نتایج رقابت psp ها در بورس

مجموع تعداد تراکنش‌های انجام شده شاپرک در چهارمین ماه سال به 3 میلیارد عدد رسید که ارزش این تراکنش‌ها 560 هزار میلیارد تومان است که نسبت به خرداد رشد 2 درصد در تعدادی و یک درصدی در ارزش ریالی داشته است.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر نتایج رقابت psp ها در بورس

به گزارش گروه بورس، بانک و بیمه گزارش خبر و به نقل از سرمایه نگر، مدت‌ها است که کووید۱۹ همه دنیا و متعلقاتش را تحت تاثیر قرار داده و کمتر تجارتی پیدا می‌شود که با این بحران درگیر نشده باشد.

با همه‌گیری کرونا، استفاده از اسکناس و وجه نقد به شدت کاهش یافت و در مقابل، مردم به استفاده بیشتر از ابزارهای پرداخت الکترونیک روی آوردند که به استفاده بیشتر از کارت‌خوان‌ها و درگاه‌های اینترنتی و موبایلی منجر شد.

ویروس کرونا همه کسب و کارها را درگیر کرد اما به طور کلی اصناف ارائه‌دهنده خدمات تخصصی و عمومی‌با افت بیشتری در تعداد و مبلغ تراکنش‌های خود مواجه شدند و در سوی دیگر، شرکت‌های PSP یا ارائه دهنده خدمات الکترونیک بیشترین بهره را بردند.

گزارش اقتصادی شاپرک در تیر ماه مؤید همین موضوع است. نسبت ارزش تراکنش‌ها به نقدینگی به ۱۶ درصد رسیده، در حالی که نسبت اسکناس و مسکوکات به نقدینگی تنها ۲ درصد است.

مجموع تعداد تراکنش‌های انجام شده شاپرک در چهارمین ماه سال به ۳ میلیارد عدد رسید که ارزش این تراکنش‌ها ۵۶۰ هزار میلیارد تومان است که نسبت به خرداد رشد ۲ درصدی در تعداد و یک درصدی در ارزش ریالی داشته است.

در مقایسه با تیر ماه سال گذشته، شاهد افزایش جالب توجه ۱۷ درصدی تعداد تراکنش و ۸ درصدی مبلغ تراکنش هستیم.

این که تعداد تراکنش افزایش یافته نشون میده که شرایط ایجاد شده به سبب کرونا، مردم را به سمت استفاده بیشتر از درگاه‌های پرداخت الکترونیک سوق داده و از وجه نقد دور کرده اما؛ افزایش به مراتب کمتر مبلغ تراکنش نسبت به تعداد تراکنش، به خوبی کاهش قدرت خرید مردم را نشون می‌دهد.

به نظر می‌رسد در صورتی که شرایط اقتصادی اندکی مطلوب شود و قدرت خرید مردم بهبود یابد، در شرایط کنونی وضعیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات الکترونیک بیش از پیش بهتر خواهد شد و درآمد بیشتری به سوی این شرکت‌ها سرازیر می‌شود. البته این نکته را هم باید مدنظر داشت که شرایط ایجاد شده طی یک سال و نیم اخیر به سبب ویروس کرونا، سبک زندگی مردم را تا حدی تغییر داده و حتی پس از پایان بحران کرونا، میل ایجاد شده در مردم جهت استفاده از خدمات الکترونیک همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

اما در این میان، کدام شرکت‌ها بیشترین سهم را از تراکنش‌ها دارند؟

آمارها حاکی از ان است که شرکت به پرداخت ملت بیشترین سهم را هم از نظر تعداد و هم از نظر مبلغ تراکنش‌ها دارد. پرداخت الکترونیک سامان و تجارت الکترونیک پارسیان که با نمادهای «سپ» و «رتاپ» در بازار سرمایه حضور دارند، در رتبه‌های دوم و سوم هستند.

در بین بانک‌ها، بیشترین تراکنش‌ها از درگاه بانک ملت، ملی و صادرات صورت می‌پذیرد.

سرمایه نگر

سرمایه نگر

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها