یادداشتی از اکبر حیدریان مدیرکل خانه ایثارگران استان تهران؛

نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

در واقع امروزه می توان ازطریق فرهنگ سازی و ارتقاء سطح آگاهی ها و باورهای دینی مردم، از طریق رسانه های جمعی و به ویژه صدا و سیما، به عنوان مهمترین کانال های فرهنگ ساز، که هدایت گری روند کلی فرهنگ جامعه را بر عهده دارند، در احیاء، رونق، پیرایه زدایی و زمینه سازی هر چه بهتر و بیشتر این فرهنگ متعالی تلاش نمود.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

به گزارش خبر، اکبر حیدریان مدیرکل خانه ایثارگران استان تهران در یادداشتی ارسالی به پایگاه خبری گزارش خبر با موضوع " نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه " آورده است:

با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان خارجی و داخلی در قالب تبلیغات سوء رسانه ای و جنگ نرم نسبت به عناصر اصیل فرهنگ اسلامی از جمله فرهنگ ایثار و شهادت و کمرنگ ساختن پیامدهای مثبت آن برای جامعه؛ توجه جدی به این بعد ازفرهنگ ایثار و شهادت امری ضروری است .

در واقع امروزه می توان ازطریق فرهنگ سازی و ارتقاء سطح آگاهی ها و باورهای دینی مردم، از طریق رسانه های جمعی و به ویژه صدا و سیما، به عنوان مهمترین کانال های فرهنگ ساز، که هدایت گری روند کلی فرهنگ جامعه را بر عهده دارند، در احیاء، رونق، پیرایه زدایی و زمینه سازی هر چه بهتر و بیشتر این فرهنگ متعالی تلاش نمود.

تردیدی نیست که رسانه های جمعی، نقش برجسته ای در انتقال فرهنگ، جامعه پذیری و تعلیم و تربیت اجتماعی ایفا می کنند. و علاوه بر بازتاب دادن فرهنگ جامعه، قدرت چشمگیری در راستای شکل دهی به عقاید و باورها، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بر عهده دارند از این رو در جامعه ی اسلامی ما نیز یکی از رسالت های اصلی رسانه ها، باید نشر فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداری از آن باشد.

در این خصوص امام خمینی (ره) با تشریح نقش رسانه های جمعی، از آنها به عنوان دانشگاه عمومی یاد کرده است که باید در تمام سطح کشور گسترش یابد و تمام مردم را متفکر ، مبارز و دینی بار بیاورد ؛چرا که همه ی رسانه ها به تناسب ماهیت، میزان نفوذ، ظرفیت امکانات، نوع پیام و مخاطب میتوانند نقش خویش را متناسب با انتظارات ایفا کنند و گام های مؤثری در توسعه فرهنگ و ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بردارند.

همچنین توجه به این بعد ازفرهنگ شهادت و ایثار را می توان با توسعه ی نمادها از طریق ساخت یادمان های شهداء در مراکز مهم و اصلی شهرها و حتی مراکز آموزشی، بازنگری در تهیه پوسترها، کتیبه ها و فضاسازی فرهنگی و تبلیغی (دیوارنویسی) در سطح شهرها با همکاری شهرداری ها و حتی در روستاهای پرجمعیت با تکیه بر جنبه های آگاه سازی دینی و معرفتی از شهداء، حفظ بخشی از آثار بجا مانده از دفاع مقدس، نامگذاری خیابان ها، میادین، مدارس و دانشگاه ها بنام شهداء و ایثارگران البته با در نظر گرفتن جامع شناسی و روانشناسی تبلیغات، مورد توجه قرار داد.

ضمن آنکه ایجاد نمایشگاه و موزه ی دفاع مقدس برای تجمع و ارائه آثار مادی و معنوی بازگو کننده ی صحنه های مختلف از دفاع مقدس، از قبیل ارائه ی تجهیزات نظامی رزمندگان، هنرهای دستی آنان، پیشانی بندها، عکس و پوستر، دست نوشته ها، کتب و اشعار، ساخت ماکت از صحنه های نبرد ، نقشه ی عملیات ها و بسیاری موارد دیگر، به لحاظ عینی و ملموس بودن می تواند بسیار آموزنده و نتیجه بخش باشد.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها