معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یک سال گذشته؛

تلاش برای حمایت از تولیدات داخلی در حوزه تجهیزات پزشکی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان عملکرد یک سال گذشته این معاونت، توسعه و ارتقای دسترسی عادلانه مردم استان فارس به خدمات غذایی و دارویی را اولویت مهم این معاونت برشمرد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر تلاش برای حمایت از تولیدات داخلی در حوزه تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرنگاران گروه جامعه گزارش خبر، دکتر «محمدجواد راعی» گفت: با وجود چالش های دارویی چند ماه گذشته، تلاش‌ ها برای ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم استان فارس، بی وقفه در جریان است و این معاونت در طول یک سال گذشته با تلاش همکاران دانشگاه به دستاورهای کم نظیری در زمینه سلامت مردم دست یافته است.

کسب رتبه نخست کشوری حوزه غذا

دکتر راعی با بیان اینکه در حوزه مدیریت فرآورده ‌های مواد خوراکی و آشامیدنی این معاونت در کشور مقام نخست را کسب کرده است، افزود: یکی از مهم ترین وظایف این معاونت که به کسب رتبه نخست در کشور انجامید، حمایت از تولیدکنندگان و پایش زنجیره تامین اصالت غذا و برنامه های ارتقای سلامت غذایی در استان از طریق نظارت مستمر بر فعالیت مراکز تولید و بسته بندی مواد خوراکی،‌ آشامیدنی،‌ مراکز نگهداری مواد غذایی و مراکز پخش مواد غذایی در استان و همچنین نظارت بر اجرای قوانین و ضوابط فنی و بهداشتی مواد خوراکی، ‌آشامیدنی است.

حمایت از تولید

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تسهیل فرآیندهای مربوط به تولیدکنندگان مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و حوزه تجهیزات پزشکی، اضافه کرد: در حوزه غذا برای تسهیل در امر تولید و صدور پروانه های ساخت مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، زمان صدور مجوزها را تا ۳۰ درصد کاهش داده ایم.

دکتر راعی صدور پروانه تولید دو محصول دانش بنیان با فناوری پیشرفته با عنوان «پروب های سونوگرافی و اکو کاردیوگرافی» و «تجهیزات اندوسکوپی قابل انعطاف شامل گاستروسکوپ، سیستوسکوپ، کلونوسکوپ، برونکوسکوپ» برای نخستین بار در کشور را از دستاوردهای این معاونت در حوزه تجهیزات پزشکی برشمرد.

او ادامه داد: با تلاش های شبانه روی همکاران این معاونت و هماهنگی با سازمان آرد و غله استان و یکی از شرکت های تولیدی فعال صنایع غذایی در استان فارس، برای نخستین بار در کشور خط تولید آرد بدون گلوتن و همچنین پودر کیک بدون گلوتن با هدف حمایت از بیماران سلیاک در شیراز راه اندازی شد.

دکتر راعی گفت: سلیاک یک بیماری گوارشی است که بیماران نمی توانند از غلاتی مانند گندم و جو به دلیل وجود پروتئین گلوتن در آنها استفاده کنند و با هدف کمک به این بیماران، مقرر شده ماهانه حدود هفت کیلوگرم آرد بدون گلوتن به صورت رایگان به آنان اهدا شود.

توزیع عادلانه شیر مصنوعی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اجرای سامانه الکترونیکی تجویز و توزیع شیر مصنوعی یارانه ای را یکی از مهم ترین دستاورهای این معاونت بیان کرد و افزود: این سامانه ابتدا به صورت پایلوت در استان فارس راه اندازی شد و پس از انتخاب این برنامه به عنوان طرح برتر کشوری و برنامه ریزی انجام شده در سازمان غذا و دارو، در استان های بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد نیز اجرا می شود.

او با بیان اینکه به پیشنهاد معاونت بهداشت، این سامانه با هدف کنترل هزینه و مدیریت بسیاری از نیازها و چالش‌ های مربوط به حوزه تغذیه با شیر مادر در جامعه و به جایگزینی کوپن های کاغذی ایجاد شده است، گفت: تمامی فرآیند‌های اختصاص صدور کوپن شیر نوازد به صورت الکترونیکی انجام می شود و خانواده ها می ‌توانند پس از ثبت مدارک در سامانه، بدون مراجعه به این معاونت از سهیمه های ماهانه، شیر نوزاد خود را دریافت کنند؛ این سامانه قرار است به صورت کشوری با محوریت استان فارس نیز فعالیت کند.

مبارزه جدی با قاچاق کالاهای سلامت محور

دکتر راعی راه اندازی اداره مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در دانشگاه علوم پزشکی شیراز را یکی دیگر از دستاوردهای این معاونت طی یک سال گذشته برشمرد و ادامه داد: بیش از ۷۰ میلیارد ریال انواع کالاهای قاچاق در حوزه های دارو، تجهیزات پزشکی، مکمل های ورزشی، داروهای گیاهی و مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در یک سال گذشته کشف و توقیف شده است.

او پدیده قاچاق را در هر نوع آن برای ساختار اقتصادی کشور زیان آور دانست و اظهار کرد: گسترش قاچاق کالاهای سلامت محور علاوه بر زیان های اقتصادی، به تهدید سلامت مردم در جامعه منتهی می شود و هدف این معاونت از ایجاد این اداره در دانشگاه، استفاده از همه ظرفیت های قانونی در اختیار و در سطح گسترده برای مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: این معاونت در راستای رسیدن به اهداف دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ارتقای خدمات غذایی و دارویی تمام تلاش خود را به کار بسته و امید است شاهد دستاوردهای این تلاش ها در عرصه سلامت جامعه باشیم.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها