنین غربالگری اتباع خارجی ساکن در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه در استان از نظر انجام واکسیناسیون و بیماری سل خبر داد.

معرفی نحوه فعالیت مراکز تشخیص، پیشگیری و درمان سالک، مراکز غربالگری سرطان، دیابت و فشارخون، مراکز ترک اعتیاد و مراکز ارایه خدمات بیماری های رفتاری در استان، دیگر محور صحبت های این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.

دکتر رضائیان زاده اظهار کرد: با همکاری دادگستری و نیروی انتظامی، در سال ۱۴۰۱ کاشت سبزی با فاضلاب جمع آوری شد، همچنین گواهی آب سالم در شهر شیراز دریافت شد و آب مصرفی از مخازن تا مصارف خانگی نمونه برداری و نظارت می شود.

انجام ۹هزار بازدید از مراکز ارائه خدمات درمانی در فارس طی سال گذشته

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت ۶۹ بیمارستان و بیش از هشت هزار تخت بیمارستانی زیر مجموعه دانشگاه گفت: یکی از فعالیت های مهم در حوزه درمان، نظارت بر فعالیت مراکز ارایه خدمات درمانی دولتی و خصوصی است که در همین راستا، در سال گذشته نزدیک به ۹هزار بازدید از مراکز درمانی دولتی و خصوصی، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، مراکز اعتیاد، انجام شد.

دکتر «مهرداد شریفی» ادامه داد: از ۹ هزار بازدید از مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان، چهار هزار و ۳۳۳ پرونده به مراجع قضایی، نظام پزشکی و تعزیرات ارجاع داده شد.

معاون درمان دانشگاه با اشاره به فعالیت ارزشمند مرکز پایش مراقبت های درمانی(MCMC) دانشگاه اظهار کرد: در سال گذشته، به یک‌ میلیون و ۱۷۰ هزار تماس تلفنی با مرکز پایش مراقبت های درمانی پاسخگوئی شده است.

او همچنین گزارشی از مقایسه شاخص های نظام سلامت قبل از انقلاب نسبت به سال گذشته در استان به رییس کل دادگستری استان ارایه داد.

معاون غذا و داروی دانشگاه نیز ضمن ارایه گزارشی از اقدامات این معاونت در یک سال گذشته گفت: یکی از شاخص های این معاونت در حوزه نظارت بر فرآورده های خوراکی، آشامیدنی و غذایی، اجرای طرح توزیع نان کامل بوده که به صورت آزمایشی در هفده نانوایی شیراز در حال فعالیت است.

فعالیت ۸۹۵ داروخانه روزانه و شبانه روزی در استان فارس

دکتر «محمدجواد راعی» با اشاره به فعالیت ۸۹۵ داروخانه در استان فارس افزود: از این تعداد ۷۷۰ داروخانه به صورت روزانه و ۱۲۵ داروخانه به صورت شبانه روزی به مردم استان در حال ارایه خدمت هستند.

او همچنین اجرای طرح دارویار از بیست و سوم تیر ۱۴۰۱ به عنوان طرح عظیم ملی و در راستای خدمت به مردم، به عنوان دیگر محور فعالیت های این معاونت اشاره کرد.

دکتر راعی در خصوص فعالیت داروخانه های خاص و ویژه، اقدامات برای بیماران مبتلا به سلیاک، احیا و راه اندازی اتاق تمیز در برخی بیمارستان ها نیز توضیحاتی ارایه داد.

فرهنگ و سلامت

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه نیز در این نشست گفت: مباحث فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بهره مندی از طیف گسترده ای از استادان، پزشکان، کارمندان و دانشجویان، از اهمیت بسیاری برخوردار است که با تلاش مدیریت فرهنگی این معاونت، برنامه ریزی مطلوبی برای تقویت این حوزه انجام شده است.

دکتر «محمدحسین انباردار» در خصوص آیین نامه عفاف و حجاب، فعالیت کمیته و شورای انضباطی، خوابگاه های دانشجویی، تغذیه دانشجویان، توسعه خوابگاه های دانشجویان متاهل، اعتبارات تخصیص یافته به این حوزه و اقدامات این معاونت در یک سال گذشته توضیحاتی ارایه داد.

توسعه پرشتاب زیرساخت های سلامت در فارس

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز در این دیدار گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حدود ۳۵ هزار کارمند، هزار عضو هیات علمی و حدود ۱۲ هزار دانشجو، در زمره بزرگترین دانشگاه های کشور قرار دارد.

دکتر «سید ابوالفضل هاشمی اصل» با اشاره به گستردگی مجموعه سلامت فارس در حیطه های مختلف و زیرساخت های وسیع در استان گفت: با توجه به توانمندی های موجود و گستردگی خدمات، این مجموعه به بیمارانی از دیگر استان های کشور نیز ارائه خدمت می کند.

او ادامه داد: پنج و هشت دهم درصد از بودجه سلامت کشور، به دانشگاه علوم پزشکی شیراز اختصاص دارد که با وجود پوشش خدمات درمانی این دانشگاه به بیماران سایر استان های کشور، نیاز به توجه بیشتر مسوولان کشوری برای تخصیص اعتبار دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه اضافه کرد: با اشاره به تلاش مسوولان و تیم جدید مدیریتی دانشگاه، میزان قابل توجهی از مطالبات اساتید، پزشکان و کارکنان دانشگاه پرداخت شده است.

دکتر هاشمی اصل، راه اندازی بیمارستان شهدای سلامت نی ریز، بیمارستان حضرت امام علی(ع) کازرون و طرح الحاقی بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) مهر را از جمله اقدامات معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در یک سال اخیر عنوان کرد.

او همچنین در این دیدار در خصوص تامین اعتبارات لازم در حوزه های مختلف دانشگاه، پروژه های عمرانی نیمه تمام و در حال افتتاح مجموعه سلامت استان توضیحاتی ارایه داد.

پژوهش در سلامت

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز دیگر عضو این نشست بود که پیرامون اقدامات این معاونت سخن گفت.

دکتر «محمدهاشم هاشم پور» با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت شرکت های دانش بنیان، از برگزاری جلسات منظم هفتگی در ستاد دانشگاه با هدف فراهم سازی زیرساخت ها و رفع چالش های این شرکت ها و هم اندیشی برای یش بینی راهکارهای لازم در این زمینه طی یک سال گذشته خبر داد.

او همچنین در خصوص راه اندازی پارک فناوری سلامت و فعالیت این مجموعه، شرکت های فناورانه دانشگاه، عملکرد معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه گزارش مطرح کرد.

تولید ۷۸ قلم محصول فناورانه،۱۰ مورد اختراع و اکتشاف و ثبت بیش از ۸۰ طرح فناورانه در یک سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دیگر محور صبحت های معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در این نشست بود.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها