بازی دو سر برد فردوسي پور

میثاقی و مزدک میرزایی مجری دو برنامه فوتبالی یکی در صدا و سیما و دیگری در شبکه های ماهواره ای هستند که رقابت شدیدی برای جذب مخاطب دارند اما هر دو برنامه و هر دو مجری در ذهن مخاطبان با عادل فردوسی پور مقایسه می شوند و از او شکست می خورند.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر بازی دو سر برد فردوسي پور

به گزارش خبرنگاران گروه ورزش گزارش خبر، طرفداران فوتبال در روزهایی که تیم ملی ایران در کوران یک رقابت هیجان انگیز و نفس گیر برای راهیابی به جام جهانی قرار دارد با برنامه های کم رمقی که پوشش این مسابقات را به عهده دارند، مواجه اند که مجریان آنها تلاش می کنند رضایت مخاطبان را با هر آنچه در چنته دارند کسب کنند اما توفیقی در این کار ندارند.

هر مجری و برنامه ساز فوتبال در سال های اخیر سعی بی حاصلی در رسیدن به محبوبیت برنامه نود انجام داده باید اعتراف کند که از عادل فردوسی پور و توانایی های او شکست خورده است.

در راس این مجریان هم باید میثاقی و مزدک میرزایی را قرار داد که با برنامه های خود نتوانسته اند حتی به مرزهای برنامه نود و اجراهای عادل فردوسی پور نزدیک شوند.

کودتای نافرجام میثاقی

دیجیاتو در گزارش مفصلی به این موضوع پرداخته و نوشته است؛ با وجودی که به نظر می‌رسید با غیبت عادل فردوسی‌ پور و حضور محمد حسین میثاقی و ظهور مزدک میرزایی در لندن رقابت جدیدی در میان برنامه‌های تحلیلی ورزشی ایرانی شکل می‌گیرد، این رقابت جذب مخاطب بین میثاقی و مزدک هم هیجان چندانی نداشت.

در واقع همان قدر که مردم رغبتی به تماشای برنامه فوتبال برتر نداشتند، برنامه هت‌تریک مزدک میرزایی هم ناامیدکننده ظاهر شده بود.

میثاقی و برنامه‌ ای که اجرای آن را به عهده دارد زیر حجم باورنکردنی نفرت مردم از برنامه‌ای که جایگزین برنامه نود شده بود، قرار گرفته بودند. ضمنا برنامه فوتبال برتر به شکل مضحکی ضعیف‌تر از برنامه نود ظاهر شده بود و به همین دلیل مخاطبی که تنها به سطح کیفیت برنامه توجه می‌کرد [و حواشی کودتای میثاقی علیه عادل فردوسی‌پور را کنار گذاشته بود]هم از تماشای این برنامه لذت نمی‌برد.

البته هیچ تردیدی در توانایی‌های میثاقی وجود ندارد. او شاید تنها محصول خاک‌های حالا سوخته برنامه نود باشد. در طول همه سال‌هایی که عادل برنامه‌اش را روی آنتن اجرا می‌کرد، هیچ نام دیگری در کنار برنامه او بزرگ نشد و شاید بخشی از بی‌برکتی برنامه نود برای تلویزیون در انحصاری خلاصه شود که فردوسی‌پور در برنامه‌اش ایجاد کرده بود.

مشکل اساسی برنامه فوتبال برتر ناتوانی در مدیریت حجم باورنکردنی حواشی فوتبال ایران است. حاشیه‌های پیرامون فوتبال نه‌تن‌ها پایانی ندارند بلکه قابل کنترل هم نیستند. شاید به همین دلیل باشد که محمدحسین میثاقی و همکارانش در شبکه سه نمی‌توانند برنامه جذابی برای فوتبال ایران تدارک ببینند. آن‌ها مهارت ساخت چنین برنامه‌ای را ندارند و از سوی دیگر با کناره‌گیری تیم عادل فردوسی‌پور از فعالیت در تلویزیون عملاً گروه باتجربه‌ای در کنار میثاقی دیده نمی‌شود.

انتظاراتی که توسط مزدک میرزایی برآورده نشد

زمانی که مزدک میرزایی با هیاهوی بسیار برای اجرای برنامه اختصاصی‌اش راهی لندن شد، بسیاری تصور می‌کردند موفقیت او در پایتخت فوتبال اروپا تقریبا غیرقابل انکار است. اما مزدک نه‌تنها از پس انتظارات نسبتاً بالایی که پیرامون برنامه‌اش ایجاد شده بود هم برنیامد بلکه ثابت کرد به‌هیچ‌وجه مجری خوبی هم نبوده و شاید سال‌ها حضور کم‌رنگ او در سیمای ملی هم چندان بی‌دلیل نباشد.

بسیاری تصور می‌کردند با مهاجرت مزدک میرزایی به لندن و ساخت یک برنامه تلویزیونی جذاب پیرامون فوتبال ایران در نهایت فرصتی فراهم می‌شود تا تعدادی از تحلیلگران و روزنامه‌نگاران شناخته‌شده جهان فوتبال هم درباره وضعیت اسفناک فوتبال ایران صحبت‌های جذابی انجام دهند. اما بی‌راه نیست اگر گفته شود تعداد مصاحبه‌هایی که برنامه فوتبال ۱۲۰ [در شبکه ورزش و با تهیه‌کنندگی عادل فردوسی‌پور]با تحلیلگران خارجی انجام می‌دهد به مراتب بیشتر از گفتگو‌های مزدک و همکارانش با همین گروه از افراد بوده است.

محمد تقوی [بازیکن پیشین استقلال که سابقه سرمربی‌گری در ایران را هم دارد]تنها تحلیلگر ثابت برنامه‌های فوتبالی مزدک میرزایی است که با وجود تحلیل‌های صاحب‌سبکی که ارائه می‌دهد در نهایت برای مخاطب ایرانی خسته‌کننده به نظر می‌رسد. اگرچه برنامه هت‌تریک بار‌ها از اعضای کمیته داوران فوتبال انگلیس دعوت کرده تا به بررسی صحنه‌های مشکوک مسابقات فوتبال لیگ برتر ایران بپردازند، اما همکاری این افراد با تیم تولید برنامه مزدک میرزایی هم خلاقیت لازم را ندارد.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

میلاد فرخ پور

میلاد فرخ پور

فعال حوزه انفورماتیک

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها