اهمیت استقامت و اطلاع‌رسانی مناسب در طرح درج قیمت تولیدکننده

در دیدار معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز به اهمیت استقامت و اطلاع‌رسانی مناسب در طرح درج قیمت تولیدکننده و شفاف‌سازی خرید کالا تاکید شد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر اهمیت استقامت و اطلاع‌رسانی مناسب در طرح درج قیمت تولیدکننده

به گزارش خبرنگاران گروه صنعت و تجارت گزارش خبر، عباس تابش، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در زمینه تولید و توزیع کالا را حائز اهمیت دانست و مطرح کرد: شفاف‌سازی در زمینه عرضه کالا در بیش از ۸۴ هزار قلم با هزینه توزیع ۳۰ درصدی از محل تولید تا خرید مصرف‌کننده برنامه‌ریزی شده است که گام به گام این موضوع در قالب طرح درج قیمت تولیدکننده و در گام جدید آن راه‌اندازی و ایجاد سامانه مصرف‌کنندگان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در عرضه کالاهای مختلف قیمت تولیدکننده مبنا خواهد بود، افزود: این معیار جایگزین ارائه فاکتور خواهد شد که تاکنون در نظام عرضه و تقاضا کاهش ۴۰ درصدی عرضه کالا را نتیجه داشته است.

وی با اشاره به ماده ۱۵ قانون نظام صنفی در عرضه کالاها، گفت: بر اساس این قانون بایستی خرده‌فروشان در عرضه کالا و خدمات نیز قیمت فروش و ارائه خدمات را شفاف به متقاضیان اعلام کنند که با اجرایی شدن طرح درج قیمت تولیدکننده تاکنون ۷ هزار کالا مشمول این طرح شده‌اند.

تابش گفت: بر اساس ارزیابی‌ها ۵ هزار کالا از یک تا ۶۱ درصد کاهش قیمت داشته‌اند.

معاون وزیر و رئیس سازمان مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در رابطه تامین کالا و تولید هیچگونه مشکلی نداریم، خاطرنشان کرد: به لحاظ ملی مشکلی در تامین کالاهای اساسی به ویژه در شب عید و ماه مبارک رمضان نداریم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این دیدار در رابطه با اهمیت اجرایی شدن اهداف طرح درج قیمت تولیدکننده و شفافیت در زمینه ارائه کالا و خدمات مورد نیاز متقاضیان، مطرح کرد: اطلاع‌رسانی در این زمینه بسیار مهم است که نیازمند ایجاد یک تشکیلات و یک بسته تبلیغاتی جهت فراگیری آن در بین تمامی آحاد جامعه می‌باشد.

ایشان یکی از ابزارهای لازم در اعمال حکمرانی اقتصادی جامعه اسلامی را اطلاع‌رسانی مناسب و فراگیر دانست و در این زمینه گفت: لازم است در این راستا برنامه‌ریزی و هماهنگی مناسبی با رسانه‌های مختلف ملی و استانی انجام بشود تا بتوان مردم را از قانون مناسبی که وضع شده است، آگاه کرد.

آیت‌الله دژکام در رابطه با موضوعات فقهی و حقوقی در معاملات تجاری، گفت: اساس معاملات مشخص شدن قیمت تولید و فروش است که بایستی اسباب لازم در حکمرانی اقتصادی متناسب با فرهنگ‌سازی آن نیز صورت بگیرد که در این راستا بایستی ابزارهای لازم نیز بکارگیری شود تا فضای فکری و اجرایی این موضوع فراهم شود.

نماینده مقام معظم در استان فارس با تاکید بر اینکه فضای فرهنگی در این موضوع باید مناسب باشد، افزود: همکاری مشترکی بین این مجموعه با سازمان صمت فارس در راستای ایجاد تعامل تولیدکنندگان و فرهنگسازان برقرار شده است.

آیت‌الله دژکام ساماندهی بازار را نیازمند استقامت دانست و اظهار داشت: در معاملات تجاری گذشته میزان سود از عرضه کالا را یک به ده یا همان ده درصد بوده اما در حال حاضر این میزان را ۶۰ درصد یا حتی ۱۶۰ درصد هم مشاهده می‌کنیم که مصرف‌کنندگان باید جنس را گران بخرند.

وی با گلایه از برخی جوسازی‌ها به امید تغییر مدیران یا معطل نگه‌داشتن مسئولان اجرایی کشور در ارائه طرح‌ها و اجرایی کردن برنامه‌ها، بیان داشت: متاسفانه این روند خوبی نیست اما توصیه می‌کنیم اساس فعالیت‌های دستگاه‌ها بر اساس برنامه‌ها و روند مشخص باشد تا با تغییر دولت‌ها و مدیران نیز کار متوقف نشود.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با تاکید بر اهمیت کاهش مسیر عرضه و تقاضا کالاها و خدمات و شفاف‌سازی در این زمینه گفت: فرآیند تولید تا مصرف باید گام به گام باشد که شفافیت و نظارت بر توزیع محصولات بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: در بازار مصرفی باید در کنار نظارت و بازرسی مسئولان و کارشناسان دولتی، نظارت مردمی نیز حاکم شود.

رئیس سازمان صمت فارس با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی در زمینه تحقق اهداف طرح درج قیمت تولیدکننده و خرید شفاف کالا، خاطرنشان کرد: در این زمینه برنامه‌ریزی و اقدامات متعدد انجام گرفته است که در آتی به صورت یک بسته اطلاع‌رسانی جامع و فراگیر این مهم به آگاهی عموم خواهد رسید تا موضوع با مدیریت و نظارت شهروندان به نتایج بهتری در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان منجر شود.

پروفایل خبری کسب و کارهای منتخب

بارسانه های گزارش خبر

با رسانه ها

تیم خبری گزارش خبر

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آکادمی تخصصی حسابداری بهشتی

آموزش تخصصی دوره های حسابداری

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

روابط عمومی بانک آینده

روابط عمومی بانک آینده

بانک پیشرو در اقتصاد کشور

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

پروفایل خبری خبرنگاران منتخب

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

احمد باقری

احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

عباس ستایش گو

عباس ستایش گو

فعال و مشاوره خبری سازمان ها در سطح کشور

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

محمود صابری زاده

محمود صابری زاده

مدیر و مشاور تولید محتوا برای سازمان ها