وزیر بهداشت:

منتظر خیز سنگین تر کرونا در هفته آینده هستیم

وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت خطرناک کرونا در کشور، گفت: منتظر خیز سنگین تر کرونا در هفته آینده هستیم.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر منتظر خیز سنگین تر کرونا در هفته آینده هستیم

به گزارش خبرنگاران جامعه گزارش خبر، سعید نمکی، بعد از ظهر یکشنبه بیست و دوم فروردین ۱۴۰۰، در ارتباط زنده خبری، به ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت.

وی در ابتدا با عنوان این مطلب که به دلایل مختلف توصیه‌ها و هشدارهای ما جدی گرفته نشد، افزود: الان دیگر کالبد شکافی این اتفاق فایده‌ای ندارد.

نمکی با اشاره به وضعیت خطرناک کرونا در کشور، گفت: هفته آینده منتظر خیز سنگین‌تر کرونا هستیم و شرایط بدتر خواهد شد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه قبل از پایان سال پیش بینی‌هایی را به زبان‌های مختلف بیان کردیم و گاهی با تهدید، گاهی با التماس و…، گفتم که مردم سفر نروند.

وی گفت: ما با تلاش بی وقفه همکاران توانستیم موج سوم کرونا را مهار کنیم و با اینکه بیش از یک ماه گرفتار ویروس جهش یافته در خوزستان بودیم توانستیم مرگ‌ها را حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر نگهداریم و گفته بودیم که اگر بی توجهی کنیم فروردین و بهار سختی را خواهیم داشت و پیش بینی این ایام را می‌کردیم.

وزیر بهداشت گفت: برآورد ما این بود که بتوانیم با اجرای طرح شهید سلیمانی ۲۵ اسفند تا ۱۸ فروردین با شناسایی خانه به خانه بیماران، شعله‌های کوچک را خاموش کنیم و کشور را در آتش بیماری دیگر گرفتار نکنیم و در این صورت می‌توانستیم مطمئن باشیم که بهار آرام تر داشته باشیم.

نمکی ادامه داد: اما با خریدهای شب عید، برگزاری دورهمی و سفرها، بیماری از نقاط گرفتار به غیر گرفتار منتقل و باعث شد بهار سخت و تابستان سخت‌تری را داشته باشیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه به دلایل مختلف صحبت‌های ما مورد توجه قرار نگرفت که البته کالبدشکافی آن مشکلی را حل نمی‌کند گفت: در کل کشور آمار بستری‌ها رو به فزونی است و خیلی از شهرهای ما احساس سنگینی و کمبود امکانات می‌کنند.

وی افزود: در بیماران سرپایی، یک شیب شتابنده عمومی را شاهد هستیم و افزایش بیماران بستری حاصل صف‌های طولانی خرید مرغ و مایحتاج مردم در شب عید، دورهمی ها و شروع سفرها است و در هفته آینده منتظر خیز سنگین‌تر موارد بستری در کشور هستیم و در استان‌ها جا دارد شیب را تندتر بینیم. همه استان‌ها در یک شیب شتابنده بی وقفه جلو می‌روند و متأسفانه برای همکاران من که ۱۴ ماه مستمر تلاش و خیزها را مهار کردند، روزهای سختی است.

نمکی تاکید کرد: تاب آوری مردم مهم است اما تاب آوری کادر بهداشت و درمان کشور که یک روز خوش نداشته اند بسیار مهم‌تر است.

وی با اشاره به اینکه خیز چهارم بسیار سنگین‌تر است گفت: برآورد ما این است که هفته آینده نقشه کرونایی کشور به مراتب قرمزتر و به سمت سیاهی پیش رود.

وزیر بهداشت با اشاره به امروز ۲۵۸ فوتی ناشی از کرونا داشتیم افزود: در طول کمتر از ۲ الی ۳ هفته تعداد فوتی‌ها به ۵ برابر نزدیک شده است و این خیلی برای ما سنگین است و از ۱۴ فروردین تاکنون ۴۷ شهر قرمز ما به ۲۵۷ شهر افزایش پیدا کرده و تعداد شهرهای نارنجی به ۱۲۹ شهر رسیده است و همچنین شهرهای زرد و آبی نیز تعدادشان کم شده است و این نشان می‌دهد به سمت شرایط بدتر می‌رویم.

وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های به ۵۸ درصد رسیده است خاطرنشان کرد: تعداد موارد ابتلاء، بستری و مرگ و میر، ارتباط مستقیم با رعایت پروتکل‌ها دارد و هر چه اجرای پروتکل‌ها کمتر شود میزان مرگ و میر، بستری و ابتلاء افزایش می‌یابد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: به هر تقدیر امروز دچار گرفتاری جدید و موج سهمگینی هستیم که از موج‌های قبل ما را گرفتار می‌کند و قرار ما بر این نیست که به دلیل عدم همراهی عده‌ای، مردم را در شرایط سخت تنها بگذاریم. خودمان را مکلف می‌دانیم مشکلات مردم را در شرایط سخت حل و فصل کنیم و آرامش را به آنها بدهیم.

وی از روساهای دانشگاه‌های علوم پزشکی، استانداران و همه دست اندرکاران درخواست کرد که با پروتکل شکنان مبارزه کنند و نگذارند شکست پروتکل‌ها کار را برایمان سخت‌تر کند.

وزیر بهداشت از مردم خواست در رعایت دستورالعمل‌ها همکاری بیشتری داشته باشند و هر گونه علائم عطسه و سرماخوردگی را کرونا در نظر گرفته مگر اینکه خلافش ثابت شود و به مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته ما که در کشور فعال است مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: تخت‌های بیشتری آماده شده و مردم نگران نباشند همانطور که در ۳ پیک گذشته نگذاشتیم کسی بدون تخت بماند در این پیک هم نمی‌گذاریم و با پیگیری رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه در روزهای آینده تعدادی تخت آماده خواهد شد و مردم می‌توانند از امکانات جدید استفاده کنند.

نمکی گفت: از نیروهای مسلح، بخش خصوصی و هم دستگاه‌هایی که امکان کمک دارند می‌خواهیم ما را تنها نگذارند و این مرحله را به خوبی سپری کنیم و از همه اهل دل نیز تقاضا داریم برای عبور از موج جدید دعا کنند.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها